یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
امامی

حوزه/ حجت‌الاسلام امامی گفت: غدیر سیاسی ترین روز در تاریخ اسلام است چرا که در آن زعامت و رهبری امت و جانشینی پیامبر مطرح است و باید سیاست اسلامی و اسلام سیاسی را درست تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی غدیر که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: روز غدیر یوم الولایة و یوم القیام است و در روایات ده‌ها تعابیر در مورد غدیر بیان شده است و این که در غدیر ایستگاه‌های صلواتی برگزار شود خوب است، اما مهم تبیین جایگاه غدیر است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های محوری غدیر، میهمانی یک کیلومتری به مدت دو روز با ده‌ها غرفه در خیابان شهید سلیمانی ارومیه برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: لازم است در همه محلات در ایام ولایت و حتی چند روز بعد نیز، شور و هیجان ایجاد شود و خیابان‌ها و محلات آذین بندی شود.

وی عنوان کرد: اگر ۳۰۰ مسجد، مؤسسه، هیئت و تشکلات مردمی در غدیر پای کار بیایند و هر کدام عهده دار آذین بندی یک خیابان شوند، کار بزرگی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام امامی در ادامه برنامه‌های غدیر اشاره کرد و گفت: قسمتی از مسئله پویش‌هایی است که به نام و ذکر فضائل امام علی(ع) مربوط است و می‌شود این را از امروز به مدت چهل روز آغاز کرد و هر روز یک فضیلت از امام علی(ع) منتشر شود و در این مورد می‌توان از ادبیات ترکی، فارسی و عربی نیز استفاده کرد، همچنان که اهل بیت(ع) به فرزندان و یاران خود سفارش می‌کردند فضائل امیرالمؤمنین را در قالب شعر و ادبیات نشر دهند.

وی ادامه داد: شعرا و علمای اهل سنت در مورد امیرالمؤمنین علی(ع) شعرهایی را سروده‌اند که دهه غدیر بهترین فرصت برای نشر آن‌هاست و مناطقی که شیعه و اهل سنت زندگی می‌کنند بهترین مکان برای نشر این فضائل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: دومین پویش، اطعام غدیر است که چه به صورت متمرکز و چه به صورت غیر متمرکز از اولویت هاست و اطعام یک نفر برابر با اطعام همه انبیای الهی است و سال گذشته ده ها هزار غذای گرم در ارومیه توزیع شد.

وی افزود: باید مسئله اطعام ظهور و بروز داشته باشد و چند روز مانده به غدیر باید این فضای اطعام غدیر در سطح شهر گسترده شود و این هنر جریان های دینی و مذهبی است.

حجت الاسلام امامی به لزوم خطبه‌خوانی غدیر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: باید جملات کوتاه و مهم غدیر برگزیده شده و به صورت بنر و پارچه نوشت منتشر شود و باید محلات چراغانی شود و به غدیر به عنوان یک تمدن نگاه کنیم، ما این وظیفه و رسالت را داریم که نمادهای اهل بیت در این شهر را پررنگ‌تر کنیم و نماد فقط با علم و پرچم نیست و اگر کسی نمی تواند عاشورا را از بین ببرد، به این دلیل است که مردمی است و غدیر هم باید مردمی شود تا تغییر نیابد.

وی گفت: به همت هیئات مذهبی یوم العباس، پیاده روی جاماندگان، مراسمات نیمه شعبان و غدیر جا افتاد و ان‌شاءالله روز به روز پررنگ تر شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: روایت کردن اتفاقات مهم‌تر از اجرای برنامه‌هاست و باید جوانان را برای روایات گری حرکت های انقلابی و دینی پای کار بیاوریم که تبلیغات اسلامی این آمادگی را برای آموزش آن‌ها اعلام می دارد و باید خوبی ها را نشر بدهیم.

وی عنوان کرد: خیلی‌ها اربعین نتوانستند در کربلا باشند اما از انتشار فیلم‌ها و تصاویر این گردهمایی عظیم موجب می‌شود آن اتفاق منحصر در یک روز و یک هفته نباشد و برای همه سال و سال‌ها ماندگار باشد.

حجت‌الاسلام امامی تصریح کرد: پویش نذر خدمت در بین صنوف مختلف در روز غدیر راه‌اندازی شود و از همه صنوف و مجموعه‌ها برای این مسئله دعوت شود.

وی گفت: غدیر سیاسی‌ترین روز در تاریخ اسلام است چرا که در آن زعامت و رهبری امت و جانشینی پیامبر مطرح است و باید سیاست اسلامی و اسلام سیاسی را درست تبیین کنیم و امروز ولایت فقیه امتداد غدیر است، شیعه ۱۴۰۰ سال خون داده تا این موقعیت به دست او بیفتد و اگر این اندازه غدیر مورد اهمیت است بدلیل قدم هایی است که برای هدایت بشر برداشته شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: عزت امروز اسلام مدیون امام خمینی(ره) و شهدایی است که در راه اعتلای کلمه حق هزینه دادند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha