چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم و دفتر تبلیغات اسلامی

با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم و دفتر تبلیغات اسلامی، این دو نهاد به مدت سه سال برای اجرای امور مختلف از جمله تبلیغ و توانمندسازی مددجویان همکاری خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم و معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در راستای استفاده از ظرفیت‌های مشترک امضا شد.

حجت‌الاسلام محمد طه مِهری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱هزار خانوار شامل حدود ۴۰هزار نفر تحت حمایت این نهاد در استان قم هستند گفت: توانمندسازی مددجویان در سه زمینه مهم اشتغال، مسکن و امور فرهنگی از اولویت‌های ما است که با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی خدمات فرهنگی تبلیغی مناسبی به آنها ارائه خواهیم کرد.

اباذر جعفری، مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی نیز با بیان اینکه این دفتر بیش از ۴۰ سال در تبلیغ امور فرهنگی، مذهبی سابقه دارد، اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی با ۳۵۰۰ مُبلّغ در ۶۲ رشته تخصصی، آماده همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم است.

در ادامه این جلسه تفاهم نامه همکاری بین دو نهاد امضا شد که بر بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های محتوایی و نیروی انسانی دو نهاد در جهت نشر و تعمیق سنت‌های حسنه اسلامی؛ معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی و توسعه همکاری‌ها و همفکری‌های طرفین برای برطرف کردن نیازهای فرهنگی و اقتصادی اقشار مورد هدف؛ همکاری متقابل در محورهای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی تمرکز دارد.

توانمندسازی فرهنگی مددجویان با همکاری مشترک کمیته امداد و دفتر تبلیغات اسلامی

ترویج فرهنگ کسب و کار در جامعه جهت ایجاد اشتغال پایدار، ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری جهت توسعه مشارکت‌های مردمی با امداد امام(ره)، بهره‌مندی از پتانسیل موجود در هر دو نهاد جهت هم‌افزایی در خدمات فرهنگی و اقتصادی از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

در این تفاهم‌نامه ۱۱ تعهد برای کمیته امداد، ۱۷ تعهد برای تبلیغات اسلامی و ۹ تعهد مشترک درنظر گرفته شده که محوریت اصلی آن‌ها توانمندسازی با تکیه بر آموزش است، همچنین به ارتقای سطح معنوی و آموزش فرهنگی مددجویان و پرسنل، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و امور مربوط به خانواده هم تاکید شده است.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی و بهره‌مندی از خیرین، برگزاری دوره‌های فرهنگی و اردویی از دیگر مواردی بود که دو طرف متعهد به انجام آن شده‌اند.

این تفاهم‌نامه به مدت سه سال منعقد و توسط محمدطه مهری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم و اباذر جعفری، مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به امضا رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha