چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
انتخابات

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد، انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

چهارمین روز تنور انتخابات داغ شد

چهارمین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح امروز – یکشنبه ۱۳ خرداد – آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت.طی سه روز گذشته محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی، علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش چهره، عبدالناصر همتی، احمد رسولی نژاد، وحید حقانیان، مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، حبیب‌الله ده مرده، محمدرضا میرتاج‌الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی اسامی ۱۷ نفری هستند که یا حضور در ستاد انتخابات کشور برای داوطلبی نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نام‌نویسی کرده‌اند.کاندیداها فرصت دارند نهایتا تا ساعت ۱۸ روز ۱۴ خرداد با حضور در ستاد انتخابات کشور در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

منبع:ایسنا

ایزنهاور زیر موشک باران یمنی ها قرار گرفت

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ما با پهپاد و موشک برای دومین بار طی ۲۴ ساعت گذشته به ناو هواپیمابر آیزنهاور در شمال دریای سرخ حمله کردند.به گزارش شبکه المسیره یمن، وی گفت: ارتش یمن ۶ عملیات را انجام داده است. علاوه بر ناو هواپیمابر آیزنهاور در شمال دریای سرخ، یک ناوشکن آمریکایی نیز در این دریا هدف حمله دقیق چند فروند پهپاد قرار گرفته است.وی تشریح کرد: کشتی «MAINA» و کشتی «ALORAIQ» را در اقیانوس هند و کشتی «ABLIANI» را در دریای سرخ هدف قرار دادیم.سریع بار دیگر تأکید کرد که حمله به ناو آمریکا با دقت بالایی انجام گرفته است.در ادامه بیانیه سخنگوی نیروهای مسلح یمن آمده که در حمله به ناو هواپیمابر و ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ از موشک و پهپاد استفاده شده که این ادوات نظامی به شکل مستقیم و دقیق به اهداف خود برخورد کرده است.

منبع: خبرنگاران جوان

کهکشانی‌ها دیوار زرد را هم شکستند

دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین تیم‌های رئال مادرید اسپانیا و دورتموند آلمان در ورزشگاه ویمبلی لندن برگزار شد که رئال با نتیجه دو بر صفر پیروز و برای پانزدهمین بار فاتح لیگ قهرمانان شد. شاگردان ادین ترزیچ در نیمه اول تیم بهتر بازی بودند و به راحتی می‌توانستند به گل برسند. در حالی که رئال مادرید مالکیت توپ را در دست داشت، دورتموند با ضدحملات مرگبار و حرکات ترکیبی سرعتی بارها دروازه تیبو کورتوا را آزار داد و با بدشانسی و بی دقتی موقعیت‌ها را از دست دادند. جدی‌ترین موقعیت دورتموند تک به تک کریم آدیمی با کورتوا که از دست داد و بعد از آن هم فولبرگ یک بار تیر دروازه رئال را لرزاند تا شاگردان آنچلوتی با خوش شانسی بدون گل خورده به رختکن بروند.در نیمه دوم رئال توانست نبض بازی را در دست بگیرد و بهتر بازی کرد. سرانجام در دقیقه ۷۴ قفل دروازه‌ها شکست و رئال توانست به گل برسد. ارسال بی‌عیب و نقص تونی کروس در محوطه جریمه با پرواز کارواخال همراه شد تا مدافع راست مادریدی‌ها با ضربه سر خود چراغ اول را روشن کرد.در دقیقه ۸۳ هم اشتباه ماتسن باعث شد وینیسیوس وینگر برزیلی رئال مادرید از غفلت مدافعان دورتموند استفاده کند تا تیر خلاص را به پیکر بی‌جان آنها وارد کند و گل دوم را هم زد. دورتموند در اواخر بازی یک گل زد که آفساید اعلام شد و در نهایت رئال مادرید قهرمان این فصل لیگ قهرمانان شد.

منبع: خبرنگاران جوان

رود شور به نام دولت سند خورد

مدیر منابع آب شهرستان اشتهارد گفت: با اخذ اسناد عرصه‌ و بستر رودخانه شور، هرگونه تصرف و ساخت و ساز غیر مجاز در حریم این رودخانه ممنوع است.غلامرضا احمدی درباره آزاد سازی عرصه‌های رودخانه شور اشتهارد اظهار کرد: چون آب منطقه‌ای شهرستان اشتهارد رسالت خود را فقط مختص حفاظت از آب زیرزمینی نمی‌داند، از این رو در بخش آب سطحی هم در شرکت آب منطقه‌ای و امور آب اشتهارد کارهای بسیار بزرگی در حال انجام است و نمونه این اقدام اخذ سند و جلوگیری از تصرف غیرمجاز در بستر این رودخانه است.وی افزود: رودخانه شور در قسمت شمالی شهر اشتهارد جریان داشته و مساحت و عرصه زیادی دارد. ‌لذا با توجه به صیانت و حفظ حریم رودخانه‌های استان، در سنوات گذشته نسبت به تهیه نقشه از بستر رودخانه به طول ۴۲ کیلومتر اقدام شد و پس از اعلام عمومی و روزنامه رسمی و ثبت، نهایتا منجر به اخذ سند این رودخانه برای دولت جمهوری اسلامی شد.

منبع:ایسنا

تراکتور واگذار شد

پس از پایان مهلت ۱۵ روزه مجمع سهامداران باشگاه تراکتور جهت ارائه درخواست‌های خرید سهام باشگاه و عدم وصول هرگونه درخواستی در این زمینه، مجمع باشگاه اطلاعیه‌ زیر را صادر کرد:

بأسمه تعالی

«بیش از ۱۵ روز از فراخوان عمومی واگذاری سهام باشگاه تراکتور سپری شد و هیچ درخواست کتبی و حتی شفاهی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی برای خرید سهام باشگاه وصول نشده است.برنامه و بودجه ارائه شده از سوی هیات مدیره باشگاه برای فصل آتی در جلسه ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری تصویب و تخصیص یافته بود اما باتوجه به فراهم نبودن بستر لازم و همچنین شرایط پرتنش موجود پیرامون تیم، مجمع سهامداران باشگاه تراکتور امکان ادامه فعالیت را مقدور ندانسته و باشگاه را جهت واگذاری در اختیار هیأت فوتبال قرار می‌دهد.در همین راستا با پایان مسابقات فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲، اعضای مجمع سهامداران، باشگاه تراکتور را بدون هیچ بدهی داخلی و خارجی، در اختیار هیأت فوتبال آذربایجان‌ شرقی قرار داده و تمام امور و هزینه‌های باشگاه از امروز – یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ – به هیأت فوتبال استان به عنوان متولی فوتبال در آذربایجان شرقی واگذار می‌شود.شایان ذکر است، با توجه به در پیش بودن نقل و انتقالات تابستانی، تصمیم مذکور به صورت فوق‌العاده در دستور کار مجمع سهامداران قرار گرفت تا اقدامات لازم جهت آماده کردن تیم در اسرع وقت از سوی متولیان جدید صورت پذیرد.

منبع:ایسنا

شایان فرمان انتخابات شهرستان تهران را به دست گرفت

احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران در حکمی حامد شایان معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری تهران را به عنوان رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در امر برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کلانشهر تهران منصوب کرد، متن حکم به این شرح است:برنامه ریزی و فراهم سازی به موقع همه مقدمات و تمهیدات لازم، استفاده بهینه از فناوری‌های نوین و روزآمد، روان و تسهیل سازی فرآیندهای انتخابات، بکارگیری نیروهای انسانی متعهد و متخصص و بستر سازی برای حضور و مشارکت حداکثری زیبنده پایتخت نظام مقدس جمهوری اسلامی برابر مر قانون انتخابات جهت صیانت از حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان به عنوان حق الناس، وظیفه جنابعالی است که امید است با اتکال به خداوند متعال و هماهنگی با اینجانب و هیأت محترم نظارت بر انتخابات، شرایط تحقق آن را در راستای سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فراهم آورید، همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان تهران با جنابعالی جهت برگزاری مطلوب انتخابات مورد انتظار است.

منبع:خبرنگاران جوان

پیام نور امتحانات شانزدهم را لغو کرد

دانشگاه پیام نور در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به درخواست تعداد بسیاری از دانشجویان و تعطیلات ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، امتحانات پایان نیمسال روز چهارشنبه ۱۶ خرداد دانشگاه لغو می‌شود.امتحانات لغو شده در تاریخ فوق به تاریخ شنبه ۲ تیردر همان ساعات قبلی ذکر شده در گزارش ۴۲۸ منتقل می‌شود.

منبع: خبرنگاران جوان

فهرست تیم ملی نهایی شد

کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران برای فیفا دی پیش رو و برگزاری دو بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، اعلام شد که نفرات زیر به اردو دعوت شدند: علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عارف غلامی، امین حزباوی، صالح حردانی، آریا یوسفی، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی، محمد قربانی، سامان قدوس، امید نورافکن، سعید مهری، علیرضا جهانبخش، مهدی قائدی، مهدی ترابی، مهدی لیموچی، الهیار صیادمنش، مهدی طارمی، جواد آقایی‌پور، جواد حسین‌نژاد، سردار آزمون، شهریار مغانلو و محمدرضا آزادی بر اساس این گزارش آرمین سهرابیان، محمد محبی، علی قلی‌زاده و سعید عزت‌اللهی به دلیل آسیب‌دیدگی در این اردو حضور ندارند.تیم ملی ایران یکشنبه (امروز) ساعت ۱۹:۳۰ برای انجام دیدار برابر هنگ‌کنگ به این کشور سفر خواهد کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

شیلی هم به پرونده شکایت علیه رژیم صهیونیستی پیوست

رئیس جمهور شیلی اعلام کرد که کشورش به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواهد پیوست. به گزارش تاس، بوریچ شنبه به وقت محلی در سخنانی در پارلمان شیلی گفت: ما نمی‌توانیم از ابراز خشم علیه اقدامات کور و کاملا نامتناسب ارتش اسرائیل علیه شهروندان بی گناه خصوصا زنان و کودکان فلسطینی دست برداریم. این اقدامات مستلزم پاسخ قاطع جامعه جهانی است. رئیس جمهوری شیلی افزود: بنابراین، ما علاوه بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطین، فراخواندن سفیرمان از اسرائیل، ورود به پرونده شکایت علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی کیفری، به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری نیز ملحق می‌شویم. پیشتر آفریقای جنوبی شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارایه کرده بود.

منبع: خبرنگاران جوان

شاعر و نقاش ایرانی درگذشت

استاد ابراهیم پشت پناه، استاد نقاشی و شاعر پس از سال‌ها تلاش در راه هنر و انسانیت درگذشت.محمدعلی جدیدالاسلام، مجموعه دار تبریزی با انتشار تصویری از استاد ابراهیم پشت پناه، استاد نقاشی و شاعر برجسته تبریزی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خبر از درگذشت این چهره هنری داد.استاد ابراهیم پشت پناه از اساتید برجسته نقاشی است که در سال ۱۳۱۰ در تبریز به دنیا آمد. وی آثار بسیاری را در حوزه نقاشی خلق کرده است.وی علاوه بر کارهایی که از طبیعت انجام داده، به نسخه برداری از شاهکار بی نظیر استاد کمال الملک (تابلو تالار آئینه) پرداخت و به مدت ۱۰ سال روی این تابلو به عنوان یک نمونه منحصر به فرد پژوهشی و در جایگاه شرح و تفضیلی از تابلو اصلی، کار کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

نرخ میانگین موزون ارز اعلام شد

بانک مرکزی برای استفاده مراکز پژوهشی و استناد مجامع بین‌المللی، نرخ میانگین موزون ارز را محاسبه و اعلام کرد.بانک مرکزی اعلام کرد: با عنایت به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی (به ازای هر دلار) در سال ۱۴۰۱ متعاقب اجرای سیاست مردمی‌سازی یارانه‌ها و با توجه به تغییرات ایجاد شده در نرخ تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک مرکزی (حسب مصوبات مجمع عمومی بانک مرکزی) و بدین ترتیب عدم موضوعیت نرخ ۴۲۰۰ تومان در معاملات ارزی کشور، بانک مرکزی با بررسی رویکرد متعارف در سطح بین‌الملل و با تأکید بر نرخ‌های مستخرج از معاملات رسمی در بازار، تصمیم گرفت تا نرخ میانگین موزون ارز را به عنوان نمایه و سنجه‌ای از نرخ رایج معاملات بازار ارز محاسبه و منتشر نماید.در تشریح و تبیین این نرخ لازم به توضیح است، نرخ میانگین موزون ارز بر مبنای وزن مستخرج از حجم معاملات ارزی انجام‌شده در یک ماه گذشته با نرخ‌های اعلامی در سامانه معاملات الکترونیک ارز (ETS) در حوزه حواله (تالار حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران)، اسکناس (تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلای ایران) و حواله کالاهای اساسی و ضروری (بر مبنای هر دلار معادل ۲۸۵۰۰۰ ریال) محاسبه می‌شود و کارکرد عملیاتی ندارد؛ لذا نرخ اعلامی، صرفاً یک نرخ محاسباتی و نمایه‌ای است و نرخ معاملاتی محسوب نمی‌شود. به عبارتی این نرخ صرفاً حائز کارکرد پژوهشی و مطالعاتی برای اشخاص و مجامع داخلی و بین‌المللی است.

منبع: خبرنگاران جوان

حزب الله گنبد آهنین را هدف گرفت

حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و مقاومت شجاع و شریف آن، مقاومت اسلامی با پهپادهای هجومی به پایگاه «یردن» ارتش رژیم اسرائیل در منطقه جولان اشغالی سوریه انجام داد که در جریان این حمله، سامانه های گنبد آهنین مستقر در این پایگاه و مواضع و مرکز تجمع نظامیان دشمن با دقت هدف قرار گرفت.در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: در جریان این حملات رادار دشمن صهیونیست از کار افتاد و شماری از نظامیان دشمن کشته و برخی دیگر زخمی شدند.همزمان رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد: سه پهپاد حزب الله حریم هوایی شمال عبور کرده و ارتش اسرائیل نتوانسته آنها را رهگیری کنند و به نظر می‌رسد که منطقه ای را زده باشند.

منبع:ایرنا

گرد و خاک به مشهد رسید

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد از امروز در استان شدت می‌گیرد که این وضعیت موجب بروز گرد و خاک در مناطق مرکزی به خصوص کلانشهر مشهد می شود.زهرا آهنگرزاد افزود: باد با شدت بیشتری نسبت به روزهای ابتدایی هفته کنونی، وزیدن خواهد گرفت که این پدیده در مناطق مستعد همراه با بروز خسارت خواهد بود.وی ادامه داد: به لحاظ دمایی نیز، هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار خواهد بود و بیشینه دما در مشهد تا پایان هفته حدود ۳۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع:ایرنا

هرمس سرنگون شد

حزب الله لبنان اعلام کرد: پهپاد هرمس ۹۰۰ رژیم صهیونیستی را بر فراز خاک لبنان سرنگون کردیم. به نقل از شبکه الجزیره، حزب الله لبنان اعلام کرد: با سلاح مناسب یک فروند پهپاد هرمس ۹۰۰ رژیم صهیونیستی را بر فراز خاک لبنان سرنگون کردیم.ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: پهپاد ما که در حال پرواز در آسمان جنوب لبنان بود با موشک زمین به هوا سقوط کرد و این حادثه در دست بررسی است.کانال تلگرامی خبرگزاری شهاب با انتشار تصاویری گزارش داد این لحظه سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در آسمان شهرک القصیبه در جنوب لبنان است. حزب الله این پهپاد را سرنگون کرده است.

منبع:شبکه خبر

تشخیص مصلحت با تعطیلی شنبه موافقت نکرد

هیئت عالی نظارت به ریاست آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس هیئت عالی نظارت و با حضور اکثریت اعضا، وزرای کشور و امور اقتصادی و دارایی، روسای سازمان‌های اموراداری و استخدامی، امور مالیاتی و سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل جلسه داد. در ابتدای جلسه، مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص جدول تطبیق لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس تبصره ۳ این لایحه تمامی دستگاه‌های اجرابی موظف به تنظیم ساعات کار خود در پنج روز هفته از روز یکشنبه تا پنجشنبه شده بودند که اعضا پس از استماع گزارش سازمان امور اداری و استخدامی و نیز بیان دیدگاه‌های مسئولان اتاق بازرگانی به بیان دیدگاه‌های خویش در قالب موافقت و مخالفت با این مصوبه پرداختند. سپس رای گیری به عمل آمد و در نتیجه این بخش از لایحه با جزء ۲ و تبصره ۴ این ماده از حیث ناعادلانه بودن، مغایر جزء ۱۰ بند ۹ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری تشخیص داده شد. علاوه براین، اعضای هیئت عالی، تبصره ۴ را به علت افزایش هزینه‌های بخش خصوصی مغایر بند ۱۱ سیاست‌های کلی تشویق سرمایه گذاری دانستند.

منبع:شبکه خبر

اصفهان هشدار زرد دریافت کرد

بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر آسمان صاف تا قسمتی ابری در اکثر مناطق، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید به ویژه در نیمه شمالی و شرقی و تا حدی مرکز استان و در مناطق مستعد همراه با گرد و خاک محلی، کاهش دید و کیفیت هوا است.بر این اساس وزش باد از یکشنبه شدت بیشتری خواهد داشت.دمای هوا نیز در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق ۱ تا ۲ درجه گرم‌تر می‌شود.در این مدت خورو بیابانک، مهاباد و چوپانان با دمای ۴۰ درجه گرم‌ترین و بویین میاندشت با دمای ۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان پیش بینی شده است.

منبع:شبکه خبر

جام ایران سرخ شد

تیم‌های پرسپولیس و مس رفسنجان در هفته پایانی لیگ‌برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی در یک دیدار حساس و سرنوشت‌ساز به مصاف هم رفتند که در پایان این مسابقه پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست داد و موفق شد به مقام قهرمانی بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران برسد. پرسپولیس با این پیروزی ۶۸ امتیازی شد و با یک امتیاز اختلاف در مقایسه با استقلال به مقام قهرمانی لیگ‌برتر فوتبال ایران رسید.

منبع:شبکه خبر

تهران قرمز شد

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران صبح امروز ۱۳ خرداد روی عدد ۱۰۰ در شرایط قابل قبول، اما در مرز ناسالم قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته با میانگین ۱۰۵ نیز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بود.بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران ۲ ایستگاه پاسداران در منطقه ۳ و پارک سلامت در منطقه ۱۷ در وضع قرمز و ناسالم برای همه گروه‌ها و هشت ایستگاه در شرایط نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.در ایستگاه‌های سرخه حصار در منطقه ۱۳ و دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴ هوا در وضع پاک قرار دارد.پایتخت نشینان از ابتدای امسال تا امروز پنچ روز هوای پاک و ۶۶ روز هم هوای سالم و سه روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را گذرانده اند.

منبع:شبکه خبر

لیبرمن پیشنهاد نتانیاهو را رد کرد

آویگدور لیبرمن رهبر حزب یسرائیل بیتنا تاکید کرد که پیشنهاد نتانیاهو برای تصدی وزارت جنگ را نپذیرفته است.لیبرمن گفت نتانیاهو تحت فشارهای بسیار شدیدی است و امکان ندارد برای بار دوم در تله او گرفتار شود.او گفت برگزاری انتخابات را ترجیح می‌دهد و کابینه نتانیاهو تنها به بقای سیاسی خود مشغول است.در همین حال، روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که حزب لیکود ادعای لیبرمن در مورد پیشنهاد نتانیاهو را رد کرده است.

منبع:مهر

چانگ در ماه قدم گذاشت

کاوشگر چانگ ۶ چین به طور موفقیت آمیز در قسمت دورافتاده ماه فرود آمد تا نمونه های سنگ و خاک این سیاره را جمع آوری کند.فضاپیمای مذکور در حوضچه آیتکن(Aitken)قطب جنوب سیاره فرود آمد که یکی از بزرگترین دهانه‌های ایجاد شده در اثر یک برخورد در منظومه شمسی به حساب می‌آید.این نخستین باری است که نمونه‌ها از این منطقه که به ندرت مورد بررسی قرار گرفته، جمع آوری می‌شوند. فضاپیمای چانگ ۶ که ۳ می ۲۰۲۴ میلادی به فضا پرتاب شد، یک مأموریت ۵۳ روزه پیچیده را در پیش رو دارد. فضاپیمای مذکور که در فاصله ۲۰۰ کیلومتری ماه دور آن مدار می‌زد، ارتفاع خود را کاهش داد تاسطحی را برای فرود جستجو کند.

منبع:مهر

کاردار سوئد احضار شد

در پی انتشار اتهامات بی اساس و مغرضانه از سوی یک مقام سوئدی علیه جمهوری اسلامی ایران، کاردار موقت سفارت سوئد در تهران، عصر روز شنبه توسط دستیار اداره کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.در این احضار، مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات مبتنی بر اطلاعات غلط و القایی متأثر از رژیم صهیونیستی به وی ابلاغ گردید.دستیار مدیرکل کل غرب اروپا همچنین در این ملاقات ضمن رد اتهامات وارده، خاطرنشان ساخت: انتشار ادعاهای بی پایه، نشان دهنده نیت برخی طرف‌ها برای تخریب روابط دیرینه دو کشور است. بر این اساس انتظار می‌رود مقامات سوئد نسبت به جریان‌های مشکوک بیش از پیش هوشیار باشند.

منبع:مهر

برزیل مغلوب فوتسال ایران شد

تیم ملی فوتسال ناشنوایان کمتر از ۲۱سال ایران در دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۴ که به میزبانی آستانه قزاقستان برگزار می‌شود در دومین دیدار خود به مصاف تیم قدرتمند برزیل رفت و در یک بازی منطقی توانست این تیم را با نتیجه ۵ بر ۱ شکست دهد.امیررضا حسن زاده، علیرضا قزی، سجاد ندیمی، محمد حسن عبدالهی و مسعود برناک در این دیدار برای تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران گلزنی کردند.ملی پوشان فوتسال کشورمان روز گذشته نیز در نخستین دیدار مقابل تایلند به پیروزی رسیده بودند.

منبع:مهر

عراق به ایلات حمله پهپادی کرد

مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز یکشنبه اعلام کرد که یک هدف حیاتی را در بندر «ام‌الرشراش» (ایلات اشغالی) هدف حمله پهپادی خود قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق طی ماه‌های گذشته بارها این بندر اشغالی را در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین هدف قرار داده و توقف حملات خود را منوط به توقف کامل جنگ علیه نوار غزه و لغو محاصره آن دانسته‌ است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha