پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
حزب الله

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

حماس با قطعنامه موافقت کرد

سامی ابوزهری، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در جریان گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز خاطرنشان کرد این جنبش با قطعنامه شورای امنیت درخصوص جنگ غزه، خروج اشغالگران و تبادل اسرا و نیز آمادگی این جنبش برای مذاکره درخصوص آن موافقت کرده است.سامی ابوزهری همچنین تصریح کرد دولت آمریکا برای عمل کردن به تعهدات خود و ملزم کردن رژیم اشغالگر به توقف فوری جنگ در راستای اجرای قطعنامه شورای امنیت، با یک آزمون واقعی روبه‌رو است.این اظهارات پس از آن بیان شد که قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر توقف درگیری‌ها در غزه دوشنبه شب با ۱۴ رای موافق و رای ممتنع روسیه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید و جنبش حماس از آن استقبال کرد.در همین حال اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس عملکرد وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات آتش‌بس را یکی از موانع موجود دانست و تاکید کرد که تحت فشار گذاشتن میانجی‌ها هرگز کمکی به تغییر موضعگیری جنبش حماس نخواهد کرد.

منبع:ایسنا

اسرائیل ترکیه را تهدید کرد

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تهدید کرد در واکنش به تحریم‌های اقتصادی آنکارا علیه تل‌آویو، روابط اقتصادی خود با این کشور را قطع خواهد کرد، اما این امر به معنای آسیب زدن به مناسبات دیپلماتیک نخواهد بود. «یسرائیل کاتس»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم آنکارا در اعمال تحریم اقتصادی علیه تل‌آویو به دلیل جنگ نسل‌کشی علیه نوار غزه، تهدید کرد: «به مناسبات اقتصادی خود با ترکیه به صورت کامل پایان خواهیم داد.»روزنامه عبری‌زبان معاریو به نقل از کاتس که شب گذشته در کمیسیون امور خارجی و امنیت کنست صحبت می‌کرد، نوشت: تل‌آویو روابط اقتصادی خود با آنکارا را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد تا زمانی که این روابط به طور کامل قطع شود.

منبع: خبرنگاران جوان

پدافند حزب الله جنگنده اسرائیلی را فراری داد

مقاومت اسلامی لبنان در ادامه عملیات‌های خود ضد مواضع دشمن صهیونیستی امروز از یک عملیات موشکی علیه اشغالگران خبر داد.حزب الله در بیانیه خود به این منظور اعلام کرد که در حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و همچنین مقاومت شجاع و شریف آن، یگان پدافند هوایی مقاومت اسلامی لبنان نیمه‌شب دوشنبه ـ سه‌شنبه 11 ژوئن 2024 یک موشک زمین به هوا، به‌سمت هواپیمای متخاصم دشمن صهیونیستی که به حریم هوایی لبنان تجاوز کرده بود، شلیک کرد.بر اساس این بیانیه، هواپیمای مذکور دشمن صهیونیستی در پی این عملیات حزب‌الله مجبور شد حریم هوایی لبنان را فوراً ترک کند و به فلسطین اشغالی برگردد.

منبع:تسنیم

شهرداری گرگان به نیمه نهایی رسید

سومین روز مسابقات جام باشگاه‌های بسکتبال آسیا در حالی (سه‌شنبه – ۲۲ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری شد که تیم شهرداری گرگان، سومین بازی خود از این رقابت‌ها را مقابل تیم هیروشیما دراگون‌فلیزبا پیروزی پشت سر گذاشت.شاگردان مصطفی در ان دیدار نیز همانند بازی دوم خود شروع خوبی نداشتند و ۲۳ – ۱۷ کوارتر نخست را واگذار کردند. در کوارتر دوم شهرداری گرگان به بازی برگشت ۲۳-۲۸ این کوارتر را برد، اما در مجموع ۴۶ – ۴۵ بازنده به رختکن رفت.با آغاز نیمه دوم اما نماینده ایران به واسطه درخشش جوزف مایکل یانگ ۲۰-۲۹ کوارتر سوم را برد تا در مجموع ۶۶ – ۷۴ از حریف خود پیش بیفتد. در کوارتر چهارم نیز با درخشش جوزف یانگ و مبین شیخی، شهرداری گرگان ۱۵-۲۰ پیروز شد تا در مجموع ۸۱ – ۹۴ برنده بازی شود.شهرداری گرگان با این برد ۵ امتیازی شد تا ضمن تثبیت صدرنشینی خود در گروه B مسابقات، به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا نیز صعود کند. شهرداری در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف تیم دوم گروه A می‌رود.جوزف مایکل یانگ پوینت گارد آمریکایی تیم شهرداری گرگان، نقش پررنگی در کسب این پیروزی داشت. او در این دیدار ۳۴ امتیاز،‌ ۴ ریباند و ۴ پاس گل را به ثبت رساند تا با تاثیرگذاری ۳۰، بهترین بازیکن شهرداری گرگان و امتیاز آورترین بازیکن زمین شود.

منبع:ایسنا

ایران صدرنشین باقی ماند

تیم ملی فوتبال ایران در بازی هفته ششم مرحله نخست مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ (سه‌شنبه) به مصاف ازبکستان رفت که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.ایران که پیش از این بازی مانند ازبکستان طی پنج بازی گذشته به چهار برد و یک تساوی دست پیدا کرده بود و با تفاضل گل بهتر در صدر جدول حضور داشت با تساوی در این بازی به عنوان صدرنشین به دور بعدی صعود کرد.

منبع:ایسنا

نشست ستاد افشای حقوق‌بشر آمریکایی برگزار شد

سومین نشست ستاد بازخوانی و افشای حقوق‌بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم‌تیر با حضور رئیس ستاد و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد.کاظم غریب آبادی در این نشست با تسلیت شهادت شهدای خدمت گفت: مردم در مراسم تشییع پیکر این شهدای عزیز و خدمتگزار، قدرشناسی و خلوص نیت خود را نشان دادند و امیدوارم خداوند به برکت خون این شهدا و خلوص و قدرشناسی مردم، مقدرات خوبی برای ملت و نظام جمهوری اسلامی رقم بزند.رئیس ستاد مرکزی بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر با بیان اینکه برنامه های این هفته از ششم تا چهاردهم تیر ماه در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی در تهران و استانهای مختلف کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری ها و جلساتی که با نمایندگان دستگاههای مختلف صورت گرفته، هر دستگاهی برنامه ها و اقداماتی را به این مناسبت پیش بینی کرده است.

منبع:ایسنا

ظرفیت پزشکی کنکور بالا رفت

معاون آموزشی وزارت بهداشت از قطعی شدن اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در کنکور امسال خبر داد.ابوالفضل باقری فرد ضمن بیان این خبر در خصوص اجرا یا عدم اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پر متقاضی علوم پزشکی یعنی پزشکی برای سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: طی جلساتی که بین وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد قرار شد با تمهیداتی که صورت گرفته است این مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو برای سال جاری اجرایی شود.معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در چارچوب مصوبه قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت خواهد گرفت.

منبع:ایسنا

نشست اردن پایان یافت

حاضران در کنفرانس «پاسخ بشردوستانه اضطراری در غزه» در پایان با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت برقراری آتش‌بس در این باریکه و احترام رژیم صهیونیستی به قوانین بین‌المللی تاکید کردند. در بیانیه پایانی این نشست آمده است: ما بر اهمیت میانجیگری مصر، قطر و ایالات متحده با هدف دستیابی به توافق آتش بس پایدار در نوار غزه تاکید می‌کنیم.حاضران تاکید کردند: نوار غزه بخشی جدایی ناپذیر از اراضی اشغالی فلسطین است.در این بیانیه تاکید شده است: برقراری آتش‌بس فوری و پایدار باید محترم شمرده شود و شامل آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا باشد.مقامات عربی و بین‌المللی در نشست اردن همچنین تاکید کردند: ما خواستار پایان دادن به عملیات جاری در رفح و اجرای اقدامات موقت مورد اشاره دیوان بین‌المللی دادگستری هستیم.در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما خواستار احترام کامل به قوانین بین‌المللی انسانی، به ویژه حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌ها هستیم.کنفرانس پاسخ بشردوستانه اضطراری در غزه با حضور مقامات بین‌المللی که در مرکز همایش «ملک حسین بن طلال» در منطقه بحرالمیت به طور مشترک توسط اردن، مصر و سازمان ملل متحد برگزار شد.

منبع:ایرنا

پایتخت برق پر مصرف ها را قطع کرد

همزمان با قطع برق ۱۰ اداره پرمصرف پایتخت، ۳۵۰ گروه فنی و تخصصی با هدف ارزیابی میدانی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه صرفه‌جویی انرژی به ادارات شهر تهران، اعزام شدند. به دنبال اخطارهای قبلی و آغاز قطع برق اداراتی که اقدام به اجرای مصوبه هیات دولت مبنی بر لزوم کاهش مصرف برق بخش اداری در تهران نکرده‌اند ۳۵۰ گروه ارزیاب فنی به منظور بررسی میدانی عملکرد ادارات در حوزه صرفه‌جویی انرژی به ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهر تهران، اعزام شدند.مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در حاشیه نشستی که با حضور جمعی از ارزیابان با هدف ارائه آموزش‌های تخصصی در زمینه روند و نحوه ارزیابی و شیوه ارائه گزارش عملکرد ادارات در ساختمان ستادی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، برگزار شد با یادآوری مجدد الزام ادارات و نهادهای اجرایی به کاهش مصرف برق، مطابق با مصوبه هیات دولت گفت: بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مصرف برق کلان‌شهر تهران، متعلق به پنج هزار اداره و بانک مستقر در پایتخت است و در صورت همکاری این دسته از مشترکان، ظرفیت کاهش مصرفی معادل با ۱۸۰ مگاوات در این حوزه وجود دارد.رامین پوریا افزود: بالغ بر یک هزار و پانصد مولد اضطراری در اختیار مشترکان بزرگ برق در تهران است که استفاده از این مولدها می‌تواند در ساعات اوج بار در حدود ۱۵۰ مگاوات از فشار وارد بر شبکه توزیع برق را کاهش دهد.

منبع:ایرنا

آمریکایی ها بازهم غرب یمن را هدف قرار دادند

رسانه‌های یمنی سه‌شنبه شب گزارش دادند که ائتلاف آمریکایی و انگلیسی بار دیگر غرب یمن را بمباران کردند.در این حملات در سه نوبت شهرستان «الصلیف» در استان الحدیده در غرب یمن بمباران شد.اکنون از میزان تلفات احتمالی این حمله گزارشی منتشر نشده است.

منبع:ایرنا

طوفان راهی پایتخت شد

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: براساس پیش‌بینی‌ها عصر امروز سه‌شنبه و امشب شاهد باد شدید و گاهی طوفان لحظه‌ای در استان خواهیم بود. مازیار غلامی با اشاره به وزش باد در برخی ساعات روز گذشته اظهار کرد: بیشترین سرعت وزش باد در روز گذشته در پایتخت حدود ۷۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.وی افزود: شهرستان قدس نیز با ثبت وزش باد حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت در استان تهران رکورددار بود. اوج این پدیده جوی در ساعات ۱۷ تا ۱۸ عصر بود که در برخی نقاط موجب خیزش گرد و خاک شد.غلامی اضافه کرد: انتظار داریم وزش باد شدید، بسیار شدید و طوفان لحظه‌ای در استان در عصر سه‌شنبه و امشب به تناوب رخ دهد همچنین هوای گرم تا پایان هفته در تهران ماندگار خواهد بود.

منبع:ایرنا

پاکستان تروریست ها را به دام انداخت

ارتش پاکستان اعلام کرد که ۱۱ تروریست که در انفجار اخیر خودروی نظامیان این کشور در ایالت خیبرپختونخواه دست داشتند، طی عملیات نیروهای امنیتی این کشور کشته شدند. عملیات ارتش این کشور یک اقدام انتقام جویانه علیه عناصری است که روز یکشنبه با بمب کار گذاشته شده در کنار جاده، خودروی نیروهای ارتش پاکستان را در منطقه لاکی ماروات هدف قرار دادند. در این انفجار تروریستی هفت نظامی از جمله یک افسر درجه دار کشته شدند.روابط عمومی ارتش پاکستان ساعاتی قبل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عملیات مقابله جویانه نیروهای ارتش در منطقه لاکی ماروات واقع در ایالت خیبرپختونخوا منجر به شناسایی محل اختفای تروریست های دخیل در انفجار روز یکشنبه شد.در این بیانیه آمده است: ۱۱ تروریست درپی درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان کشته و مخفی گاه های آنان نیز منهدم شد.

منبع:ایرنا

هانتر محکوم شد

هانتر بایدن پسر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه به وقت محلی توسط هیات منصفه به دروغ گفتن در مورد مصرف مواد مخدر برای خرید غیرقانونی اسلحه محکوم شد؛ حکمی که دموکرات‌ها ممکن است برای مقابله با ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر استفاده از سیستم قضایی علیه وی، از آن استفاده کنند.هیات منصفه ۱۲ نفره در ویلمینگتون دلاور، هانتر بایدن را در هر سه اتهام علیه وی مجرم تشخیص داد و وی را به اولین فرزند رئیس جمهور فعلی آمریکا تبدیل کرد که مجرم شناخته شد.

منبع:ایرنا

لبنان پادگان اسرائیلی ها را هدف گرفت

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که مقر فرماندهی لشکر السهل واقع در پادگان بیت هلل را با موشک‌های فلق ۲ هدف قرار داده است.مقاومت اسلامی لبنان همچنین ساختمان متعلق به اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک اشغالی مسکاف را با اسلحه مناسب هدف قرار داده که به منجر به کشته و زخمی شدن شماری از صهیونیست‌ها شده است.روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز گزارش داد که حمله موشکی از لبنان باعث آتش سوزی در منطقه المالکیه در شمال فلسطین اشغالی شده است.

منبع:ایرنا

کلنگ شهرک خورشیدی به زمین خورد

مراسم آغاز عملیات اجرایی این شهرک با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و سایر مسئولان در شهرک صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی "شال" برگزار شد.عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم اظهار کرد: یکی از اهداف مهم توسعه شهرک‌های انرژی خورشیدی حفظ محیط زیست و تولید سلامت محور این که باید مورد توجه قرار گیرد.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت: سه هزار میلیارد ریال اعتبار تکمیل زیرساخت این شهرک در فاز نخست خواهد بود.

منبع:ایرنا

سایپا و پارس خودرو برای پیش فروش آماده شدند

پیش فروش سه محصول سواری شرکت‌های سایپا و پارس خودرو ویژه عید سعید قربان از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه آغاز می‌شود. پیش فروش محصولات سواری شرکت‌های سایپا و پارس خودرو برای ساینا S با استاندارد ۸۵ گانه، کوییک GX-L با ترمز ESC و سهند S که زمان تحویل آنها دی‌ ماه الی اسفندماه سال جاری است از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه (۱۴۰۳/۰۳/۲۳) آغاز می‌شود و این طرح تا تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.شرایط پیش فروش محصولات سواری برای دو خودرو ساینا S با استاندارد ۸۵ گانه و کوییک GX-L با ترمز ESC ویژه سه گروه متقاضیان عادی، طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده است و خودروی سهند S صرفا برای طرح عادی اجرا می‌شود.متقاضیان با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا به نشانی saipa.iranecar.com می‌توانند خودروی موردنظر خود را انتخاب کنند.ثبت‌نام در این طرح فروش صرفاً از طریق آدرس ذکر شده امکان‌پذیر است و در صورت استفاده از سایر آدرس‌ها، عواقب آن بر عهده متقاضیان خواهد بود. در این طرح فروش و در راستای عرضه مناسب خودرو به متقاضیان واقعی، محدودیت کد ملی (هر کدملی یک خودرو) اعمال خواهد شد.

منبع: خبرنگاران جوان

قایق پناهجویان واژگون شد

آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد (سه شنبه) اعلام کرد درپی واژگونی یک قایق حامل پناهجویان در نزدیکی سواحل یمن دستکم ۴۹ پناهجو جان باخته و ۱۴۰ تن دیگر مفقود شدند.در بیانیه این نهاد آمده است: این قایق که از سومالی حرکت کرده و به دنبال رسیدن به کشورهای حوزه خلیج فارس بود حامل بیش از ۲۶۰ پناهجو بوده است. اتباعی از اتیوپی و سومالی در این قایق بوده اند.این بیانیه می‌افزاید: این قایق در نهایت در نزدیکی شابوه یمن دچار واژگونی شد. در میان کشته شدگان ۳۱ زن و شش کودک قرار دارند. تراژدی اخیر بار دیگر اهمیت توجه اضطراری بر بحران پناهجویان و ایجاد اطمینان از ایمنی مسیر حرکت آنها را نشان داد.

منبع: خبرنگاران جوان

الیزه استعفای مکرون را رد کرد

شبکه رادیویی اروپا ۱ سه شنبه به نقل از دفتر ریاست جمهوری فرانسه گزارش داد که کاخ الیزه گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر احتمال استعفای امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور را رد کرده است.اوایل صبح دیروز، این رادیو گزارش داد که رئیس جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر با یکی از نزدیکان خود در مورد استعفا گفتگو کرده است و این منبع مدعی شد که رئیس ۴۶ ساله دولت فرانسه «آماده است تا قبل از پایان عمر پنج ساله ریاست جمهوری خود استعفا کند.»

منبع: خبرنگاران جوان

تفتیان قهرمان تورنمنت فرانسه شد

حسن تفتیان ملی پوش کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی بین المللی فرانسه توانست عنوان قهرمانی ماده ۱۰۰متر را کسب کند.بر همین اساس حسن تفتیان موفق شد با ثبت حد نصاب ۱۰.۱۰ ثانیه (باد۳.۵+) زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کند و عنوان نخست را به دست آورد.پس از تفتیان دیلان ورمونت از فرانسه با ثبت زمان ۱۰.۱۶ ثانیه نایب قهرمان شد و هارواد آچی دیگر دونده فرانسوی نیز با زمان ۱۰.۱۹ در جایگاه سوم ایستاد.حسن تفتیان برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک و همچنین حضور مقتدرانه در این بازی‌ها برای برپایی اردوی آماده سازی و شرکت در چند رقابت بین المللی راهی فرانسه شده است.

منبع: شبکه خبر

کره شمالی صعود کرد

در یکی از دیدارهای مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا روز سه شنبه از گروه B تیم ملی فوتبال کره شمالی میزبان میانمار بود و موفق شد حریف خود را با نتیجه پر گل ۴ بر یک شکست دهد.پیش از این دیدار هم ژاپن موفق شده بود با نتیجه ۵ بر صفر سوریه را از پیش رو بردارد.به این ترتیب در گروه C تیم ملی ژاپن با ۱۸ امتیاز و کره شمالی با ۹ امتیاز به عنوان تیم‌های اول و دوم راهی مرحله بعد مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ شدند. سوریه با ۷ و میانمار با یک امتیاز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

منبع: مهر

جانشین شهردار مشخص شد

علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران برای ایام مرخصی‌ جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم طی نامه‌ای خطاب به مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران مهدی منوری؛ مشاور و مدیرکل حوزه شهردار را به عنوان مسئول هماهنگی و پیگیری امور مدیریت شهری تهران معرفی کرد.

در متن نامه آمده است:

جناب آقای مهندس چمران رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران

سلام‌علیکم

با احترام، با عنایت به حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، به استحضار می‌رساند در ایام مرخصی اینجانب از تاریخ 1403/03/22 لغایت 1403/04/08، آقای مهدی منوری مشاور و مدیرکل حوزه، مسئولیت هماهنگی و پیگیری امور را بر عهده خواهند داشت.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha