دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
غدیربا ارزش و اولویت دار است

حوزه/ حجت الاسلام پورآرین گفت: تبیین جایگاه این روز عظیم در جامعه اسلامی از مهمترین ضرورت‌ها است و ذکر فضائل حضرت امیرالمومنین(ع) و مبانی غدیر مهمترین رسالت ما در این ایام باید باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام پورآرین مدیرکل تبلیغات استان قزوین در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت برگزاری جشن‌های عید غدیر در استان قزوین، اظهار داشت: غدیر با ارزش و اولویت دار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، با بیان حدیثی از رسول خدا(ص) گفت: روز غدیر خم، برترین عیدهای امت اسلامی است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داده و آن را از بزرگ‌ترین رویدادها و بزرگترین عیدها قرار داده و در آن برادرم امیرالمومنین(ع) را به‌عنوان پرچمدار و فرمانده امت رسول خدا منصوب کرد، تا بعد از ایشان توسط او هدیت شوند و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امتش تمام می‌کند و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید.

حجت الاسلام پورآرین افزود: تبیین جایگاه این روز عظیم در جامعه اسلامی از مهمترین ضرورت‌ها است و ذکر فضائل حضرت امیرالمومنین(ع) و مبانی غدیر مهمترین رسالت ما در این ایام باید باشد.

وی به لزوم خطبه‌خوانی غدیر تأکید کرد و گفت: اجرای پویش‌های مختلف مردمی با هدف ذکر فضایل حضرت علی(ع) از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این مناسبت مهم خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، تصریح کرد: یکی از وظایف و رسالت‌های امروز ما پرنگ کردن نمادهای اهل بیت(ع) در جوامع مذهبی و غیر مذهبی در استان قزوین و بیداری اقشار مختلف درباره این واقعه مهم می‌باشد و میتوان از ابزار رسانه هم استفاده لازم را در این زمینه انجام داد.

حجت الاسلام پورآرین ابراز کرد: پویش اطعام غدیر یکی دیگر از پویش‌هایی است که چه به صورت متمرکز و چه به صورت غیرمتمرکز همه ساله برگزار می‌شود و در سال گذشته نیز ده‌ها هزار غذای گرم در استان قزوین در این راستا توزیع شد، امسال هم باید متداول این کار را انجام داد تا مردم به این نذر عظیم آغشته و عجین شوند.

وی با مهم دانستن شعارها، نمادها و پیام‌های عید بزرگ غدیر، گفت: باید سعی کنیم تکریم عید غدیر در متن زندگی‌ها قرار گیرد و جنبه مناسک به خود پیدا کند، نباید به برگزاری جشن‌ها و برپایی ایستگاه‌های صلواتی بسنده کنیم و لذا تمام برنامه‌ها باید به سمتی جهت داشته باشد که دلبستگی و محبت بین مومنین افزایش یابد تا درنهایت به حقیقت ولایت نزدیک شویم.

تبیین جایگاه غدیر در جامعه اسلامی از مهمترین ضرورت‌ها است

تبیین جایگاه غدیر در جامعه اسلامی از مهمترین ضرورت‌ها است

انتهای پیام /

خبرنگار: امین نعمتی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha