چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه هیچ مکتبی به اندازه اسلام نسبت به محیط زیست توجه ندارد، گفت: طبیعت امانت خداوند در دستان ماست و نباید اجازه دست درازی به آن را بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، با گرامیداشت هفته محیط زیست، اظهار داشت: هدف از بعثت انبیا، بیان حکمت که تنظیم کننده روابط ۴ گانه بشر است، بود.

وی با بیان اینکه ارتباط با خدا، ارتباط با خود، ارتباط با هم نوع و ارتباط با محیط زیست این روابط ۴ گانه بشر است، گفت: انسان در ارتباط با دیگران میزان انسانیتش معلوم می‌شود.

امام جمعه همدان، افزود: افرادی که سال‌ها دَم از تمدن و حقوق بشر و حقوق زنان و کودکان می‌زدند، امروز شاهد هستیم که بالغ بر ۳۵ هزار کودک و زن بی‌گناه را شهید کرده‌اند و هیچ اقدامی هم انجام نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ مکتبی به اندازه اسلام نسبت به محیط زیست توجه ندارد، ابراز کرد: طبیعت امانت خداوند در دستان ماست و نباید اجازه دست درازی به آن را بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه اسلام به گردشگری و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت توصیه کرده است، یادآور شد: نگاه حکیمانه به محیط زیست، یعنی حافظ این زیبایی‌ها باشیم.

وی یکی از مصادیق انفال را آباد و احیا کردن زمین‌های بایر توسط مردم و تحویل آنها به مردم دانست و خاطرنشان کرد: البته در ورای این زیبایی‌ها نباید فراموش کنیم که طبیعت، آیت الهی برای بشر است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه این ایام باید قدردان زحمات محیط بانان باشیم و یاد و خاطره شهدای این عرصه را گرامی بداریم، اظهار کرد: توجه به وضع معیشت محیط بانان و سختی‌ کار آنها یک ضرورت و مطالبه به‌حق پرسنل این مجموعه از مسئولان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha