جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ |۳۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 4, 2024
الشيخ أحمد قبلان

حوزه/ شیخ احمد قبلان گفت: این کشور با سرنوشتی تاریخی روبرو است و واقعیت منطقه در لبه پرتگاه قرار دارد و پاسخ ایران بهترین گواه بر واقعیت منطقه و ماهیت موازنه های آن است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ممتاز لبنان طی سخنانی خطاب به ملّت و قدرت های سیاسی لبنان گفت: این کشور با سرنوشتی تاریخی روبرو است و واقعیت منطقه در لبه پرتگاه قرار دارد. پاسخ ایران بهترین گواه بر واقعیت منطقه و ماهیت موازنه های آن است و تاریخ را توانمندی های حاکمیتی، مشارکت ملی و عشق بین طایفه ای به دور از جزئیات رقابت سیاسی می سازند.

وی افزود: ما یک خانواده لبنانی هستیم و مشارکت ملی در یک بدنه واحد زنده بوده و هست و مسئله وحدت بخش منافع این کشور عزیز را تأمین می کند. کشور، کشور ما و مردم، مردمِ ماست، جایگزینی برای مشارکت ملی ما و استحکام سیاسی و میدانی ما وجود ندارد.

شیخ قبلان تصریح کرد: آنچه مقاومت انجام می دهد یک دستاورد تاریخی، توانمندی های عظیم و تضمینی بی سابقه در بستر وحدت قلب، راه، جبهه، مشارکت ملی و اعتقاد عالی سیاسی است و آنچه لازم است تقویت مشارکت داخلی و وحدت ملی است.

روحانی شیعه لبنان بیان داشت: بازی بین المللی می خواست کشور را ببلعد و پروژه بلعیدن کشور همچنان روی میز است و چیزی که مانع آن می شود توانایی های حاکمیتی و فداکاری های تاریخی است که با تلاش خانواده لبنانی، استحکام سیاسی، استقامت دولت و آنچه لازم است در سطح منطقه ای که برای تایید و حفظ حاکمیت لبنان و واقعیت وجود شکست ناپذیر آن انجام می شود، تقویت می شود.

وی ادامه داد: لبنان و توانمندی های آن از هر حمله زمینی بزرگتر است و افق پایان جنگ دور از دسترس نیست و هرگونه حل و فصل سیاسی تنها بر اساس منافع عالی لبنان خواهد بود.

شیخ قبلان گفت: پیروزی لبنان با وحدت ملی آغاز می شود، با جبهه های حاکمیتی آن ختم می شود و در مشارکت تاریخی اسلام و مسیحیت تجلّی پیدا می کند.

وی در پایان گفت: ان شاء الله این دوران سخت به پایان می رسد و عرصه جدیدی بر پایه "لبنان، خانواده ملی که هیچ شکست و شکستی را نمی پذیرد"، آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha