چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
بندر

حوزه/ مرادی گفت: هم‌زمان با فرارسیدن عید سعید غدیر خم، مهمانی بزرگ صلواتی غدیر به همت کانون فرهنگی هنری منتظران فرج در روستای چهواز شهرستان پارسیان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ابراهیم مرادی مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج شهرستان پارسیان، امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بچه‌های مسجدی روستای چهواز با محوریت کانون فرهنگی هنری منتظران فرج در اقدامی ابتکاری، ویژه‌برنامه مهمانی بزرگ صلواتی غدیر با برپایی مواکب متعدد، ایستگاهی صلواتی و غرفه‌های مختلف را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مهمانی بزرگ و بی‌نظیر با جشن عید غدیر و با حضور پرشور اهالی چهواز، روستاها و شهرهای اطراف و مسئولان شهرستان پارسیان همراه خواهد بود، افزود: مهمانی بزرگ غدیر، در مجموعه فرهنگی خدماتی شهدای گمنام چهواز در کنار ساختمان موکب و بارگاه دو شهید گمنام برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج شهرستان پارسیان ادامه داد: بیش از ۳۰ غرفه و موکب صلواتی در این ویژه‌برنامه پیش‌بینی‌شده تا به شرکت‌کنندگان خدمت‌رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه اطعام مؤمنان در روز غدیر مورد تأکید و سفارش بزرگان بوده است، اظهار کرد: اطعام شرکت‌کنندگان نیز در این برنامه گنجانده شده است.

مرادی با بیان اینکه غرفه‌ها و مواکب توسط خانواده‌های ساکن در روستای چهواز و برخی نیز توسط نهادهای مختلف راه‌اندازی شده که خدمات مختلفی از جمله پذیرایی، فرهنگی، پزشکی، ورزشی، هنری، بازی و سرگرمی کودکان به مردم ارائه خواهند داد.

وی اذعان کرد: میزبان اصلی این برنامه و مهمان‌های آن، مردم هستند و کانون فرهنگی هنری منتظران فرج و سایر تشکل‌های فعال در روستا صرفاً به تسهیل گیری، برنامه‌ریزی و آماده‌سازی محل جشن و غرفه‌ها می‌پردازند.

پویش هدیه اسباب‌بازی برای کودکان مناطق محروم در دهه ولایت

این فعال فرهنگی اجتماعی همچنین از برگزاری پویش هدیه اسباب‌بازی به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های غدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج نام برد و خاطرنشان کرد: بچه‌های شرکت‌کننده در این پویش به عشق امیرالمؤمنین(ع)، اسباب‌بازی برای کودکان مناطق محروم اهدا می‌کنند که پس از جمع‌آوری، دراسرع‌وقت در اختیار کودکان محروم قرار داده می‌شود.

وی، مداحی، اجرای هنرمندان عضو کانون و همچنین اجرای گروه سرود را از دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه «مهمانی بزرگ صلواتی غدیر» برشمرد و عنوان کرد: برنامه به‌گونه‌ای طراحی شده تا عموم مردم بتوانند به همراه خانواده در این مهمانی شرکت کنند.

گفتنی است: روستای چهواز در کنار جاده اصلی بندرعباس- بوشهر واقع شده و از سمت شرق ۱۸۰ کیلومتر با شهرستان بندر لنگه و از غرب ۴۰ کیلومتر شهرستان پارسیان فاصله دارد و مردمان ولایت‌مدار این دیار با محوریت کانون فرهنگی هنری منتظران فرج همه ساله در ایام اربعین، موکب امام خامنه‌ای را در روستا برپا می‌کنند و خدمات متنوع به زائرین استان‌های هرمزگان، سیستان بلوچستان، جنوب کرمان و زائرینی از کشورهای پاکستان و افغانستان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha