پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی، گفت: در روز ۲۵ ذی القعده که در سالگرد ارتحال امام خمینی (قدس سره) به سر می بریم، باید به یاد داشته باشیم که امام خمینی چه کردند؟

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: در روز ۲۵ ذی القعده که در سالگرد ارتحال امام خمینی (قدس سره) به سر می بریم، باید به یاد داشته باشیم که امام خمینی چه کردند؟

وی افزود: امام خمینی، اسلام را به کانون توجهات بازگرداند، عزّت و کرامت مسلمانان را به آن ها بازگرداند و همچنین نقش مرجعیت دینی را در رهبری ملت ها به آن ها بازگرداند.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: امام خمینی (ره) مسئله فلسطین را زنده کرد و نقشه جهان را تغییر داد و اولین میخ را به تابوت تمدن غرب کوبید.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی بیان داشت: اینجا در این سالگرد ارتحال امام خمینی، باید اولویت ها و گفتمان رسانه ای خود را احیا کنیم و دین و خدمت به مظلوم را سرلوحه مسائل خود قرار دهیم.

وی در خصوص مسئله امر به معروف و نهی از منکر گفت: تلاش هایی برای فساد شهرهای مقدس ما از طریق برنامه های سیستماتیک به رهبری برخی از فاسدها صورت می گیرد و در اینجا از اداره استانداری می خواهیم که بر این موارد نظارت کرده و مسئولین را مورد بازخواست قرار دهد.

امام جمعه نجف اشرف افزود: شهروندان نیز باید با تحریم مواردی که به قداست شهرهای مقدس ما لطمه می زند و به هیچ وجه با آنها برخورد نکنند، نقش خود را در امر به معروف و نهی از منکر ایفا کنند.

وی در خصوص تعطیلات تابستان، با بیان اینکه تعطیلات تابستانی فرا رسیده است و میلیون ها مرد و زن جوان ما هستند که برای استفاده از این تعطیلات نیاز به توجه کامل دارند، گفت: پدران و مادران و همچنین نهادهای دینی و اجتماعی در کنار دولت در این امر مسئولیت دارند.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی گفت: در ایام حج هستیم که تاکنون ۱۸ هزار زائر عراقی به مکه مکرمه مشرف شده اند و برای آنها آرزوی بازگشت سالم داریم.

وی افزود: حج از ارکان اسلام و از عوامل معنوی در معیشت است، چنانکه در حدیث شریف آمده است: (حج فقر را از بین می برد).

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی اشاره کرد: حج شامل سه سطح می باشد؛ اول اینکه آن از خانواده و مال محافظت می کند، دوم اینکه گناهان گذشته را می آمرزد و سوم اینکه اعمال گذشته و آینده اش آمرزیده می شود و از جهنم رهایی می یابد.

وی در پایان به روز "دحو الارض" در ۲۵ ذو القعده اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha