جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه زنجان گفت:ردم در بدرقه شهدای خدمت حماسه آفریدند، و اما برای اینکه این حماسه تکمیل شود باید حضور حداکثری در انتخابات پیشرو داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز جهاد سازندگی به فرمان معمار کبیر انقلاب اظهار داشت: از همان روزهای ابتدای انقلاب دو نهاد مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تعبیر امام راحل این بود که مردم ولی نعمت ما هستند، گفت: این دو نهاد در محرومیت‌زدایی در دور افتاده‌ترین نقاط پیش قدم شدند، در بحث تامین آب، ترویج کشاورزی، ساخت مدرسه و مسجد قدم‌های بلند برداشتند و کارهای عمرانی ارزشمندی انجام دادند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در ارتباط با حوادث نیز مانند ارگان‌های دیگر در خدمت مردم هستند، افزود: هشت سال در دوران دفاع مقدس حضور داشتند. خدمات جهاد سازندگی در جنگ کم‌تر از نیروهای نظامی نبود.

وی بیان کرد: در مقطعی از زمان تصمیم اشتباهی گرفته شد و دو ارگان ادغام شد در صورتی که اگر کارشناسی برخورد می‌کردند بهتر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمود، خسارتی بزرگ و ضرری متراکم برای کشور و نظام، انقلاب وارد کرد. امروز نیز همه به این نتیجه رسیده‌اند که باید آن تفکر و آن مجموعه، آن روش و اندیشه احیا شود.

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۷ خرداد ماه بیان کرد: این دانشگاه خدمات علمی ارزشمندی انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به روز عرفه بیان کرد: بالاترین توفیق این است که هر فرد کمک به امام و دین خود باشد و جناب مسلم‌بن عقیل در این امر پیشتاز بود.

امام جمعه زنجان با اشاره به عید قربان و دهه امامت و ولایت گفت: در آستانه عیدالله اکبر و عید سعید غدیر خم قرار داریم و باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد، از نیازمندان دستگیری کرد.

وی در بخشی دیگر با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید، گفت: شهید چمران با عزت و عظمت و تعهد به اسلام جان خود را فدا و در این دنیا شرف و در آن دنیا رحمت خداوند را بیمه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: مردم در بدرقه شهدای خدمت در مشهد، تبریز، قم، خراسان جنوبی، زنجان حماسه آفریدند اما برای اینکه این حماسه تکمیل شود باید حضور در صحنه نیز با اکثریت همراه باشد و مردم حضور حداکثری در انتخابات پیشرو داشته باشند.

وی تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی همدیگر را تخریب نکنند، به همدیگر توهین نکنند، هر کس از هنر خود بگویید، هر مسئول ستادی که در حال فعالیت است از توانایی و هنر همان نامزد بگویید و تخریب دیگر نامزدها را نکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha