یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
تصاویر / محفل شعر شهید جمهور به مناسبت هفتمین روز شهدای خدمت

شعرای حوزوی در محفل شعر "شهید جمهور" اشعاری را در وصف سیدالشهدای خدمت و یاران شهیدش سرودند و یادشان را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محفل شعر "شهید جمهور" به مناسبت هفتمین روز شهادت رئیس‌جمهور و همراهان شهیدش با اجرای نجم‌الدین شریعتی از سوی ستاد راهبری شعر حوزه، دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی و شورای شعر و ادب حوزه، در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد.

در این مراسم شاعرانی از جمله میلاد عرفان‌پور، حامد عسکری و حجج اسلام محمد مهدی خانمحمدی، سید محمد بابامیری، جواد محمدزمانی و همچنین سید علی نقیب، محمدمتین کریمی، راضیه جبه داری، عاطفه خرمی و عاطفه جوشقانیان به شعر خوانی در وصف شهدای خدمت پرداختند.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور یکی دیگر از برنامه ها محفل شعر " شهید جمهور" بود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه رسالت شاعر جهاد تبیین، بیان حقایق دین، دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب هر سال در ضیافت افطار بیشترین زمان را به شعرا اختصاص می دهند، زیرا معتقدند که شعر نشاط می‌آورد.

وی شهید رئیسی را الگوی زندگی مردم، مسئولان و متولیان کشور دانست و اظهار کرد: مبلغان و شاعران همه ویژگی‌های شخصیتی شهید رئیسی از جمله مردمی بودن، ایثار و فداکاری، بی حاشیه بودن و ولایت مداری را برای مردم تبیین و تشریح کنند. این محفل گامی در این مسیر است و امیدواریم ادامه داشته باشد.

حامد عسکری شاعر و نویسنده نیز در این برنامه به بیان خاطراتی از همراهی با شهید رئیسی در سفر به نیویورک پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha