پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حیدری

حوزه/ حیدری گفت: رهبر معظم انقلاب، اصفهان را شهری زنده ‌نامیده‌اند که تعبیری بسیار ارزنده و مناسب است؛ از این رو تلاش شده تا برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان متناسب با این تعبیر باشد و شور و سرزندگی را به شهروندان هدیه کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، کمال حیدری شامگاه یکشنبه در نشست خبری هفته فرهنگی اصفهان در شبستان مسجد شیخ لطف الله بیان کرد: ۴۲۰ برنامه متنوع در مناطق و کلانشهر اصفهان همزمان با آغاز هفته فرهنگی در مناطق اصفهان برگزار می شود،این عناوین در بخش های هنری، ادبی، فرهنگی و ورزشی شامل ۳۵۰ برنامه در مناطق و ۷۰ برنامه شهری با هزینه حدود ۱۰۰ میلیارد ریال تدارک دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، اصفهان را شهری زنده ‌نامیده‌اند که تعبیری بسیار ارزنده و مناسب است؛ از این رو تلاش شده تا برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان متناسب با این تعبیر باشد و شور و سرزندگی را به شهروندان هدیه کند.

برنامه های هفته فرهنگی اصفهان در چند محور دسته بندی شده و اجرا می‌شود

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تلاش شده است از ظرفیت هنرمندان شهر اصفهان در این ایام استفاده شود و حضور نوجوانان نیز در طراحی و اجرای برنامه‌ها پررنگ باشد.

حیدری با بیان اینکه در هفته فرهنگی اصفهان مفاخر را به مردم به‌ویژه نوجوان و جوانان معرفی می‌کنیم، گفت: مقام معظم رهبری تعبیر «اصفهان شهر زنده است» را درباره این شهر بیان کردند؛ بر این اساس آنچه شهر اصفهان را بر سر زبان‌ها انداخته، زنده بودن اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه هفته فرهنگی اصفهان سوم تا دهم اردیبهشت برگزار می‌شود، افزود: نشست خبری هفته اصفهان امروز در مسجد شیخ لطف الله با محیطی معنوی و بهشتی برگزار شده است، در این راستا ملاحظات برای برگزاری این نشست با نظر میراث فرهنگی اندیشیده شده است.

میثم بکتاشیان، معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان در این نشست خبری بیان کرد: در چهارباغ اصفهان به علت جایگاه تاریخی و در حوزه تمدن و تاریخ دارد برنامه هایی در مکتب موسیقی، سلسله برنامه هایی برای تئاتر خیابانی برای اجرای تاریخ شفاهی کسبه چهار باغ اصفهان وجود خواهد داشت.

وی افزود: در حوزه محتوایی، فکری، فلسفه و اندیشه در خانه حکمت به همایش بررسی جایگاه اندیشمندان در جریان فلسفه و مکتب اصفهان پرداخته می‌شود.

معاون سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان عنوان کرد: با هدف معرفی شعرای کمتر شناخته‌شده همچون نشاط اصفهانی، گلزار اصفهانی و کمال اسماعیل، با حضور شعرا و ادبای اصفهانی و کشوری برنامه‌ای برای بزرگداشت این شعرا در مقبره کمال اسماعیل برپا می‌شود.

بکتاشیان ادامه داد: مجموعه ناژوان نیز به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری جذاب در اصفهان، در هفته فرهنگی محل اجرای برنامه‌های متنوع با موضوع سلامت خواهد بود.چهار رویداد شاخص ورزشی شامل ورزش پهلوانی، ورزش زورخانه‌ای، بازی چوگان و پیاده‌روی دسته‌جمعی نیز در میدان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha