چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
امام جمعه سرعین

حوزه/ امام‌جمعه سرعین گفت: کسانی که اهل ایمان باشند خود خداوند از اهل ایمان دفاع می‌کند و برای حل مشکلات مردم به‌سرعت خود را به آنجا می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین محمد شیرعلی پور در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سرعین که در مصلی نماز جمعه شهرستان سرعین برگزار شد با اشاره به حادثه اخیر شهدای خدمت افزود: اگر این فاجعه در سایر کشورهای جهان اتفاق می‌افتاد احتمالاً آن کشور و مردمانش آینده‌ای نامعلوم و تاریک در پیش داشتند. بسیار کمتر از این اتفاقات یک کشوری را سال‌ها زمین‌گیر می‌کند.

وی گفت: ایران در مقابل این نوع اتفاقات قوی ظاهر می‌شود و جوابش یک مطلب است اینکه نخبگان و جریان‌های رقیب سیاسی به همدلی نشستند، وحدت مردم تحکیم شد و انتقال قدرت از طریق «صندوق رأی» صورت خواهد گرفت.

شیرعلی پور در خصوص بروز و نمایش این وحدت ملی که یکی از ویژگی‌های ذاتی ایران در برابر بحران‌ها است تصریح کرد: علت این پیام‌های تسلیتی است که حتی دشمنان ایران بابت این حادثه شهدای خدمت ارسال کردند. این ثبات در این منطقه بی‌ثبات و جنگ‌زده است که باید قدر دانسته شود و این وحدت و همبستگی هرچه فراگیرتر شود آینده ایران روشن‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه آن چیزی که ملّت را نگه می‌دارد امید است گفت: اختلافات نظر در مسائل گوناگون وجود دارد، امّا دربارهٔ اسلام، دربارهٔ نظام، دربارهٔ انقلاب، وحدت نظر بین مردم وجود دارد و باید نگذاریم این وحدت نظر از بین برود.

امام‌ جمعه سرعین با توضیح اینکه به اختلافات کمک نکنیم افزود: اختلافات قومی، اختلافات مذهبی، تحریک احساسات یک گروهی علیه یک گروه دیگر است. هر کس در زمینهٔ خدشه به اتّحاد ملّت حرکتی انجام بدهد برای دشمن کارکرده، در نقشهٔ دشمن کارکرده و در زمین دشمن بازی کرده است. این را همه توجّه داشته باشند و دشمن را دستِ‌کم نگیریم؛ دشمن هست تا آن روزی که ما آن قدر قوی بشویم و دشمن را مأیوس کنیم آن روز یک آسودگی و آسایش خاطری پیدا می‌شود.

شیرعلی پور با اشاره به پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در ضایعه شهادت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اظهار داشت: حضرت آقا در مورد خصوصیت و ویژگی شهید رئیسی فرمودند: شهید رئیسی شبانه‌روزی در خدمت مردم بود و برای مردم تلاش می‌کرد و در همین راه هم به شهادت رسید. شهید رئیسی عزیز در قلوب مردم هست و خواهد بود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha