جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024

برگزاری آیین گرامیداشت یاد آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری شهید و همراهانش در مسجد خاتم الانبیا(صلی الله علیه و آله) مسکو با طرح ویژگی‌های شخصیتی شهدای سانحه هوایی همراه بود که در این میان،‌ خاطره‌ای از امام‌جمعه شهید تبریز برای حاضران، بازتاب خاصی داشت.

مدیر نمایندگی جامعةالمصطفی در روسیه و حوزه اوراسیا در سخنانی دراین آیین با گرامیداشت یاد امام‌خمینی (ره)، شهدای واقعه ۱۵ خرداد و حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهوری و همراهان به بررسی علت محبوبیت و بدرقه باشکوه آیت‌الله رئیسی و همراهان شهید وی پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول عبداللهی که امامت موقت جمعه تبریز را نیز برعهده دارد،‌ در این آیین به سخنرانی پارسال خود در یک آیین برپا شده از سوی هیأت رزمندگان اسلام در این شهر اشاره کرد و گفت:‌ اندکی بعد از این مراسم،‌ آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با من تماس گرفت و از مباحث طرح شده در این آیین تشکر کرد.

وی ادامه داد: من از شهید آیت‌الله آل‌هاشم پرسیدم که شما را در آن آیین ندیدم و ایشان پاسخ داد که من در میان مردم،‌ شنونده سخنان شما بودم.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی خاطرنشان کرد:‌ آیت‌الله آل هاشم با مردم مهربان بود، به خانه آنها رفت و آمد داشت، حتی به خانه افراد بی نام و نشان می‌رفت و چتر حمایت او بر سر همه سلایق، جناح‌ها و قشرها در استان بود؛ به گونه‌ای که همه خودشان را به او نزدیک می‌دیدند، او به حدی با مردم مهربان بود که از روزهای نخست حضور در جایگاه امامت جمعه تبریز، نرده‌های جداکننده افراد در نمازجمعه را برچیدند.

محبوبیت در دنیا، نتیجه تلاش برای رضایت الهی

این خطیب دینی با اشاره به بدرقه باشکوه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان، آیت‌الله آل هاشم و دیگر شهدای سانحه هوایی بالگرد رئیس‌جمهوری از سوی مردم شهرهای مختلف ایران و ابراز احساسات دیگر کشورهای منطقه گفت: با توجه به آیات قرآن کریم، انسان‌هایی که در زندگی به دنبال جلب رضایت الهی هستند، در جامعه بشری به درجه بالایی از محبوبیت می‌رسند.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی خاطرنشان کرد:‌ افرادی که از نزدیک با آیت الله رئیسی کار کرده‌اند، او را عالمی دینی یافتند که به دنبال رضایت خداوند بود. او طعم فقر و محرومیت را چشیده بود و هیچ گاه نمی‌خواست از طبقه محرومان جامعه دور شود از این رو نسبت به مردم، متواضع و مهربان بود.

وی ادامه داد: ویژگی شاخص دیگر رئیس‌جمهوری به عنوان سید الشهدای خدمت، وزیر امور خارجه شهید مقاومت و سومین شهید محراب تبریز نیز این بود که آنها مردم را خوب می‌شناختند و از سوی دیگر، دشمن را؛‌ این همان ویژگی است که به حد اعلی در امام خمینی (ره) متبلور بود، شخصیتی که به محبوب ترین فرد در قرن بیستم تبدیل شد.

مدیر نمایندگی دانشگاه المصطفی در روسیه و حوزه اوراسیا همچنین گفت:‌ امام خمینی (قدس سره) دشمن زمان خود و حیله‌های آن را شناخت و چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی، مرعوب دشمن نشد و ما امروز در آستانه چهاردهم خردادماه، سالروز ارتحال ملکوتی ایشان، یاد ایشان را گرامی می‌داریم و بر ادامه راه ایشان تأکید می‌کنیم.

آیین گرامیداشت شهدای خدمت در مسجد خاتم الانبیا(ص) مسکو

آیین گرامیداشت شهدای خدمت در مسجد خاتم الانبیا(ص) مسکو

آیین گرامیداشت شهدای خدمت در مسجد خاتم الانبیا(ص) مسکو

آیین گرامیداشت شهدای خدمت در مسجد خاتم الانبیا(ص) مسکو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha