شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: جامعه امروز با جامعه ۴۰ سال پیش متفاوت است و عمل امام جمعه باید با شرایط روز جامعه منطبق باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی، در گردهمایی فصلی ائمه جمعه استان خراسان رضوی، با اشاره به تحولات مثبت شورای سیاست‌گذاری های ائمه جمعه، اظهار کرد: به‌عنوان امام جمعه‌ای که قریب ۲۰ سال است امامت جمعه می‌کنم، عرض می‌کنم برنامه‌های جدید مدیریت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، این نهاد را متحول کرده است.

عمل امام جمعه باید با شرایط روز منطبق باشد

وی ادامه داد: در کشور ما که جریان مردم‌سالاری دینی جاریست و جریان‌های سیاسی و اجتماعی در تحول است، امام جمعه نیز باید با این تحول اجتماعی همراه و منطبق باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که شرایط امروز ما انطباقی با شرایط چهل سال گذشته ندارد، خاطرنشان کرد: تا امروز فتنه های بسیاری را پشت سر گذاشتیم و در فتنه ها نیز طوری پیروز شدیم که دشمن از تکرار این قبیل فتنه‌ها و توطئه‌ها ناامید شده است.

کار نمایشی با اخلاص در عمل سازگار نیست

وی با اشاره به اخلاص عمل شهید رئیسی، ابراز کرد: همه زندگی او اخلاص بود و فرهنگش این بود که «نمایش دادن کارها به مردم با اخلاص در کار سازگار نیست»، دوری از عمل نمایشی، از خصوصیات شهید رئیسی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این حادثه علی رغم تلخی که داشت، اراده و مشیت الهی بود و خداوند به واسطه اخلاص در عمل، آبرویی به ایشان بخشید که در مردم اینطور تحول ایجاد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha