جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
الشيخ أحمد قبلان

حوزه/ شیخ احمد قبلان روحانی شیعه لبنان، گفت: جنگ در جبهه جنوبی هسته اصلی منافع منطقه ای لبنان است، لبنان بدون منافع منطقه ای آن ارزشی ندارد و بازدارندگی استراتژیک بخشی از عالی ترین منافع لبنان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ممتاز و روحانی شیعه لبنان لبنان طی سخنانی خطاب به کسانی که در خصوص جنگ جبهه جنوبی لبنان شک دارند، گفت: جنگ در جبهه جنوبی هسته اصلی منافع منطقه ای لبنان است، لبنان بدون منافع منطقه ای آن ارزشی ندارد و بازدارندگی استراتژیک بخشی از عالی ترین منافع لبنان است.

وی ادامه داد: بدون جنگ هیچ بازدارندگی وجود ندارد و بدون جنگ هیچ حاکمیتی وجود ندارد و جنگ بر سر منافع منطقه یک ضرورت ملی است. جنگ در اینجا فقط یک جنگ پیشگیرانه نیست، بلکه یک جنگ نجات بخش است. گروهی که مخالف جنگ هستند، برای اسرائیل گریه می کنند، نه لبنان، و مشکل آنها به خاطر پروژه آمریکایی است که در آن درگیر شده اند. نقطه کوری که در ذهن برخی افراد وجود دارد آنها را در موقعیت دیگری در این جنگ قرار می دهد که هیچ قداست ملی بالاتر از آن وجود ندارد.

شیخ قبلان تصریح کرد: مقاومت سنگ بنا و مایه بقای لبنان است و آینده لبنان با آینده این جنگ بسیار مهم مرتبط است و حاکمیت لبنان به توانمندی های مقاومت و وسعت زرادخانه ملی آن که تضمین کننده منافع منطقه ای لبنان است، وابسته است.

این روحانی لبنانی بیان داشت: هیچ سازشی بر سر امنیت و منافع منطقه ای لبنان وجود ندارد و مبارزه مقاومت برای لبنان، آن را به حفاظت از پروژه ملی و حاکمیتی لبنان از جمله تقویت نقش دولتی و مشارکت ملی و قطع دست صهیونیست ها از لبنان و ساختار داخلی و خارجی آن ملزم می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha