سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
المصطفی

حجت الاسلام و المسلمین خالق پور قائم مقام جامعة المصطفی العالمیه و هیئت همراه با مفتی اعظم منطقه نیمه خود مختار زنگبار اعظم شیخ صالح عمر کعبی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، قائم مقام جامعة المصطفی در ابتدای این دیدار نکاتی در خصوص فعالیت‌های جامعة المصطفی بیان نمود و تصریح کرد: جامعةالمصطفی دانشگاهی بین المللی همانند دانشگاه الازهر مصر و ام‌القری مدینه است. این دانشگاه در حوزه‌های علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و ادبیات فعالیت می‌کند و دانشجو شاغل به تحصیل دارد.

حجت الاسلام و المسلمین خالق پور گزارشی از رشته ها و گرایش های متنوع جامعة المصطفی ارائه نمود و خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی تنها دانشگاه بین المللی ایرانی است که در خارج از کشور، نمایندگی‌های فعال دارد.

مفتی اعظم زنگبار شیخ صالح عمر کعبی در ادامه این دیدار ضمن تقدیر از حسن توجه جامعةالمصطفی در تقویت بنیه های دانشی کشورهای اسلامی، نشر معارف و علوم اسلامی را از وظایف مهم جامعة المصطفی در داخل و خارج از کشور دانست و اظهار داشت: یکی از مسائل مهم جهان امروز مسائل فراگیری علوم اسلامی است و این راه بسیار مقدس است.

وی افزود: دین اسلام آمده است تا مشکلات بشر را حل کند و راه و رسم زندگی را به ما بیاموزد. نداشتن دین و قوانین اسلامی ضرر به جامعه و شخص می‌زند؛ لذا وظیفه آموزش دین اسلام بر جامعه بر عهده ما است تا مردم را از جهل خارج کرده و علم و دانش را نشر دهیم.

مفتی اعظم زنگبار خاطرنشان کرد: از شما و نماینده جامعة المصطفی در تانزانیا تشکر می‌کنم که مردم ما را به نور اسلام هدایت می‌کنید و ما نیز شما را حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد که در نتیجه در این کشور موفق باشید.

شیخ صالح عمر کعبی در بخش پایانی سخنان خود ضمن ابراز خرسندی و علاقه برای حضور در ایران شهادت ایت الله رئیسی را تسلیت گفت و اظهار داشت: رئیس جمهور ایران شهید آیت الله رئیسی نه تنها به عنوان نماینده جامعه مسلمان ایران، بلکه نماینده مسلمانان جهان بودند؛ به نوعی ایشان نماینده مسلمانان تانزانیا هم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha