پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
کد خبر: 1162373
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۳
ویژه برنامه‌های غدیری بنیاد امامت تشریح شد

حوزه/ معاون فرهنگی بنیاد امامت به مناسبت عید سعید غدیرخم، ویژه برنامه های فرهنگی، علمی، آموزشی و پژوهشی گروه سنی ۱۳ سال (دانش آموزی) را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدمهدی شاهینی، معاون فرهنگی بنیاد امامت عصر چهارشنبه ۱۶ خردادماه در نشست خبری برنامه‌های غدیر با بیان اینکه بنیاد فرهنگی امامت از سال قبل جشنواره فرهنگی، هنری ارادت را در دستور کار قرار داد و دو بخش آن تا امسال برگزار شده است، گفت: یکی در زمینه شعر بود که نشست شاعرانه مدح امیر هر ماه پیرامون فضایل حضرت امیر(ع) برگزار شد و در ۱۱ جلسه آن ۱۱۰ شعر توسط شعرا قرائت شد. زمینه دیگر هم داستان بود که اقشار مختلف به خصوص کودک و نوجوان را دربرگرفت.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام برای غدیر در سال جاری، اظهار کرد: با هماهنگی صورت‌گرفته با فعالان غدیری در اصفهان، نطنز و قم برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفت تا جشن غدیر که به نظر ما از عید قربان تا یک روز بعد از مباهله است، توسعه یابد که با استقبال این استان‌ها مواجه شد و شعار امسال هم «روز پیمان» نام گرفت.

شاهینی بیان کرد: برپایی همایش علمی با موضوع غدیر و خدا از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت غدیر امسال با همکاری مرکز غدیرستان اصفهان برگزار و ۱۷ مقاله هم ارائه خواهد شد. همچنین جشن ایام غدیر دو روز قبل از مباهله با حضور مادحین و شعرا برگزار می‌شود و برنامه دیگر هم برپایی جشن برای دانش‌آموزان و کودکان تا ۱۳ سال است.

وی افزود: برپایی دو جلسه علمی همراه با رونمایی از آثار با عناوین امامت اهل بیت(ع) و بر دین حسین(ع) از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده است، ضمن اینکه کار بعدی بنیاد امامت، برپایی نمایشگاه غدیر است که با تخفیف ۵۰ درصد آثار خود را ارائه می‌دهد. همچنین نشست شاعرانه مدح امیر مخصوص بانوان در قالب دومین جلسه برگزار می‌شود و چند جلسه هم با حضور مادحین و شاعران زبان‌های عربی و اردو برگزار می‌شود.

شاهینی با بیان اینکه ارائه مشاوره به مساجد و کانون‌های فرهنگی در قم و شهرهای دیگر از جمله برنامه‌های دیگر در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دوره‌های نقد مدعیان مهدویت در این ایام در حال برگزاری است. همچنین اولین مرکز مشاوره تخصصی نقد و شناخت مدعیان یمانی در قم تشکیل شده است و با حضور کارشناسان زن و مرد پاسخگوی جوانان و سایر اقشار مردم است و حسن ختام فعالیت‌های ما هم جشنواره فرهنگی، هنری ارادت است.

وی با بیان اینکه جشنواره ارادت از سال قبل اولین گام خود را برداشت و از سراسر کشور با اقبال روبرو شد، اضافه کرد: امسال کار به احترام شهدای خدمت با تأخیر انجام شد و امروز هم فراخوان شعر آن آغاز شده است. این جشنواره با شعار روز پیمان شروع شده است و در ۴ بخش داستان، شعر، کتابخوانی و کودک و نوجوان با محوریت کتاب گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر محمدباقر انصاری در حال برگزاری است.

شاهینی ادامه داد: مخاطب شعر و داستان و کتابخوانی هم کودکان تا ۱۳ سال هستند. متأسفانه آثار مکتوب تولیدشده درباره غدیر به ۱۰۰ عدد نرسیده، در حالی که در موارد دیگر گاهی تا هزار کتاب تولید شده است.

معاون فرهنگی بنیاد امامت با بیان اینکه علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر از موضوعات این جشنواره می‌توانند به نشانی اینترنتی www.emamat.ir مراجعه کنند، گفت: عظمت عید غدیر، پیمان با وارث غدیر، سفرنامه پیامبر(ص) تا غدیر، سخنرانی پیامبر(ص) در غدیر و پیمان وفاداری در غدیر محورهای موضوعات این جشنواره هستند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۵ تیرماه به سایت جشنواره ارسال کنند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha