چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
محمدی گلپایگانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در دنیا بی سابقه بود، گفت: در ایران نظیر این مراسم تشییع پیکر به جز تشییع سردار سلیمانی و امام خمینی وجود نداشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در دانشگاه شهید ستاری، با اشاره به مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت اظهار کرد: فاصله ۸ کیلومتری بین حرم مطهر و مسجد جمکران مملو از جمعیت بود، در مشهد و تهران هم همینطور، راز و رمز این اقدام مردم چیست؟ باید بررسی شود؟ چرا و چگونه و برای چه مردم در این مراسم اینطور شرکت کردند.

وی افزود: در دنیا سابقه نداشته است، به قدری این مسئله انعکاسش عجیب بود که شورای امنیت سازمان ملل، شورایی که بعضی از اعضایش دشمنان قسم خورده ما هستند، به احترام شهادت این بزرگواران ایستادند و یک دقیقه سکوت کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: به خانواده‌های شهدا عرض می‌کنم دل خوش باشید که این حادثه در حافظه تاریخی مردم فراموش نخواهد شد و نباید اجازه داد این چراغ درخشان کم‌رنگ شود. امروز این عزیزان ما برای آزادی‌خواهان جهان الگو هستند. ما این روزها شاهد حضور هیئت‌های بیش از ۹۰ کشورهای جهان به کشورمان هستیم، آنهایی که نتوانستند بیایند با تلفن و اظهار غم و مصیبت و اعلام عزا در کشورشان همدردی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی افزود: شما شاهد هستید در غزه چه می‌گذرد، اگر یک مجرمی، یک جنایتکاری که قتل انجام داده و انسانی را کشته، در محاکم قضایی ما بررسی شود، محاکمه شود و به عنوان قصاص محکوم به اعدام شود و اعدام اجرا شود فریاد این جهانخواران در غرب عالم به آسمان بلند می‌شود که حقوق بشر نقض شد؛ سؤال این است اینهایی که در غزه شهید می‌شوند در شبانه روز چند نفر هستند؟ بیش از ۴۵ هزار نفر را شهید کردند، خانه‌ها را خراب کردند، شیرخواران را کشتند، رهبر مذهبی‌شان فتوا داد، از او سؤال کردند ما بچه‌ها را بکشیم، گفت بله.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه بسیاری از اینها از گرسنگی و تشنگی در غزه شهید شدند، اضافه کرد: آنهایی که برای کشتن یک مجرم جنایتکار صدای خود را به افلاک می‌رسانید چرا الان حرفی از حقوق بشر نمی‌زنید؟ چرا خفه‌قان گرفتید؟ آنهایی که فکر می‌کنند اگر بشود مذاکره‌ای با این جنایتکاران کرد، قرآن جواب شما را داده است، تا که فرمان‌برداران محض آنها باشید. پیامبر بدان و آگاه باش بزرگترین دشمن شما و مومنین یهود است. بر همین اساس عرض می‌کنم هرگز به اینها امید نیست و امیدواریم این وقایع اتفاق افتاده مقدمه ظهور حضرت ولیعصر(عج) باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی ادامه داد: اولین چیزی که رئیس جمهور فقید ما به شهادت همکارانش و کسانی که با او کار کردند در دوران مسئولیت‌های مختلف چه در آستان، چه در قوه قضائیه و چه رئیس جمهوری این بود که این بزرگوار جز برای خدا کاری نمی‌کرد. کلامش، سکوتش، حرفش، سخنرانی‌اش فقط برای خدا بود، نه مدح مردم در او اثری داشت، نه قدح مردم و بدگویی. اگر مدح می‌کردند سکوت می‌کرد و اگر بد می‌گفتند باز هم سکوت می‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha