پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
محمدحسین طاهری آکردی

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بر ایجاد گفتمان های نخبگانی در حوزه و دانشگاه تاکید و خواستار راه اندازی این گفتمان ها در حوزه های علمیه و دانشگاه ها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز در همایش علمی، نخبگانی، منطقه‌ای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر غرب کشور که در دانشگاه فرهنگیان لرستان برگزار شد ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به ویژه شهدای خدمت اظهار داشت: هدف از ایجاد ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر براساس اجرای اصل هشتم قانون اساسی سه اصل نظارت مردم بر مردم، مردم بر دولت و دولت بر مردم است.

وی انجام فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را از برنامه های مهم دین مبین اسلام دانست و افزود : احیای حکومت دینی و حکمرانی الهی متعالی و احیای ولایت که هدف امر به معروف و نهی از منکر است، جز با انجام این فریضه محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در حکومت اسلامی نباید رانت، تبعیض و فاصله طبقاتی وجود داشته باشد و آمرین به معروف و ناهیان از منکر وظیفه دارند در این زمینه‌ها ورود پیدا کنند اظهار داشت: نظارت بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در بحث عفاف و حجاب در دستور کار ویژه ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی منکر کشور با بیان اینکه در بحث آموزش دوره های مختلفی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر طراحی شده است خاطر نشان کرد : آمرین به معروف و نا هیان از منکر باید سعه صدر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آکردی با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب نیز در عرصه پیشگیری و فرهنگی ورود پیدا کردیم و دوره های آموزشی مختلف برگزار می شود گفت: عفاف و حجاب جز کوچکی از امربه معروف است، امر به معروف به معنای حکم‌رانی متعالی است و باید نظام مالی حکومت درست شود، توزیع عادلانه ثروت محقق شود، تولید رونق پیدا کند، تبعیض در جامعه برطرف شود، بی عدالتی از بین برود و این جامعه مورد هدف است.

وی حفظ نظام را بالاترین معروف دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دینی و هر چه موجب تضعیف نظام شود بالاترین منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در پایان با تاکید بر اینکه باید گفتمان نخبگانی در حوزه و دانشگاه راه‌اندازی شود خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های کشور باید پیشران تربیت مدیران تراز انقلاب باشند و مدیرانی مومن و جهادی تربیت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha