یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
شهدا

حوزه/ کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: شهیدان رئیسی، آل هاشم و امیرعبداللهیان، هر سه شهید بزرگوار از خادمین صادق بودند که به وعده‌های خود عمل کردند و وفادار به وعده بودند و صادقانه مانند یک سرباز برای نظام، مردم و رهبری خدمت کردند.

حجت الاسلام سید احمد میرمرشدی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، بیان کرد: شهید حجت الاسلام والمسلمین  سید ابراهیم رئیسی، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم و حسین امیر عبداللهیان که من نسبت به ایشان ارادت داشتم هر سه دارای ویژگی‌های بارز و قابل توجهی بودند.

وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی که از اول دوران انقلاب شاگرد شهید بهشتی محسوب می‌شد و در مکتب شهید بهشتی آموخته بود و در این چهل و چند سال مثل شهید بهشتی مظلوم، بی سر و صدا و بدون حاشیه توانسته بود خدمات بسیار زیادی را به این کشور ارائه دهد و زمانی که ایشان به عنوان رئیس جمهور مملکت، بیش از ۱۸ میلیون از رای مردم را گرفته بودند تا لحظه شهادتشان شبانه روزی وقت گذاشتند و بی ادعا کار کردند و هرگز خسته نشدند و هرگز ابراز ناامیدی و ناتوانی نکردند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: شهید آیت الله ابراهیم رئیسی هرگز تولید حاشیه نکردند و در مقابل بی‌مهری‌ها موضع نگرفتند و در مقابل جسارت‌هایی که به ایشان می‌شد صمیمانه برخورد می‌کردند.

وی در ادامه گفت‌وگو به خدماتی که شهید سید ابراهیم رئیسی در این دوران به این دولت کرده بود اشاره کرد و افزود: ابراهیم رئیسی در رفتار با مفاسد با صلابت عمل کرد و با فاسد اقتصادی مبارزه نمود؛ ایران را از انزوای سیاسی نجات داد و توانست ارتباط بین المللی با همسایگان را ساماندهی کند و توانست در طول این مدت خدمتش بیش از دو بار به همه استان‌ها سرکشی کند و برخی از استان‌ها را بیشتر، مثل استان خوزستان که از نزدیک مشکلات را بررسی کردند و با آنها روبرو شدند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: شهید ابراهیم رئیسی با مکتب شهادت مانوس بود، شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدا را بسیار تکریم می‌کرد و خودش نیز علاقه شدیدی به شهادت داشت و در مسیر شهادت گام برمی‌داشت و حتماً جا داشت که خود ایشان در زمره شهدا قرار گیرد و معرفی شود.

وی ادامه داد: شهید حسین امیرعبداللهیان در زمان حیات یک عظمت منطقه ای را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد، او یک ذخیره ی طلایی و ارزشمندی برای ما بود که از دست ما رفت.

حجت الاسلام میرمرشدی در رابطه با خدماتی که شهید امیرعبداللهیان انجام داده بود، گفت: شهید امیر عبداللهیان انصافاً آمد دیپلماسی و میدان را به هم آمیخت و رابطه سیاسی با کشورها را با رابطه مقاومت همگون و همسان کرد و به عنوان مدافعی از مدافعان فلسطین بعد از طوفان الاقصی انصافاً عمل کرد.

وی ابراز کرد: او با سفرهای مختلف منطقه‌ای و سفرهای مختلفی که به کشورهای اروپایی و آفریقایی و آمریکایی داشت توانست در واقع پیام فلسطینیان را به دنیا منتقل کند و از طرفی ایشان توانست روابط ما را با پاکستان تقویت کند، روابط از دست رفته آذربایجان را برگرداند و روابط ما با امارات و عربستان را بهتر نماید.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: آن شهید، روابط ما با ترکمنستان را اصلاح کرد و واقعاً یک عظمت منطقه‌ای را برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورد.

حجت الاسلام میرمرشدی بیان کرد: مرحوم امیر عبداللهیان یک ذخیره طلایی برای کشور بود و جزو یاران حاج قاسم محسوب می‌شد و در زمان حیات مادی حاج قاسم هم جزو کسانی بود که با ایشان دقیق و مانوس و همراه بود، همگام با ایشان حرکت می‌کرد که حتی مورد بی‌مهری عده‌ای نیز قرار گرفته بود، شهید امیرعبداللهیان بسیار ذخیره ارزشمندی بود که در این فاجعه از دست ما خارج شد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: شهید حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم که برای مدتی رئیس عقیدتی ارتش بودند و از محبوبیت خاصی برخوردار بودند و بعد از اینکه آذربایجان فاقد امام جمعه شد، او به اوامر رهبر برای رفتن به تبریز به عنوان یک سرباز عمل کرد و با کمال افتخار پذیرفت و همیشه خود را یک سرباز می‌دانست و با افتخار امام جمعه آذربایجان شد.

حجت الاسلام میرمرشدی در رابطه با ساده زیستی و مردمی بودن شهید آل هاشم، بیان کرد: شهید آل هاشم امام جمعه آذربایجان پیاده تا محل نماز جمعه می‌رفت، عموما در سطح جامعه با تاکسی رفت و آمد می‌کرد، در ورزشگاه‌ها و مجامع نوجوانان و مجامع هنری حضور پیدا می‌کرد و با مردم مانوس بود.

وی با اشاره به خدماتی که در طول سال خدمتش انجام داد، افزود: شهید حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در مقابل تجزیه طلبی که ترکیه و آذربایجان دنبال آن بودند سخت موضع‌گیری کرد و مردم آذربایجان را در مقابل تجزیه طلبان به میدان آورد و این سید نورانی بیشترین رای را در خبرگان رهبری در این دوره اتخاذ کرد و در واقع یکی از موفق‌ترین دریافت آرای آذربایجان بود، با شهادت او به نظر من آذربایجان یک هدیه بزرگ آسمانی را از دست داد.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: هر سه شهید بزرگوار از خادمین صادق بودند که به وعده‌های خود عمل کردند و وفادار به وعده بودند و صادقانه مانند یک سرباز برای نظام مردم و رهبری خدمت کردند و به گفته  رئیس جمهور شهیدما که بارها گفته بود: من نوکر این ملتم و به نوکری برای این ملت افتخار می‌کنم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha