یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
همایش «مردم سالاری دینی و نقش شهید جمهور» در قم برگزار شد

حوزه/ نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید جمهور در احیا، ترمیم و بازسازی زیرساخت‌های کشور توفیق داشت و اقتصاد عادلانه و کاهش طبقه اجتماعی میان آحاد جامعه رویکرد دولت ایشان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی عصر امروز شنبه ۱۹ خردادماه در همایش «مردم سالاری دینی و نقش شهید جمهور» که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای خدمت اظهار کرد: آنچه رخ داد از دست دادن خادمی صدیق و خدمتگزار بود، کسی که باید به سیره و روش مدیریتش به الگو و اسوه در سیاست ورزی در دولت تبدیل شود و نباید به سادگی از آن بگذریم/

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تلاش ها، مجاهدت ها و واقعیت های دولت سیزدهم و شخص شهید جمهور را باید تحلیل کرده و به یک گفتمان تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: بعد از شهادت شهید رئیسی، بازخوانی جدیدی نسبت به ایشان صورت گرفت و تلقی ما نسبت به ایشان جامع تر گردید. سیاست ورزی ایشان ناشی از حکمت و اخلاص بود، توجه ایشان به دوگانه های موجود عصر کنونی یعنی در ایستادگی در برابر غرب گرایی و توجه و تمرکز بر استقلال واستقامت از ویژگی های شهید جمهور بود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: شهید رئیسی تمام تلاش خود را معطوف به آینده کشور کرد و فردا را قربانی امروز ایران اسلامی نکرد. وضعیت بیرون را خوب دید، توجه کرد و سعی کرد در نظم نوین جهانی و تحولات آن، جمهوری اسلامی غایب نباشدو نقش آفرین ارزشمندی داشته باشد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: دولت سیزدهم به ریاست شهید رئیسی از تحولات نظم نوین جهانی غفلت نکرد و زیرساخت های عزت این کشور را ترمیم و تجهیز کرد. وی مسیری را ریل گذاری نمود و ظرفیت تاریخی را ایجاد کرد که رئیس جمهوری آینده نیز می بایست بر اساس همین موازین و ریل گذاری حرکت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به انتخابات پیش رو اظهارکرد: افرادی که قصد دارند در انتخابات پیش رو وارد گود رقابت شوند، باید سیاستمداری در تراز انقلاب باشند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده ایران باید با الگو گیری از شهید رئیسی، حامی جریان مقاومت باشد، افزود: کشورهای مدعی حقوق بشر امروز انواع جنایت‌های جنگی را در غزه مرتکب می‌شوند که شهید رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران نقش بسزایی در تقویت جریان مقاومت و اعمال فشار از طریق دیپلماسی برای جلوگیری از این جنایات و رسوا شدن بیش از پیش خوی وحشی گری رژیم صهیونیستی ایفا کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مومنان واقعی کسانی هستند که از دل فتنه سالم بیرون آیند، تصریح کرد: مومن واقعی زیر فشار پا پس نمی‌کشد، اما منافق در زمان سختی صف خود را جدا می‌کند؛ ما امروز نیازمند کسانی هستیم که راه شهدا را ادامه دهند. شهید رئیسی از شخصیت‌های بزرگی است که خسارت نبود ایشان جبران شدنی نیست.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی در مسیر خدمت به مردم تا پای جان ایستاد، ابراز کرد: شهید امیر عبداللهیان نیز سرباز پا به رکاب رهبر معظم انقلاب بود و در جبهه مقاومت و گسترش ادبیات جبهه مقاومت نقش اساسی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: مسئولان باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست بلکه انقلاب مردم ایران نقطه آغاز انقلاب در جهان با پرچم امام زمان(عج) است.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری افزود: مسئول در تراز جمهوری اسلامی کسی است که در عین اینکه خود را وقف حل مشکلات مردم می‌کند، همراهی جامعه جهانی را در دستور کار قرار دهد و نباید به بهانه حل مشکلات مردم دست از آرمان‌های جهانی انقلاب بردارد.

وی شهید رئیسی را سیاستمدار نمونه در تراز انقلاب اسلامی و اخلاق‌مدار توصیف کرد و گفت: شکستن فرهنگ ضد انسانی غرب بی شهادت میسر نخواهد بود و شهید رئیسی در مقابله با فرهنگ غلط غرب کوتاه نیامد.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری به سؤالات حاضرین پاسخ داد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha