یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: خطر سلفی گری درون شیعی که – در حقیقت توام با روشنفکری جدید و سکولار شده است- از وهابیت خیلی بیشتر است. چون اینها در لباس روحانیت و اساتید دانشگاه مطالبی را مطرح می کنند و جوانان ما بر این باورند که عقاید شیعه همین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، استاد سید محمد حسینی قزوینی در نشست علمی «ضرورت تبیین اندیشه‌های سلفی گری ایرانی» که در بنیاد بین المللی امامت برگزار شد، اظهار داشت: وهابیت طی ۷۰۰ - ۸۰۰ سال تبلیغات داشتند و امروز بالغ بر ۳۰۰ ماهواره در نقد معارف شیعه به زبان های مختلف فعال هستند اما متاسفانه افراد قوی که در تقابل با این جریانات باشند، در برخی حوزه ها نیست و در برخی حوزه ها بسیار اندک است.

وی گفت: خطر سلفی گری درون شیعی که – در حقیقت توام با روشنفکری جدید و سکولار شده است- از وهابیت خیلی بیشتر است. چون اینها در لباس روحانیت و اساتید دانشگاه مطالبی را مطرح می کنند و جوانان ما بر این باورند که عقاید شیعه همین است.

استاد حوزه نقد وهابیت ادامه داد: یکی از جریاناتی که امروز با رنگ عوض کردن، تفکرات سلفی گری و داعشی را مطرح می‌کند، «آقای مصطفی طباطبایی» است که با شیعه می‌نشیند خود را شیعه‌تر از هر شیعه، با سنی می نشیند، خود را سنی‌تر از سنی و با وهابی می نشیند خود را وهابی تر از وهابی می داند. الان بحث های ایشان در فضای مجازی و شبکه های وهابی مرتب پخش می شود.

استاد حسینی قزوینی در ادامه به بیان سخنانی از افراد دارای این اندیشه پرداخت.

وی در پایان گفت: ما نسبت به کسانی که در لباس روحانیت در حوزه و دانشگاه تفکرات ضدشیعی را ترویج می کنند و حتی از نفوذ در مراکز نظامی و فرهنگی ابا ندارند، باید روشنگری کنیم تا هم جوانان ما آگاه شوند و هم جلسات نقد با این اندیشه گذاشته شود و در رسانه های بین المللی منتشر شود تا جوانان اطلاعات دقیقی از این ها داشته باشند.

خطر سلفی‌گری درون شیعی بیشتر از وهابیت است

خطر سلفی‌گری درون شیعی بیشتر از وهابیت است

خطر سلفی‌گری درون شیعی بیشتر از وهابیت است

خطر سلفی‌گری درون شیعی بیشتر از وهابیت است

خطر سلفی‌گری درون شیعی بیشتر از وهابیت است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha