چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
ذر

حوزه / حجت الاسلام صالحی گفت: کاندیدهایی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند و امروز خود را در معرض چشم و قضاوت عمومی قرار داده‌اند، باید توجه کنند که علاوه بر صلاحیت مدیریتی و اجرایی، اخلاق مداری آنان نیز مورد مطالبه و نظر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام صالحی امام جمعه بندر خمیر در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: بنا بر آیات و روایات، یکی از مهمترین شاخص‌های تحقق تقوا، تقوای زبانی است و یکی از ضرورت‌های بزرگ برای رسیدن به جایگاه فلاح و رستگاری نیز مدیریت زبان است، لذا به همان اندازه که بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین راه‌های ارتباط با خداوند متعال بستر آن با زبان ذکر و دعا است، سقوط و انقطاع از برجستگی‌های معنوی در انسان هم توسط زبان شکل می‌گیرد.

وی افزود: در تحف العقول روایتی از امام باقر(ع) نقل شده که موید همین نکته است (انّ هذا اللسان مفتاح کلّ خیرٍ و شرٍّ فینبغی للمومن ان یختم علی لسانه کما یختم علی ذهبه و فضّه)، در همه احوالات شخصی و اجتماعی و هم فردی، این نکته می‌تواند موثر باشد که نقش زبان خوش با بقیه تا چه حد در جذب و جلب توجه آن‌ها اهمیت دارد.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: یکی از عرصه‌های پیش رو که آزمون بزرگ تقوای زبانی است در عرصه سیاست است و در این روزهای منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور می‌توانیم آن را مشاهده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کاندیدهایی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند و امروز خود را در معرض چشم و قضاوت عمومی قرار داده‌اند، باید توجه کنند که علاوه بر صلاحیت مدیریتی و اجرایی، اخلاق مداری آنان نیز مورد مطالبه و نظر است.

وی تصریح کرد: نباید کاندیداها و هواداران آن‌ها رو به بی‌اخلاقی بیاورند و برای تخریب و توهین رقیب خود، به هر ابزار به دور از تقوا و انصاف تکیه کنند.

امام جمعه بندر خمیر گفت: درس بزرگ حیات و شهادت شهید رئیسی به همه کاندیداها این این بود که اخلاق نباید فدای هیچ مصلحت فردی یا جناحی شود، آنچه شهید رئیسی را در قلوب آحاد ملت ایران عزیز کرد، تمسک به خلق نیکو و تقوا در گفتار و رفتارهای خود بود.

وی تأکید کرد: در روز شهادت امام باقر(ع) توجه به این مهم ضرورت دارد که ایشان در تثبیت و تقویت وحدت اسلامی نقش پررنگ و اساسی داشتند و سلوک واحد در مراسم حج یادگار ارزشمند امام پنجم شیعیان برای آحاد مسلمین علاقمند به ساحت اهل بیت(ع) است، بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب نیز برائت امسال در مناسک حج باید فراتر از موسم و میقات حج در کشورها و شهرهای مسلمان نشین باشد بلکه پژواک این ندای الهی باید در تمام عالم طنین انداز شود.

وی یادآور شد: امروز شیاطین زمان در آمریکا و اسرائیل خبیث در ماجراهای مختلف که برای جامعه مسلمین خسارت به بار آورده‌اند و به طور ویژه در مسئله مظلومیت مردم غزه نمود پیدا کرده و حج امسال باید مطابق رسالت ذاتی خود یک مجمع جهانی مسلمین به نیابت از همه جامعه جهانی در راه استکبار ستیزی باشد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به روز عرفه، آن را هم تراز با لیالی سرنوشت ساز قدر دانست و یادآور شد: باید از لحظات ارزشمند آن کمال بهره را برد و عید قربان نیز که آغاز دهه امامت و ولایت است هم باید تبدیل به یک تاریخ ویژه نشر معارف اهل بیت(ع) باشد و همه مؤمنین نسبت به گام برداشتن در مسیر از ارزش الهی قدم بردارند.

امام جمعه بندر خمیر، با اشاره به ٢٧ خرداد سالروز جهاد کشاورزی و تشکیل جهاد سازندگی به دستور امام خمینی(ره)، گفت: رحمت و رضوان خداوند بر همه شهدای انقلاب اسلامی علی الخصوص ٢٣شهید جهادگر استان هرمزگان باد.

وی ابراز کرد: در دیدار اخیر مدیران و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه این سازمان با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، نکات مهمی مطرح شد که نشان از شناخت دقیق این عرصه توسط نماینده رهبر معظم انقلاب در استان دارد، از جمله اینکه بر خلاف آنچه که هرمزگان را به عنوان یک منطقه صنعتی معرفی می‌کند، این استان یک عقبه بزرگ و غیر قابل انکار در حوزه کشاورزی دارد که به عنوان فعالیت سنتی مردم منطقه در صده‌های گذشته مورد توجه قرار داشت.

وی تصریح کرد: امروز توسعه فضاهای کشاورزی از جمله باغات مطابق با اقلیم منطقه و همچنین اقتصاد دریا محور که صیادی بخش مهم آن است، باید در دستور کار جدی دولت مستقر و دولت آتی قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: توجه به حضور مردم بومی منطقه که آشنا با این عرصه هستند نیز قطعا هم در تسهیل و هم قوت کار اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha