دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
تصاویر/ سومین اجلاس بين‌المللی نخبگان منابر شیعه در کربلای معلی

دبیر سومین اجلاس نخبگان منابر شیعه از پیام مدیر حوزه های علمیه به این اجلاس تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، داود منافی پور دبیر سومین اجلاس نخبگان منابر شیعه با ارسال پیامی به آیت الله اعرافی، ضمن تشکر و قدردانی از پیام مدیر حوزه های علمیه به این اجلاس، اعلام کرد که بیانیه مهم و با درایت جناب عالی به سمع و نظر شرکت کنندگان سومین اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه اعم از علما و اندیشمندان از ۴۵ کشور، اساتید دانشگاه و حوزه، مسئولین مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام و هنرمندان در کربلای معلی رسید.

آیت الله علیرضا اعرافی چند روز قبل در پیامی به سومین اجلاس نخبگان منابر شیعه در کربلای معلی با تشکر و قدردانی از برگزاری این اجلاس، تأکید کرده بود که پیراهن مبارک سیدالشهداء علیه السلام سند و نماد تامی است از خون هایی که در روز عاشورا شجاعانه در راه ایمان به معبود، استقامت در راه حق، عدالت و ظلم ستیزی ریخته شد که پرداختن به این دانشنامه ی استقامت در این برهه فرصتی مناسب برای بررسی عمیق فرهنگی و تاریخی واقعه عاشورا است تا بدون آن که ذره ای بر اتحاد میان مسلمانان جهان خدشه وارد نماید به خونخواهی آن مظلوم تاریخ بپردازد و از این رهگذر بتواند معارف و حقایقی که آن وجود نازنین برایش بذل مهجه نمود را به گوش عالمیان برساند.

در پیام مدیر حوزه‌های علمیه آمده بود:

بسم الله الرحمن الرحیم

و فَدَیْناهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ و لا حول و لا قوة إلا بالله العلی العظیم

وجود مبارک سیدالشهداء سبط نبی مکرم اسلام امام حسین(علیه السلام) شخصیتی آسمانی هستند که با ایثار و شجاعت، طبق اصول اسلامی و انسانی، به مقاومت و مبارزه علیه ظلم و ستم طاغوتیان زمان ایستادند. این امام همام در واقعه ی مولمه ی کربلا برای همیشه تاریخ بشریت را تحت تأثیر قرار داده و نشان دادند که ایمان، ایثار و شجاعت برای دفاع از حق و عدالت ارزشمند و حیاتی است.

نه تنها شیعیان بلکه آزادی خواهان تاریخ نیز سیدالشهداء علیه السلام را به عنوان یک الگوی اخلاقی و معراجی برای عدالت جویان جهان دانسته و اهمیت فراوانی به ترویج اخلاقیات و ارزش‌های انسانی که امام حسین ما را بدان رهنمون ساخته اند، می‌دهند.

در این میان، پیراهن مبارک سیدالشهداء علیه السلام سند و نماد تامی است از خون هایی که در روز عاشورا شجاعانه در راه ایمان به معبود، استقامت در راه حق، عدالت و ظلم ستیزی ریخته شد که پرداختن به این دانشنامه ی استقامت، در این برهه فرصتی مناسب برای بررسی عمیق فرهنگی و تاریخی واقعه عاشورا است تا بدون آن که ذره ای بر اتحاد میان مسلمانان جهان خدشه وارد نماید به خونخواهی آن مظلوم تاریخ بپردازد و از این رهگذر بتواند معارف و حقایقی که آن وجود نازنین برایش بذل مهجه نمود را به گوش عالمیان برساند.

اینجانب از همه‌ی علما، شعرا، مرثیه سرایان، نویسندگان، ذاکران، هنرمندان و فرهیختگانی که با قلم، هنر و کلام خود در راستای جهانی سازی این نماد موثق شیعه اقدام نموده اند تشکر می کنم و از شرکت کنندگان سومین اجلاسیه نخبگان منابر شیعه که از ملیت های مختلف در کربلای مقدسه گردهم آمده اند التماس دعای خیر دارم و امیدوارم در آینده ای نزدیک با ظهور موفور السرور منتقم آل الله علیهم صلوات الله یک بار دیگر تحت این لوا جمع شده و با برافراشتن قمیص الحسین علیه السلام ظلم، جور و بی عدالتی از سراسر جهان مرتفع گردد و تمامی مستضعفان جهان خصوصاً مردم مظلوم غزه، طعم شیرین حیات حسینی را به جان بچشند.

هزار خرقه عوض کرد روزگار و هنوز
حدیث پیرهن کهنه ی تو پا برجاست

طوبی لکم و حسن مآب

تشکر دبیر سومین اجلاس نخبگان منابر شیعه:

دبیر سومین اجلاس نخبگان منابر شیعه هم با تشکر از پیام آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و ارائه گزارشی از اهداف و دستاوردهای برگزاری اجلاس، آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله اعرافی (دامت برکاته)

بیانیه مهم و با درایت جناب عالی به سمع و نظر شرکت کنندگان سومین اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه اعم از علما و اندیشمندان از ۴۵ کشور، اساتید دانشگاه و حوزه، مسئولین مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام و هنرمندان در کربلای معلی رسید.

با مزید امتنان از این دقت بصر و وسعت نظر، شایان ذکر است به عرض مستطاب عالی برسانم هدف ما از این دعوت بزرگ و این گردهمایی کم سابقه در ارض معلای کربلا، رونمایی از سه قدرت بزرگ شیعی است که به نظر می‌رسد بکارگیری آن در جهت غنی‌سازی منابر شیعه امری لازم است.

۱- رونمایی از نیروی مظلومیت طفل شیرخوار کربلا که امروزه در قالب روز جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام به ۸۰۰۰ محفل بزرگ در ۴۵ کشور جهان رسیده است.

۲- رونمایی از تحقیقات پیراهن معظم حضرت اباعبدالله علیه السلام

۳- ارائه نقشه جامع راهبردی شیعه الی ظهور با محوریت جغرافیای قدرت‌ساز کربلا

همانطور که مستحضرید و در گزارشی که از پیش حضوری خدمت حضرتعالی تقدیم کردم، بعد از توفیق الهی، یکی از مؤلفه‌های انکار ناپذیر در روز جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام سببیت ظهور نماد طفل شیر خوارکربلا و فریاد به "کدامین گناه کشته شد" بود که باعث تسری بزرگترین سؤال در ذهن و زبان انسان‌ها شد.

در جهان امروز که مستکبران عالم با تمامت خواهی، بشریت را به خاک و خون کشیده‌اند، مسابقه القای اندیشه امری مسجل و انکار ناپذیر است. بدیهی است ما هم در مکتب حقه خود نیاز مبرم به نمادی داریم که اولا دست پروده الهی بوده و در وهله بعد مستجمع جمیع آرمانهایی حسینی باشد.

امروز که مستکبران عالم با نمادهای دروغین خود بشریت را به حیرت ضلالت و بیچارگی جهالت کشانده‌اند، تشیع باید در این تنافس، طلب کارانه مظلومیت حسین بن علی را به عالم عرضه کرده و نیروی عشق و دلدادگی او را به رخ جهانیان بکشد.

ما در این اجلاس فراخوانی داشتیم برای داوری و قضاوت اهل اندیشه و بصیرت بر این ادعا که پیراهن معظم حضرت سیدالشهدا علیه السلام، استحقاق نماد تام عاشورا را دارد چرا که در همه منابع خاصه و عامه بارها تکرار شده که حضرت صدیقه شهیده سلام الله علیها پیراهن معظم حضرت سیدالشهدا علیه السلام را در بزرگترین دادگاه الهی در صحرای محشر عرضه می‌کنند و از خداوند متعال انتصار و انتقام را فریاد می‌نمایند.

بدیهی‌ است که این پیراهن معظم با قدرتی آسمانی برای برانگیختگی که توأم با بصیرت زایی‌ است ، رأیتی‌ است برای اقامه برهان در بالا دست ترین قله فرقان .
سیمائی‌ است که هل من ناصر ینصرنی را مصور می‌کند. نمادی است که رؤیتش مولد تفکر است. و اصالتش موثقی است که برای جهانیان گریزی نمی‌گذارد جز تأمل، تفکر و پرسمان و برای مجرمان عالم سکوت و رعب. مبتنی بر سندی است که خاستگاه رشد است. تعالی عقل است. مصلح باورها و گرایش‌ ها ونگرش‌هاست.

ضمن تشکر از ابراز لطف حضرت عالی به این اجلاس و تحقیقات ارائه شده تقاضا مندم که جناب مستطاب عالی نیز فراخوانی را در حوزه‌های علمیه ایران و جهان در بین طلاب و محققین، پیرامون تحسس این پیراهن و این قدرت بی‌ مثال داشته باشید و به نظر می رسد که فراخوان تحسس این پیراهن در کتاب الله و سنت رسول الله و در روایات اولیاء الله، و تاریخ مضبوط می‌تواند هیجانی آسمانی وبینه ایی خدشه ناپذیر را نه تنها در تشیع سرخ علوی و محبین آل الله علیهم السلام بلکه در بین تمامی انسان‌های آزادی‌ خواه جهان، افقی جدید برای کاوش پدیدار کند.

در آخر ضمن تشکر مجدد از بیانیه جناب عالی معروض می‌دارد این پیراهن قابلیت شکل گیری یک وفاق جهانی برای ایجاد نهضت عاشورا پژوهی را در جهان دارد.

وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

داود منافی پور

دبیر سومین اجلاس نخبگان منابر شیعه

کربلای معلی روز شهادت صادعا لامرالله جواد الائمه علیه السلام

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha