یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
کد خبر: 1162821
۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
همستر

حوزه/ علاوه بر هشدار به مسئولین نظام در مورد تهدید این خطر، به جامعه نخبگانی می‌گوییم که مردم را در مورد این شبکه های خارجی نسبت به ایام انتخابات روشن کنیم و نقش آفرینی و مهندسی افکار و دستکاری در اطلاعات توسط این شبکه های خارجی را به مردم گوش زد کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دو کارشناس فضای مجازی در مورد بازی «همستر کامبت» که در پیام رسان تلگرام ارائه شده، تحلیلی را ارائه دادند که تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

جناب آقای اعتصامی:

جرقه‌های اولیه این موضوع با معرفی یک رباطی به اسم نات‌کوین شروع شد. اوایل معرفی، عمده کسانی که در این حوزه کار می‌کردند به این قائل بودند که نایت‌کوین‌ها هیچ وقت زمینه تبدیل شدن به ارز دیجیتال به این معنا که در صرافی‌ها تبدیل به پول رایج شود را ندارند، اما بر خلاف پیش بینی ها چنین اتفاقی افتاد و حتی چند صرافی ایرانی نات‌کوین را تبدیل به ریال می‌کنند.

در مقایسه همستر با ارزهای دیجیتال، به نیم‌کوین‌ها ارز دیجیتال نمی‌توان گفت و ارزهای دیجیتال قیمتشان همانند اتریوم و بیت کوین ثابت است؛ اما نیم‌کوین‌ها قیمتشان هم متغیر است و هم قابل تعریف، یعنی الان کسی از قیمت همستر خبری ندارد ممکن است بعدا ارائه شود و بعد قیمت گذاری شکل بگیرد و در آخر نیم‌کویین هایی به این نام ها رشد کردند که همستر یکی از این جدی ترین نام هاست.

در بررسی و آسیب شناسی این بازار، اولا هیچ تضمینی در اینکه اینها در صرافی ها لیست شوند وجود ندارد، یعنی نمی‌توان قطعی گفت که امتیازات حاصل از بازی تبدیل به پول خواهد شد.

پرسش دیگری که گفته می‌شود مربوط به تهدید امنیت ماست، رباط های تلگرامی نمی‌توانند امنیت و حریم خصوصی ما را نقض کنند مگر اینکه به اپلیکیشن های جانبی مثل کلیک اتوماتیک میل پیدا شود.

دریافت چنین اپلیکیشن هایی باعث تهدید امینت و حریم خصوصی ما خواهد شد و خود رباط به تنهایی توانایی چنین کاری را ندارد .

سوال دیگری که پیش می آید این است که ارائه دهنده های این سرویس چطور درآمد زایی می‌کنند؟

ارائه دهنده های این سرویس از تراکنش هایی که در بین محیط کاربرها اتفاق می‌افتد یا نهایتا تراکنش هایی که درآینده تبدیل به پول شود ، از این تراکنش ها سهم برمی‌دارند و در عین حال برای پیشرفت بهتر گیمرها می توانند از آنها پول حقیقی دریافت کرده و به آنها سکه در داخل بازی دهند و این کار اصلا دور از انتظار نیست که در اینده نزدیک در حین بازی کاربر تبلیغ نشان دهند

نکته آخر این است که این نیم‌کوین‌ها را بدون توجه تلگرام نمی توان ارزیابی کرد، تلگرام پشت صحنه این موضوعات است و از این موضوعات حمایت می‌کند، با معرفی نیم کوین ها کاربرهای تلگرام بیشتر شده و تلگرام به طور غیر مستقیم با حمایت از نیم‌کوین‌ها به واسطه ارز دیجیتالی خود، کاربر اضافه می کند و در واقع به نفع کیف پول تلگرام خواهد شد و اینجا کاربران نسخه پولی تلگرام هم امتیاز بالاتر و هم اولویت بالاتری نسبت به دیگر کاربرها خواهند داشت.

با این کار تشویق به نسخه های پولی تلگرامی شده، درنتیجه نقش غیر مستقیم حمایت تلگرام از نیم کوین ها را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

برای دانلود صوت اینجا را کلیک کنید

حجت الاسلام محمد کهوند:

مهم‌ترین نکته‌ای که در این مسئله می‌توان فارغ از مشکلات به وجود آمده از رمز ارزها گفت این است که شبکه تلگرام خود را به این قابلیت مجهز کرده تا در ایام انتخابات پیش‌رو قدرت پیام رسان های داخلی را به حداقل برساند و ضربه شصت خوردن پیام رسان خارجی در چند مدت اخیر، به خصوص توییتر، تلگرام، اینستاگرام و واتساپ در تسلط خبری در جامعه امروزی باعث شده که بتوانند این خلاء و تبلیغ ایده‌های خود را جبران کنند.

و این شبکه ها در موقعیت کنونی به شکل سابق که توانایی جریان سازی را داشتند را الان ندارند؛ یعنی ، با پا گرفتن پیام رسان های داخلی ، برخلاف سابق که به شکلی در انتخابات و اغتشاشات دها مسئله بر کشور با شانتاژهای رسانه ای می توانستند انجام دهند را الان ندارند.

اخیرا مجموعه افراد معاند نظام، تحرکات و ترفند های مختلف در مراکز تصمیم گیری نظام را داشته و کارشناسان قلابی با ارائه آمارهای کذب برای بازگشایی شبکه های خارجی به انواع مختلف در تلاش بودند تا شبکه های اجتماعی خارجی را دوباره به عرصه اجتماع بیاورند.

تمام تلاش این افراد در لایه های تصمیم گیری نظام و جوسازی های آنها به سرانجام نرسید، در همین ایام انتخابات با حاکم شدن آرامش سیاسی در کشور به صورت ناگهانی بازی مد نظر را توسط تلگرام تبلیغ کرده و مردم را دعوت به این بازی می‌کنند، با نقد این بازی کار نداریم ولی دقت کنید که حرف اصلی این است که مردم را به بهانه این بازی به شبکه های مسدود شده خارجی برمی‌گردانند.
علاوه بر هشدار به مسئولین نظام در مورد تهدید این خطر، به جامعه نخبگانی می‌گوییم که مردم را در مورد این شبکه های خارجی نسبت به ایام انتخابات روشن کنیم و نقش آفرینی و مهندسی افکار و دستکاری در اطلاعات توسط این شبکه های خارجی را به مردم گوش زد کنیم.

ان شاءالله دولت جدید و انقلابی توسط مردم انتخاب شود و برای همیشه تکلیف مردم را با رسانه های خارجی و معاند نظام روشن نماید.

برای دانلود صوت اینجا را کلیک کنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha