جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
الشيخ أحمد قبلان

حوزه/ روحانی شیعه لبنان خطاب به جامعه لبنانی، گفت: لبنان از روز اول تأسیس بر اساس خانواده ملی و منافع مشترک آن است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد قبلان، مفتی ممتاز جعفری و روحانی شیعه لبنان خطاب به جامعه لبنانی، گفت: لبنان از روز اول تأسیس بر اساس خانواده ملی و منافع مشترک آن است و اکنون زمان توجه به لبنان و خانواده ملی و مشارکت سیاسی عالی آن، به دور از پروژه‌های بزدلی، انتقام‌جویی و دشمنی است.

وی افزود: این امر مستلزم اجرای پروژه های همبستگی ملی در مقیاس کل خانواده ملی و واقعیت موجودیت جامع آن است و اشتباه سیاسی برای اساس وجود لبنان گران تمام می شود.

شیخ قبلان بیان داشت: تاریخ می گوید که لبنان با همبستگی ملی و خانواده لبنانی پیروز می شود و با تفرقه فرقه ای و سیاسی شکست می خورد که با منشأ مسائل ملی لبنان در تعارض است.

مفتی جعفری ادامه داد: تاریخ اسرائیلی ها به روشنی نشان می دهد که آن ها تنها منافع شخصی را در نظر دارند و سیاست آن ها بر پایه از هم پاشیدن و سوزاندن وطن ها و به کارگیری عواملی است که باید فقط به نفع آن ها کار کنند.

وی اشاره کرد: امروز کشور و منطقه در بطن پروژه هایی قرار دارد که ارکان و زمین منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد و آنچه در جبهه جنوب می گذرد مبارزه ملی برای حفاظت از کشور و پروژه ملی است.

شیخ قبلان اشاره کرد: آنچه لازم است همبستگی گسترده و مشارکت مطلق لبنانی برای تأیید ارزش تاریخی و خانوادگی لبنان است و لحظه لحظه دفاع از لبنان، آتش بس و حفاظت از پروژه تاریخی خانواده لبنانی است.

وی بر حمایت از بزرگترین مشارکت ملی در مواجهه با خطرناک ترین پروژه های بین المللی اسرائیل و همچنین به کارگیری تمامی توانمندی های سیاسی و دیپلماتیک در کنار دفاع از کشور و ارزش تاریخی و مدنی آن تأکید کرد.

روحانی شیعه لبنانی در پایان گفت: موضوع انتخاب رئیس جمهور بسیار آسان است اگر نیات ملی فقط بر اساس منافع لبنان باشد و راه حل آن شستن دل ها و گزینه های تضمین شده ای است که منعکس کننده منافع واقعی خانواده لبنانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha