دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
شهید احمد جمالی

حوزه/ شهید احمد جمالی در سال ۱۳۴۹ در شهر اهرم دیده به جهان گشود. با شروع جنگ درس را رها و عازم جبهه جنگ شد و پس از دوماه در تاریخ چهارم تیرماه سال ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، استان بوشهر در حماسه دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، بزرگترین پایگاه‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و طی هشت سال دفاع مقدس این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش ویژه و مهمی ایفا کرد، هرچند شهدایش آنچنان که باید و شاید به نسل امروز همچون دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها معرفی نشده‌اند.

در این راستا حوزه نیوز قصد دارد در قالب پرونده‌ای ویژه و نگاه به تاریخ مجاهدت شهدا و رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس، به معرفی آنان بپردازد.

شهید احمد جمالی

شهید احمد جمالی در سال۱۳۴۹ در شهر اهرم دیده به جهان گشود. با شروع جنگ درس را رها و عازم جبهه جنگ شد و پس از دوماه در تاریخ چهارم تیرماه سال ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

او تحصیلات ابتدایی خود را در روستای خیاری و تحصیلات راهنمایی را در شهر اهرم پشت سر گذاشت و برای ادامه تحصیل در دوره دبیرستان نیز به شهر اهرم آمد و رفت می کرد او در کلاس سوم دبیرستان بود که روح مطهرش به سوی جبهه و جنگ و شهادت به پرواز درآمد و پس از ۲ ماه حضور در جبهه در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha