شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
حرم مطهر امامزاده عبدالمهیمن (ع)

حوزه/ آیین تکریم و بزرگداشت امامزاده عبدالمهیمن(ع) بوشهر با سخنرانی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و پنجم ذیقعده روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان، آیین تکریم و بزرگداشت امامزاده عبدالمهیمن(ع) امروز با سخنرانی مدیر کل اوقاف استان بوشهر در حرم مطهر امامزاده عبدالمهیمن (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در این آیین گفت: پنجم ذی‌القعده و پنجمین روز از دهه کرامت روز تکریم امامزادگان و ذخایر معنوی جامعه، بمنزله ابراز محبت به پیامبر اکرم(ص) بوده و اقدامی ارزنده برای معرفی سیره و شخصیت امامزادگان و تبیین معارف شیعی و تکریم مودت اهل بیت علیهم السلام است.

وی افزود: امروز و پس از گذشت سالیان متمادی از شهادت و یا ارتحال این امامزادگان واجب‌التعظیم، هنوز هم پرتوافکنی نور هدایت و معنویت آنان در روح و روان جامعه‌ی ولایی ایران جریان داشته و زائران و مجاوران آستان مقدس آنان با بهره‌گیری از این نور هدایت و توسل به دامن آنان، موجبات قرب پروردگار را رقم می‌زنند و از فیوضات معنوی آن مدد می‌گیرند.

گفتنی است، از معتبرترین زیارتگاه‌های استان بوشهر حرم مطهر امامزاده عبدالمهیمن(ع) است که در محله‌ امامزاده و ۱۲ کیلومتری جنوب شهر بوشهر و در نزدیکی منطقه‌ «ریشهر قدیم» قرار دارد. این امامزاده از نسل حضرت ابوالفضل بن العباس(ع) است و نسبش چنین است: عبدالمهیمن(ع) بن ابوعلی عبیدالله بن علی بن ابراهیم بن الحسن بن عبدالله بن العباس بن علی بن ابیطالب(ع).

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha