جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
وعده صادق

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

تبلیغات انتخابات مجلس آغاز شد

تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز شد.در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، فعالیت های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۳ /۰۲ /۱۴۰۳ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ /۰۲ /۱۴۰۳ پایان می‌یابد.دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می‌شوند.

منبع:ایسنا

اسرائیل به شکست در وعده صادق اعتراف کرد

رادیو ارتش رژیم اسرائیل بعد از گذشت روزها از عملیات تلافی‌جویانه و تنبیهی ایران علیه این رژیم از عملکرد ضعیف سامانه‌های دفاعی آمریکا انتقاد کرد. این رسانه متعلق به ارتش رژیم اسرائیل گزارش داد: سامانه‌های دفاعی آمریکا که علیه موشک‌های بالستیک ایران در حین حمله به اسرائیل فعال و به‌کار گرفته شدند، تا حد زیادی شکست خوردند.

منبع:تسنیم

کلمبیا هم رشته اتصال با اسرائیل را قطع کرد

گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا روز چهارشنبه در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی کارگر اعلام کرد که از (پنجشنبه) روابط دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی به طور کامل قطع خواهد شد. گوستاوو پترو گفت این کشور در دوم ماه مه روابط خود را با «اسرائیل» به دلیل نسل‌کشی در نوار غزه قطع خواهد کرد.وی این اظهارات را طی سخنرانی در میدان بولیوار در مرکز بوگوتا در تظاهرات بزرگداشت روز کارگر عنوان کرد.رئیس جمهور کلمبیا پیشتر نیز گفته بود اگر مجبور شود روابط کلمبیا با اسرائیل را قطع کند، این کار را انجام خواهد داد.

منبع:ایسنا

خطیر از صندلی آبی ها کنار رفت

پس از تساوی استقلال برابر تراکتور، با تصمیم هیات مدیره باشگاه استقلال، علی خطیر از سمت مدیرعاملی این باشگاه برکنار و فرشید سمیعی به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه انتخاب شد.علی خطیر بعد از برکناری حجت کریمی در تابستان گذشته به عنوان مدیرعامل استقلال منصوب شد.

منبع:ایسنا

انگلیس بازداشت مهاجرین غیر مجاز را آغاز کرد

وزارت کشور انگلیس اعلام کرد مقامات این کشور نخستین مهاجران غیرقانونی را که قرار است به رواندا منتقل شوند بازداشت کرده‌اند و در ادامه به اجرای توافق انتقال مهاجران میان دو کشور سرعت خواهند بخشید. هفته گذشته روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داده بود دولت انگلیس بازداشت گسترده مهاجران برای اعزام آن‌ها به رواندا را چند هفته زودتر از موعد در ۲۹ آوریل آغاز می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس این طرح را با هدف افزایش محبوبیت خود در آستانه انتخابات انگلیس در ماه مه اجرا کرده است. در بیانیه وزارت کشور انگلیس آمده است: «اولین گروه از مهاجران غیرقانونی که قرار است به رواندا منتقل شوند اکنون در پی چند عملیات در سراسر کشور بازداشت شده‌اند. تیم‌های عملیاتی در وزارت کشور سعی دارند با سرعت هرچه بیشتر افرادی را که باید به رواندا اعزام شوند، بازداشت کنند.»در این بیانیه آمده است که وزارت کشور انگلیس برای اجرای توافق انتقال پناهجویان به رواندا، مراکز بازداشت خود را به بیش از ۲۲۰۰ مرکز گسترش داده و ۲۰۰ نیروی جدید تربیت و استخدام کرده است.رواندا و انگلیس در سال ۲۰۲۲ توافقنامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن، افرادی که لندن آن‌ها را مهاجران غیرقانونی یا پناهجو معرفی می‌کند، برای اسکان مجدد به رواندا فرستاده شوند. این طرح مورد انتقاد سازمان‌های حقوق بشری و همچنین سیاستمداران و مقامات متعددی در انگلیس و اروپا قرار گرفته است.

منبع:ایسنا

ایران نائب قهرمان کمپو جهانی شد

تیم اعزامی ایران به مقام نایب قهرمانی بیستمین دوره مسابقات جهانی «کمپو» در ترکیه دست یافت. این مسابقات با حضور نمایندگان ۴۵ کشور در ۲ بخش بانوان و آقایان در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در بخش‌های مسابقاتی فرم و دفاع شخصی و همچنین در ۴ ماده مبارزاتی از جمله سمی کمپو، سابمیشن، ناکداون و فول کمپو برگزار شد. هر ورزشکار می‌توانست در بخش‌های مختلف این رویداد به میدان برود.همچنین در بخش کمپو MMA منتخب قهرمانان جهان در دوره‌های قبل و دارای رنکینگ بالا برای دریافت کمربند قهرمانی جهان رقابت کردند.

منبع:ایرنا

عراق عملیات پهپادی در ایلات انجام داد

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از مردم غزه و پاسخ به جنایات اشغالگران صهیونیست علیه غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان و کودکان، بامداد پنجشنبه حمله پهپادی به یک هدف مهم در بندر ایلات در فلسطین اشغالی انجام داده است.مقاومت اسلامی عراق پیش تر نیز اعلام کرده بود که هدف مهمی را در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه هدف حمله پهپادی قرار داده است.

منبع: ایرنا

آمریکا برای احیای ناتوی عربی دست به کار شد

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جدیدترین موضع گیری ضد ایرانی‌اش عملیات وعده صادق را نشان‌دهنده تهدید فزاینده ایران دانست و بر ضرورت همکاری کشورهای عرب خلیج فارس با آمریکا در زمینه "دفاع یکپارچه" تاکید کرد. وزیر خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به لزوم اتحاد و همکاری در میان کشورهای منطقه بر این امر اشاره داشت که طی هفته‌های آتی با کشور شورای همکاری در خصوص یکپارچه‌سازی دفاع هوایی و موشکی و تقویت امنیت دریایی گفتگو خواهد کرد.

منبع:تسنیم

رئیس مرکز آمار تغییر کرد

در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان که عصر سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، «داود منظور» با بیان اینکه امور «نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران» سازمان برنامه و بودجه کشور دارای گستره وسیعی از وظایف و فعالیت‌ها بود، افزود: برای جلوگیری از تراکم کارها در یک امور و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مشاوران و پیمانکاران و تسهیل تعاملات در این امور، دو امور «نظام فنی اجرایی» و «مشاوران و پیمانکاران» ایجاد شده است. معاون رئیس‌جمهور سپس گفت: هدف از انتصاب‌های جدید در سازمان برنامه و بودجه، تقویت توان مدیریتی سازمان و همچنین کمک به بهبود فضای مشارکت مردمی، تسهیل ارتباطات مردمی و تسریع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع است.رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران، «غلامرضا گودرزی» را به عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد.

منبع:تسنیم

طرح صلح اسرائیل به دست حماس رسید

مذاکرات فشرده میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی به منظور رسیدن به توافق آتش بس با میانجیگری قطر و مصر در قاهره در جریان است. به تازگی تل‌آویو طرح صلحی را به حماس پیشنهاد داده که کشورهای عربی و غربی خواهان پذیرش آن از سوی این جریان شده‌اند.به گزارش الجزیره، سهیل الهندی، یکی از مقامات ارشد حماس (چهارشنبه) در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که حماس در بازه زمانی کوتاه پاسخ شفافی به پیشنهاد صلح مطرح شده از سوی دشمن صهیونیستی خواهد داد.الهندی زمانبندی مشخصی برای پاسخ حماس ارائه نکرد، اما تاکید کرد هر گونه استقرار آتش بس در غزه باید به صورت دائمی باشد.

منبع: خبرنگاران جوان

اسرائیل بازهم بر طبل جنگ کوبید

رژیم صهیونیستی بار دیگر بر ادامه جنگ غزه حتی پس از توافق با حماس برای تبادل اسرا خبر داد.گرچه رژیم صهیونیستی به شدت تحت فشار داخلی و بین المللی برای پایان بخشیدن به جنگ غزه و توافق با حماس برای تبادل اسرا قرار دارد، اما مقامات کابینه راستگرای این رژیم بر ادامه جنگ تاکید دارند.به گزارش الجزیره، منابع آگاه صهیونیست و یک مقام ارشد آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود از تمایل اسراییل برای ادامه جنگ غزه خبر می‌دهند.این منابع می‌گویند: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و خواهان توافقی برای پایان منازعه در غزه شده بود تاکید کرده است وی با هیچ توافقی که شامل پایان جنگ در غزه شود موافقت نخواهد کرد.این منابع تاکید کردند: اگر حماس همچنان بر پایان جنگ و استقرار آتش بس دائمی در غزه تاکید کند، هیچ توافقی میان دو طرف به دست نخواهد آمد. در این صورت، اسراییل مجبور به عملیات زمینی تهاجمی به رفح خواهد شد.

منبع: خبرنگاران جوان

ایران و امارات به توافق رسیدند

نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و «بن الطوق الماری» وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن ۲ سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.سند تأسیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت‌جلسه نخستین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

منبع:مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha