شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
حجت الاسلام قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: اگر به فرمایش‌های امام راحل(ره) توجه کنیم می‌بینیم توصیه به وحدت کلمه، از واژگان پُر تعداد بیانات ایشان است و امام عظیم الشأن در دوران رهبری حکیمانه و الهی خود در دهه اول انقلاب اسلامی، بالغ بر پانصد مرتبه این کلید واژه را به مردم و مسئولین گوشزد کرده‌اند. یکی از اصلی ترین دغدغه های حضرت آقا هم وحدت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی، امام جمعه شهرستان خوی، امروز در خطبه های خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امام بزرگواری که گسترش اسلام ناب محمدی‌(صلی الله علیه واله ) و پالایش آن از غبار تحریف‌ها، بدعت‌ها، خرافه‌ها، بداندیشی‌ها و کج‌اندیشی‌ها که بر چهره اسلام ناب نشانده بودند مدیون جهاد تبیین و تلاش‌ها و مجاهدات بی‌وقفه حضرت ایشان است.

وی افزود: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی و عالی‌ترین تکریم ملت ما این است که جمهوری اسلامی زمینه حاکمیت ملی را با انتخابات فراهم کرده است اراده ملت ما از طریق انتخابات تنفیذ می‌شود هیچ کرامتی برای ملتی بالاتر از این نیست که خودش برای خودش تصمیم بگیرد. قدرت‌های استکباری زمینه حاکمیت ملی و اراده ملت‌ها را کاملاً از بین برده اند.

امام جمعه خوی گفت: شکر این نعمت بزرگ که دست دخالت آمریکا از کشور ما قطع شده به این است که در انتخابات پای صندوق‌های رای حاضر شویم و از این فرصت بزرگ استفاده کنیم. شکر این نعمت مشارکت حداکثری است و شکر این نعمت انسجام ملی و وحدت کلمه است و انتخابات باید مانور قدرت و مانور انسجام ملی باشد و همچنین مراقب باشیم این نعمت را تبدیل به نقمت نکنیم. انتخاباتی که انسجام ملی را به هم بریزد یا حرکت‌های ضد منافع ملی در آن باشد نقمت است نه نعمت.

حجت الاسلام قاسم خانی ادامه داد: اگر به فرمایش‌های امام راحل(ره) توجه کنیم می‌بینیم توصیه به وحدت کلمه، از واژگان پُر تعداد بیانات ایشان است و امام عظیم الشأن در دوران رهبری حکیمانه و الهی خود در دهه اول انقلاب اسلامی، بالغ بر پانصد مرتبه این کلید واژه را به مردم و مسئولین گوشزد کرده‌اند. یکی از اصلی ترین دغدغه های حضرت آقا هم وحدت است.

وی ادامه داد: راهبرد شهید حاج قاسم سلیمانی ناظر به لایه اول وحدت کلمه، یعنی همان وحدت و انسجام ملی است که نتیجه‌ی مبارک آن، تحقق مشارکت حداکثری خواهد بود. همان‌گونه که سردار دل‌ها، شهید حاج‌قاسم سلیمانی برای تشکیل جبهه نورانی، مبارک و مقتدر مقاومت، از اختلاف مذاهب و نژادها و فرقه‌ها عبور کرد و همه جوانان غیور جهان اسلام را با گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) و تمسک به آرمان بزرگ قدس، زیر پرچم مقاومت اسلامی گردهم آورد و امروز ما شاهد تشکیلات متعددی نظیر مقاومت حزب‌الله لبنان، انصار الله یمن، حشد الشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، حماس و جهاد اسلامی در فلسطین و... اما ذیل جبهه مقاومت هستیم.

امام جمعه خوی افزود: راهبرد شهید رئیسی نیز ناظر به لایه دوم وحدت کلمه، یعنی وحدت جبهه انقلاب در انتخاب مصداقی گزینه نامزد رئیس جمهور چهاردهم، و اجماع بر یک نفر از نامزدهای صالح جبهه انقلاب و همان‌گونه که شهید رئیسی عزیز در یک فرایند اجماعی و همکاری نیروهای انقلابی در قالب یک جبهه و جریان، به ریاست جمهوری رسید و بعد از انتصاب به ریاست جمهوری، فراجناحانه و بردارانه از همه نیروهای مفید برای پیشرفت کشور استفاده کرد و سبک مدیریت خود را تبدیل به نماد و نصاب حقیقی ریاست جمهوری در ادبیات انقلاب اسلامی نمود.

وی اضافه کرد: روزهای انتهایی دهه اول ذی‌حجة(روز عرفه و عید قربان)، فرصتی ناب برای مرور متعالی‌ترین درس بشر، یعنی توحید است که در دعای شریف عرفه، عالی‌ترین مراحل این درس بیان شده است و هم عید قربان هم دعای عرفه برای تقرب به پروردگار عالم است.

حجت الاسلام قاسم خانی تصریح کرد: در خصوص قضایای غزه نیز باید بگم که تمام تلاش آمریکا و اروپا نجات اسرائیل و جلوگیری از سقوط دولت نتانیاهوست که نفسهای آخر را می‌کشد و همچنانکه پیامبر عزیز رسول الله صلی الله علیه و آله فرموده اند که: «الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم» حکومت ممکن است که با کفر باقی بماند ولی با ظلم باقی نمی ماند.

وی افزود: دولت غزه اعلام کرد ۱۷ هزار طفل بدون پدر و مادر در غزه سرگردانند و ۳۵۰۰ کودک در آستانه مرگ در اثر گرسنگی هستند شانزده هزار نفر کودک نیز در جنگ غزه جان خود را از دست داده اند و آمریکا و اروپا در کنار اسرائیل برنامه ریخته اند که جنگ را ادامه دهند تا هر روز نزدیک به صد فلسطینی بی‌گناه کشته ‌شود یا حماس از بین برود یا به شروط اسرائیل در مذاکره تن دهد و به تعبیر بن غفیر دو زانو در برابر اسرائیل بنشیند.

امام جمعه خوی گفت: بنابر فرمان ولی امر مسلمین جهان درپیام حج امسال که فرمودند: ‌‏«برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه‌جای جهان ادامه یابد» و شایسته است ندای برائت ازاستکبار خصوصا آمریکا و اسراییل خبیث، در نماز جمعه ما نیز همزمان با نمازهای جمعه سراسر جهان طنین انداز گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha