دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
کد خبر: 1162316
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
1

حوزه/یکی از دستاوردها و پروژه‌های پژوهشی گروه اخلاقِ پژوهشکدۀ اخلاق و معنویت، کتاب «سرگرمی دین‌محور و اخلاق»، تالیف دکتر مهدی فدایی است که به تازگی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سرگرمی‌های رسانه‌ای دین‌محور، عبارت از فعالیت‌هایی است که با هدف انتقال پیام‌های دینی با ابزارهای رسانه‌ای تولید می‌شوند و می‌توانند مورد ارزیابی اخلاقی قرار گیرند، از این رو یک «برنامۀ سرگرمی دین‌محور» می‌تواند هم شامل رفتار یک مبلغ و روحانی رسانه‌ای باشد و هم رفتار برنامه‌ساز و هم مضامین و محتوای برنامه‌های رسانه‌ای سرگرم‌کننده که هدفشان انتقال پیام‌های دینی است.

نویسنده در این کتاب، در چهار فصل ضمن ارائه یک‌سری اصول اخلاقی و نیز راه‌کارهایی برای پیشگیری یا درمان آسیب‌های اخلاقی موجود در این‌گونه برنامه‌ها، چهار برنامۀ رسانه‌ای ویژه کودکان، نوجوانان و نیز بزرگ‌سالان را که عبارتند از: انیمیشن فیل‌شاه، فیلم سینمایی پارادایس، بازی اندرویدی نبرد هور و برنامۀ آفتابگردون شبکه پویا، مورد ارزیابی اخلاقی قرار داده است.

کتاب سرگرمی دین‌محور و اخلاق، در ۲۲۸ صفحۀ رقعی و توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به تازگی چاپ شده و در دسترس علاقه‌مندان به ویژه اندیشمندان عرصۀ فیلم و رسانه قرار گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha