چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
سومین اجلاس نخبگان منابر شیعه در کربلا آغاز به کار کرد

حوزه/ سومین اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کربلا، سومین اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام آغاز به کار کرد.

در این اجلاس، بیش از ۵۰۰ نفر از ۴۵ کشور جهان اعم از علما، اندیشمندان، اساتید دانشگاه‌ها، هنرمندان، محققان، مدیران رسانه، شعرا، ستایشگران و مادحین اهل‌بیت علیهم‌السلام و جمع قابل توجهی از نخبگان شیعی حضور دارند.

قرائت قرآن کریم با نوای استاد پورزرگری و اجرای رسالت بوذری از مجریان برنامه‌های آئینی آغازگر این اجلاس بود.

داود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) و مسئول برگزاری این اجلاس ضمن‌گرامیداشت یاد و خدمات امام خمینی(ره) به اسلام و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام ابراز داشت: در سال‌های گذشته اجلاس اول نخبگان منابر شیعی در مشهد مقدس، اجلاس دوم در شهر مقدس قم و هم‌اینک سومین اجلاس در کربلای سیدالشهدا برگزار می‌شود و امیدواریم مجموع نکات و پژوهش‌هایی که در این اجلاس مطرح می‌شود به عنوان نماد قدرت شیعی در سراسر جهان رخ‌نمایی کند.

منافی‌پور با اشاره به تجربه ۲۱ ساله در برگزاری آیین‌های نکوداشت حضرت علی اصغر و مراسم شیرخوارگان حسینی گفت: سال ۱۳۸۲ این مراسم در مهدیه تهران آغاز شد و به تدریج فراگیر شد. و مظلومیت حضرت علی اصغر مطرح شد به گونه‌ای که سال دوم، تعداد این مراسم به ۸ و سال سوم به ۵۴ و سال چهارم به بالغ بر ۲۵۰ جلسه رسید و سال گذشته ۸هزار مراسم شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم در سراسر جهان برگزار شد.

وی افزود: در آن مراسمات، کودک شیرخوار کربلا به عنوان‌ نماد مظلومیت شهدای کربلا مطرح و باعث شد که علاوه بر تجدید عهد شیعیان با شهدای کربلا، توجه بسیاری از آزادی‌خواهان جهان به موضوع کربلا و واقعه عاشورا جلب شود و صدای مظلومیت شهدای کربلا به خیلی‌ها برسد.

منافی‌پور با تاکید بر اهمیت نمادسازی و بهره‌مندی از عنصر هنر در ارائه و تبیین معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام اظهار داشت: این مراسم سال به سال در حال افزایش است و افق ۲۱هزار مراسم در سراسر جهان را برای آن در نظر گرفته‌ایم و این‌ مهم، دور از دسترس نیست و تا کنون نیز بازتاب‌های جهانی فوق‌العاده‌ای داشته است.

وی همچنین در این اجلاس به پژوهش‌های انجام گرفته پیرامون موضوع "قمیص الحسین(ع)" تاکید و با اشاره به احتجاج حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در روز محشر به پیراهن حضرت سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا گفت: پیکره تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته مبتنی بر روایات معتبر بوده است و از همیاری اندیشوران دینی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha