دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
نشست تبیینی نمایندگان طلاب و فضلا با موضوع انتخابات و با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: مهمتر از شاخصه کارآمدی برای انتخاب رئیس جمهور، شاخصه پاکدستی است، چراکه منابع بسیاری در دست رئیس جمهور است و باید فردی سالم و پاکدست در رأس قدرت قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در نشست تبیینی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با موضوع «انتخابات» که در اردوگاه شهید دهداری ویریج استان قم برگزار شد، اظهار داشت: اتفاق تلخ شهادت رئیس جمهور و همراهان‌شان، شرایط جدیدی را در کشور رقم زده است و شاهد انتخابات زودهنگامی برای انتخاب رئیس جمهور در کشور هستیم و باید برای انتخاب فرد اصلح تلاش کرد.

وی ابراز داشت: شورای نگهبان در این روزها با حجم گسترده ای از بررسی صلاحیت نامزدها مواجه است و فرصت زیادی برای بررسی وجود ندارد و بیست و سوم خردادماه، زمان اعلام تأیید صلاحیت هاست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: با شهادت آیت الله رئیسی، موج معنوی مناسبی در جامعه ایجاد شده و پیش بینی ها، حضور پررنگ تر مردم در پای صندوق های رأی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری اظهار داشت: مهمتر از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب فردی است که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود؛ دیگر با شعاردرمانی و حرف نمی توان اعتمادسازی کرد و سرمایه اجتماعی را ترمیم و توسعه داد؛ حتما باید شخصی در رأس قوه مجریه قرار بگیرد که خصوصیت مهم او سلامت خانوادگی، سلامت اقتصادی، پاکدستی، کارآمدی، ولایتمداری و ... باشد.

پاکدستی و کارآمدی دو شاخص مهم انتخاب رئیس جمهور است

وی ابراز داشت: مهمتر از شاخصه کارآمدی برای انتخاب رئیس جمهور، شاخصه پاکدستی است، چراکه منابع بسیاری در دست رئیس جمهور است و باید فردی سالم و پاکدست در رأس قدرت قرار بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: ما رئیس جمهوری مردمی را از دست دادیم که در کف میدان، همراه با مردم بود و صداقت و سلامت ایشان، سبب حمایت مردم از رئیس جمهور شهید بود، لذا باید چنین خصوصیاتی را برای انتخاب رئیس جمهور بعدی در نظر داشته باشیم.

سخنران این نشست بیان داشت: در موضوع انتخابات و سایر موضوعات، باید با بیانی در حد فهم مخاطب با مردم صحبت کرد و به بیان نکات مهم و ضروری پرداخت و اقناع سازی را انجام دهیم که اگر اینگونه باشد، حتما اثرگذار خواهد بود و مخاطب را همراه خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در پایان به برخی از سؤالات نمایندگان طلاب پیرامون بعضی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و وضعیت فعلی مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha