یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
وداع یاران

حوزه/ سوگواره ادبی روز وداع یاران همزمان با سراسر کشور و با حضور جمعی از شاعران، مسئولین و چهره‌های فرهنگی به منظور گرامیداشت یاد شهدای خدمت در بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، سوگواره ادبی "روز وداع یاران" همزمان با سراسر کشور و به منظور گرامیداشت یاد شهدای خدمت، با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، جمعی از دوستداران فرهنگ و ادب و شعرای مطرح استانی، در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

حیدر راهب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در این مراسم با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون روزهای سخت متعددی را گذرانده ولی به فرموده مقام معظم رهبری، بدون هیچگونه خدشه و خللی در کار کشور از این روزها نیز عبور کرده و خواهیم کرد و ملت ما نشان داده که همیشه اینگونه اتفاقات را به فرصت تبدیل می‌کند.

وی ادامه داد: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در تشییع شهدای خدمت و حضور در مراسمات گرامیداشت این شهدا در سایر شهرها، قدرت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رخ کشید و دلبستگی مردم به انقلاب را نشان داد و این همان فرصتی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: کشور در آینده نزدیک یک رویداد مهم خواهد داشت و آن، موضوع انتخابات ریاست جمهوری است که باید با حضور گسترده در انتخابات این موضوع را به یک فرصت تبدیل کنیم.

عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز تصریح کرد: یکی از ابعاد مهمی که در روایت شهدای خدمت باید بیشتر به آن توجه شود، توجه به اهداف، آرمان‌ها و افق‌های ذهنی آنهاست.

وی ادامه داد: جهت تداوم راه شهید رئیسی و سایر شهدای خدمت و نگاه متعالی که این شهدا داشتند، باید اهداف و آرمان‌های این شهیدان هم به عنوان یک مطالبه و هم به عنوان یک درخواست عمومی و هم به عنوان یک مسیر و ریل تبیین و به صورت یک گفتمان در جامعه مطرح شود.

علیرضا غریبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز با بیان اینکه توصیف شهید رئیسی بسیار سخت است، خاطرنشان کرد: شهید رئیسی مانند شهید بهشتی دارای ابعادی است که این بُعدها برای شناخته شدن نیاز به زمان دارد.

وی با بیان اینکه تأثیرگذارترین افراد جامعه امروز ما هنرمندان هستند که می‌توانند با زبان هنر در جامعه نقش آفرین باشند، اعلام آمادگی کرد تا مجموعه اشعار شاعران استان با موضع شهدای خدمت توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان جمع آوری و در قالب یک کتاب گردآوری شود.

عبدالله شاهینی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان نیز اظهار کرد: هنرمندان به ویژه شعرا جزء اولین گروه‌هایی بودند که بعد از حادثه سقوط بالگرد، پای کار آمدند و دست به خلق اثر هنری زدند و نگفته‌هایی را در قالب هنر خودشان به مردم ارائه کردند.

در این نشست که دبیری آن بر عهده غلامرضا ابراهیمی بود، شاعران زینب وطن خواه، مهرناز امیرزاده، محمد مرادی، عقیل نجار، فرح راهوردشیری، محمد امینی، مصعب یحیایی و غلامرضا ابراهیمی به بیان اشعار خود پیرامون شهید جمهور و شهدای خدمت پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha