پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
الشيخ أحمد قبلان

حوزه/ روحانی شیعه لبنان تأکید کرد: اگر تلاش‌های ایران نبود، نسل‌های بعدی کشور لبنان به زبان عبری صحبت می‌کردند، ایران، لبنان را از خطرناک ترین بحران وجودی نجات داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ احمد قبلان روحانی شیعه و مفتی جعفری لبنان طی سخنانی به روز تشییع شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش اشاره کرد و گفت: هیچ چیز مفیدتر از یک توصیه ملی نیست که من به لبنانی ها ارائه می کنم و آن اینکه در امنیت، به ویژه امنیت سیاسی و اعتماد ملی سرمایه گذاری کنید.

وی افزود: ارزش لبنان و امنیت آن وابسته به ایران است، زیرا در روزی که همه دنیا به جز ایران لبنان را رها کردند، این ایران بود که آن را از خطرناک ترین بحران وجودی بیرون کشید. مسئله کنونی، مسئله کشور و پروژه سیاسی و نجات ملی است.

شیخ قبلان تصریح کرد: به تاریخ می گویم که کمترین وفاداری به ایران با بیرون آمدن از زیر نفوذ آمریکا آغاز می شود؛ زیرا آمریکا با حمایت مستقیم از اشغالگری اسرائیل، به لبنان پاسخ می دهد.

مفتی جعفری لبنان در پایان تأکید کرد: اگر تلاش‌های ایران در این زمینه نبود، نسل‌های کشور لبنان به زبان عبری صحبت می‌کردند و با اولین فراخوان برای بازگرداندن لبنان، سید ابراهیم رئیسی یک سرباز فداکار در صف بازپس گیری سرزمین و حاکمیت لبنان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha