سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
نامه رهبری

حدود یک هفته از انتشار نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین می‌گذرد و در این مدت پیام‌ها و پست‌های زیادی در فضای مجازی، شبکه‌های بین‌المللی و مطبوعات جهانی در این خصوص انتشار یافته که در این مکتوب بخشی از این پیام‌ها که در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر شده است را می‌خوانید.

خبرگزاری حوزه- بوی دود و خونِ مردم بی‌گناه و مظلوم فلسطین مشام جهانیان را پر کرده است. فرقی نمی‌کند مسلمان باشی یا مسیحی، اسپانیایی یا آمریکایی یا انگلیسی یا فرانسوی، صدای فریاد تظلم‌خواهی کودکان غزه دل هر انسانی را به دریای اشک و بغض می‌سپارد. کافی است انسانیت در وجودت جاری باشد تا در پس هر ستمی که به مردم غزه وارد می‌شود قلبت مچاله شود. آستانه تحمل جهانیان اکنون به سر آمده و انسان‌های باوجدان در سراسر جهان به پا خاسته‌اند تا غده سرطانی اسرائیل را هر طور که شده از صفحه جهان محو سازند، در این میان اعتراضات دانشجویان آمریکایی نسبت به سیاست‌های حمایتگرانه کشور خود از اسراییل، تأثیر بسیار مهمی در نقشه مقاومت جهانی دارد چرا که به اصطلاح بیخِ گوشِ مهدِ استکبار جهان قرار دارند و تیرشان سریع‌تر به هدف اصابت می‌کند.

امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نامه‌ای را خطاب به دانشجویانِ باوجدانِ حامیِ مردمِ فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در تاریخ ۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ هجری شمسی مصادف با ۲۵ ماه می سال ۲۰۲۴ میلادی منتشر و آنان را تشویق به تداوم اعتراضات برای تکمیل پازل مقاومت در جهان کرد؛ رهبری که حالا همه او را با عنوان «رهبر آزادگان جهان» می‌شناسند. «اقدامات ظالمانه رژیم آپارتاید صهیونیستی»، «عملکرد صهیونیست‌گرایانه و ریاکارانه آمریکا و سایر هم‌پیمانان رژیم جعلی اسراییل»، «تأثیر شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بر گسترش و توانایی جبهه مقاومت»، «انحراف مفاهیم بشری توسط رژیم صهیونیستی»، «ابراز همدردی با دانشجویان آمریکایی که زیر فشارهای دولت قرار گرفته‌اند»، «قرار گرفتن تحرکات دانشجویان آمریکایی در تداوم جبهه مقاومت در مسیر مبارزه شرافتمندانه»، «قرار گرفتن حامیان فلسطین در جای درست تاریخی که در برهه کنونی در حال ورق خودن است»، «ضرورت پرهیز از ستم‌کاری و ستم‌پذیری بر اساس آموزه‌های اسلام» و «توصیه به آشنایی با قرآن کریم» از مهم‌ترین محورهایی است که در نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی مورد اشاره قرار گرفته است.

حدود یک هفته از انتشار نامه رهبر معظم انقلاب می‌گذرد و در این مدت پیام‌ها و پست‌های زیادی در فضای مجازی، شبکه‌های بین‌المللی و مطبوعات جهانی در این خصوص انتشار یافته که در ادامه بخشی از این پیام‌ها که در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر شده است را می‌خوانید:

صفحه خبرگزاری «العالم» فارسی در ایکس ضمن انتشار تصویری در خصوص بیانیه اندیشکده انگلیسی «گلوبال ویژن ۲۰۰۰» نوشت: تقدیر از نامه رهبر جمهوری اسلامی ایران در «گلوبال ویژن ۲۰۰۰».

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از خبرگزاری ایرنا در بخشی از بیانیه این اندیشکده انگلیسی آمده است: از نگرانی‌هایی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نامه اخیر در مورد تروریسم مطرح ساخته است استقبال می‌کنیم. راه حل‌هایی که از سوی قدرت‌های تک قطبی اعمال می‌شود به شدت خطرناک است، در سال ۱۹۹۰ میلادی جورج‌بوش، رییس‌جمهور وقت آمریکا طرح نظم نوین جهانی را اعلام کرد و در سال ۲۰۰۱ میلادی واشنگتن با به راه‌انداختن مبارزه با تروریسم، آن را کلید زد. اکنون جنگ جهانی برضد انسان به بهانه تروریسم آغاز شده و با ایجاد هرج و مرج، زمینه را برای نظم نوین جهانی فراهم آورده است. آمریکا به همراه کارزار نظامی‌اش یعنی ناتو طی عملیات گسترده جاسوسی، تحریم‌های اقتصادی و سیاست‌های تغییر رژیم، در سرتاسر دنیا ریشه دوانده تا کشورها را به اطاعت از خود وادارد.

«سوده نجفی»، عضو هیأت رییسه ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و معاون بانوان شورای ائتلاف تهران نیز در صفحه ایکس خود چنین نوشت: نامه رهبر انقلاب به جوانان آمریکایی حامی فلسطین نشان داد امروز راهبرد و گفتمان جبهه مقاومت به آمریکا نیز رسیده است و این دانشجویان و جوانان برای دفاع از مردم مظلوم و بی‌دفاع به پاخواسته‌اند.

کاربر «مرضیه کیان»، مترجم و فعال رسانه‌ای نیز در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس ضمن اشاره به نامه رهبر انقلاب به دانشجویانِ باوجدان حامی فلسطین در آمریکا نوشت: جبهه مقاومت در مرزبندی جغرافیایی نیست، مستلزم وجدان بیدار انسانیت است.

کاربر «سیدحسن امامزیدی»، دانشجوی علوم اسلامی و فعال رسانه‌ای اهل کشور هند نیز تصویری را منتشر کرد که در نیمی از آن نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در حال نوشتن جملاتی بر ضد مردم فلسطین بر روی بمب‌های اسراییلی بود و در نیم دیگر این تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در حال نوشتن نامه بود و اشاره به نامه ایشان خطاب به دانشجویان آمریکایی داشت و زیر این تصویر چنین نوشت: رهبر ایران در مقابل رهبران آمریکا.

کاربر «رانیا» دختری فلسطینی‎تبار نیز ضمن انتشار ویدیویی از پسربچه‌ای فلسطینی که حدوداً ۹ سال دارد و در حال گریستن بر پیکر بی‌جان پدر خود است نوشت: پدرش مرده‌ است و او هم می‌خواهد کنار پدرش بمیرد؛ بدون شک سمت درست تاریخ سمت بچه‌ها است.

کاربر «رعنا مهدوی» نیز در صفحه ایکس خود ضمن انتشار ویدیویی از شبکه ماهواره‌ای اسکای نیوز که به کشور انگلستان تعلق دارد نوشت: وقتی می‌گیم رهبرمون کارش درسته یعنی این؛ اعترافات جالب شبکه اسکای نیوز درباره نامه رهبر انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکایی:

  1. به‌ نظر می‌رسد آیت‌الله دانشجویان ما را بهتر از خود ما می‌شناسد.
  2. صدها دانشجو در دانشگاه‌های ما شهادتین گفته‌اند و مسلمان شده‌اند.

کاربر «سیده» نیز در صفحه ایکس خود نوشت: ترس و وحشت از تأثیرگذاری پیام آقامون به دانشجویان آمریکایی تا مغز استخوان رییس مجمع نمایندگان آمریکا نفوذ کرده است.

کاربر «ایران دخت» نیز ضمن انتشار تصاویری از اعتراضات دانشجویان در سراسر آمریکا در صفحه ایکس خود نوشت: سلام ما به همرزمان جدید جبهه مقاومت.

کاربر «یاری» نیز تصویری از یک دانشجوی آمریکایی که با خشم و بغض در حال فریاد زدن بود را پست کرد و به ضمیمه آن نوشت: و حالا این مشت آهنین مردم جهان است که بر دهان صهیونیسم کوبیده می‌شود.

کاربر «پیام نعمتیان» نیز توییت کریستوفر توبیاس را در صفحه ایکس خود منتشر کرد و به پیوست آن نوشت: بعد از خشم رئیس مجلس آمریکا از نامه رهبر عزیزمون به دانشجویان آمریکا، کریستوفر توبیاس نویسنده آمریکایی در پاسخ به رییس مجلس آمریکا نوشته «آیت‌الله منطقی و درست گفتند، من با هر چیزی که ایشان (در نامه) گفته‌اند موافقم».

کاربر «منیره» نیز در صفحه ایکس خود ضمن انتشار تصویری از یک دانشجوی آمریکایی در حال شعار دادن در تجمعات ضد صهیونیستی نوشت: خوندن نامه رهبری به جوانان حامیِ فلسطین چقدر جذاب هست! شما اکنون در طرف درست تاریخ که در حال ورق خوردن است قرار دارید. همدلی و همبستگی رمز نجات بشر است.

کاربر «ایران بانو» نیز تصویری از متن کلی پیام رهبر معظم انقلاب را منتشر کرد و به ضمیمه آن نوشت: تا دیروز می‌گفتیم ولی امر مسلمین جهان ولی از حالا باید بگویید رهبر تمام آزادی‌خواهان جهان.

کاربر «حاج نادر» نیز در حساب ایکس خود نوشت: تنها مرجع تقلید تمام تاریخ که در پنج قاره زمین، مقلد غیر مسلمان آزادی‌خواه دارد. #نامه_رهبر

کاربر «کریمی» نیز در صفحه ایکس خود نوشت: اگه شما هم بعد از خوندن نامه رهبر عزیز، به خودت افتخار کردی که در طرف درست تاریخ ایستادی، دوست خوب منی.

کاربر «حاجی‌زاده» نیز در صفحه ایکس خود نوشت: مگه داریم تو کل دنیا رهبری که اینچنین برای دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین نامه بنویسه و بهشون بگه که «شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید».

کاربر «جاوید ولی‌زاده» نیز در صفحه ایکس خود نوشت: ایمان، منطق و عقلانیت ابزار ماست؛ دشمنان در برابر ما (اسلام) شکست خورده‌اند.

کاربر «شهرزاد» نیز در صفحه ایکس خود نوشت: سمت درستی که ایستاده‌ایم همان وعده صادق است.

کاربر «عطر پونه» نیز در صفحه ایکس خود چنین نوشت: رهبر دارن از جوانان آمریکا برای امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فی‌فرجه‌الشریف یارگیری می‌کنند.

کاربر «تمنای وصال» نیز در صفحه ایکس خود نوشت: بزرگواران! با تمام قوا در نشر نامه رهبری به جوانان غرب به‌خصوص در بخش انگلیسی همت کنید... چه بسا که یاران آخرالزمان رو خیلی از این جوانان تشکیل دهند، پس حواستان باشد از قافله عقب نیفتید.

کاربر «مریم هوشجان» نیز تصویری از یک نامه پر از شکوفه‌های رنگارنگ منتشر کرد و نوشت: بوی خوش ظهور می‌آید. #نامه_رهبری

کاربر «۳۱۳» نیز در صفحه ایکس خود نوشت: این نامه بی‌شک در تاریخ ثبت‌ خواهد شد. بکوشیم در این رویداد تاریخی سهمی داشته باشیم. نامه‌ی مهم رهبر انقلاب به جوانان عالم.

کاربر «بچه مثبت» نیز در تکرار سخن رهبری خطاب به دانشجویان آمریکا نوشت: همبستگی شما با غزه قدرتمند است.

کاربر «ژاندارک» نیز در صفحه ایکس خود به پیوست عکس مقام معظم رهبری و هشتگی مرتبط با نامه رهبر نوشت: این مرد معادلات صهیونیست‌ها رو در جهان به‌هم ریخته، سایه‌ات مستدام حضرت ماه.

جمله «شما در طرف درست تاریخ که در حال ورق خوردن است قرار دارید»، پرتکرارترین عبارت‌ نامه رهبر معظم انقلاب در بین کاربران فضای مجازی است و بعد از آن عبارت‌هایی همچون «وجدان بیدار دانشجویان»، «مشت آهنین»، «آشنایی با قرآن» و «مبارزه شرافتمندانه» در بین کابران مجازی پرتکرار است.

هشتگ‌های‌ «#نامه_رهبری»، «Letter_for_you_۲۰۲۴#: نامه برای تو ۲۰۲۴»، «#LETTER۴U»، «#LetterFromLeader: نامه‌ای از رهبر»، «#جبهه_مقاومت»، «#نامه_به_دانشجویان»، «#وجدان_بیدار»، «#اعتراضات_دانشجویان» و «#دانشگاه‌های_آمریکا» نیز به پیوست تمام پست‌های مرتبط با نامه رهبری در فضای مجازی از سوی کاربران منتشر شده است.

امام علی علیه‌السلام در حدیث شماره ۱۰۴۱۱ تصنیف غررالحکم و دررالکم فرموده است:«الظُّلمُ یُزلُّ القَدَمَ وَ یَسلُبُ النِّعَمَ وَ یُهلِکُ الاُمَمَ: ظلم قدم را می‌لرزاند، نعمت‌ها را سلب می‌کند و امت‌ها را به نابودی می‌کشاند.» واضح است که امت غاصب، ستمگر و تیره رژیم جعلی صهیونیستی نفس‌های آخر را می‌کشد و به زودی در قعر منجلاب ظلم‌آلود خود به نابودی و اضمحلال کشیده می‌شود؛ چشمان جهانیان که امروز به رفح و مردم مظلومش دوخته شده است به زودی نظاره‌گر پیروزی مردم مقاوم فلسطین خواهد بود و وعده امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در آینده‌ای نه چندان دور تحقق خواهد یافت. ظلم و سیاهی محکوم به شکست است و مقاومت و سپیدی محتوم به پیروزی.

کاربران مجازی معتقدند از نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران عطر خوش ظهور به مشام می‌رسد، عطری برخاسته از جهانی سراسر مقاومت، حمایت و شرافت در خط دفاع از بشریت، انسانیت و عزت. امید است این فال‌ نیکو، به حال نیکو برسد و پرچم سبز مهدوی هر چه سریع‌تر بر دامن زمین و زمان ریشه بزند و زندگی‌ها را به ساحل کمال و آرامش برساند. زمین خسته است، زمان به رکود نشسته است، آسمان غبار جهنم و آتش گرفته است، نَفَس‌ها به شماره افتاده است و همه در انتظار یک ندا هستند که از دل کعبه برخیزد و نوای رهایی به جان عالم بدمد.

برای مطالعه متن کامل نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان حامی مردم فلسطین می‌توانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید.

«https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=۵۶۵۷۳»

انتهای پیام

گزارش: فاطمه جمالزاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هاشمی IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
    0 0
    ای کاش واقعا پایان این راه به ظهور امام زمان عج برسه هر چه زودتر و کودکان غزه نجات پیدا کنند
    • به امید خدا IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      0 0
      ان شاء الله تعالی