چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد از حوزه‌های علمیه خواست تا به بازخوانی اندیشه‌ها و سخنان امام خمینی(ره) بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار مدیران حوزه‌های علمیه جنوب کشور که به میزبانی مدیریت حوزه علمیه استان یزد در حال برگزاریست با تاکید بر اینکه برنامه‌های حوزه برای آینده کشور و اسلام و انقلاب باید مفید باشد، اظهار کرد: یکی از مواردی که بسیار مورد تاکید امام خمینی(ره) بود، استناد به آیه مبارکه قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَیٰ وَفُرَادَیٰ بود.

وی عنوان کرد: ما یک راه بیشتر نداریم و آن راه خداست و استقامت در راه خداست، ما هم باید به صورت فردی و هم اجتماعی در راه خدا قیام کنیم.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه خداوند فرموده که هم خود و هم اهلتان را به مسیر خدا هدایت کنید، افزود: این وظیفه است که خدا برای ما تعیین کرده است و همه باید به آن عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید مردم را از مسیر غضب الهی دور کنیم و وارد مسیری کنیم که خدا دستور داده است، بیان کرد: منشأ حرکت امام خمینی(ره) نیز حرکت در مسیر خداوند متعال بود.

امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه حوزه های علمیه سخنان و اندیشه های امام را بازخوانی کنند، تصریح کرد: ما از حقیقت انقلاب که امام به آن تاکید داشتند، غفلت کرده ایم که این حقیقت، یک تحول درونی است.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: گاهی آگاهی نداریم که در چه مسیری باید حرکت کنیم ولی گاهی اطلاعات و آگاهی لازم را داریم بنابراین در برابر این آگاهی مسئولیت داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نمی توان انقلابی بود اما در کنار آن آمریکا و انگلیس و غرب را نیز حفظ کرد و به آن وابسته بود، افزود: این فهم ناقص از انقلاب است و نشان می دهد که افراد درک درستی از انقلاب نداشته اند.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: انقلاب یعنی حاکمیت الله و به جز خدا به هیچکس تکیه نداشتن در حالی که عده ای معتقدند تکیه ما باید به آمریکا و غرب باشد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در مسیر مبارزات خود هرگز نهراسید و همواره رضای خدا را مدنظر داشت و با همین توکل بود که می گفت: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: اگر درون انسان منقلب شود و خدا را باور کند و او را در همه جا حاضر و ناظر بداند، از ابعاد بیرونی نیز تحول اتفاق می افتد و آنگاه است که دیگر نگران قدرت شرق و غرب نیستیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: حوزه های علمیه باید به خودآگاهی و خودباوری برسند و اگر این معنا در حوزه ها تقویت شود، حقیقت انقلاب و قدرت خدا در جامعه تبیین خواهد شد و نتیجه آن سربلندی اسلام خواهد بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) به این خودآگاهی و خودباوری رسیده بود و همواره معتقد بود که ما به تکلیف عمل می کنیم و بقیه امور با خداست و ما طلبه ها نیز باید این روحیه را الگوی خود قرار دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha