جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ حجت الاسلام کارگر گفت: مشارکت حداکثری، مهمترین اولویت انتخابات در ساختار سیاسی انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به اشاره به آغاز مناسک حج، اظهار داشت: کنگره عظیم امت اسلامی در کنار بیت الله الحرام نماد تجلی عرش و سیر انسان از عالم لاهوت به عالم ملکوت است.

وی بیان کرد: محور قرار گرفتن کعبه معظمه در هنگام طواف یعنی محور بودن توحید و صاحب البیت در همه ابعاد زندگی بشر و گم نشدن در عوالم دنیا تنها با تکیه بر توحید حاصل می‌شود.

امام جمعه خارگ گفت: اعمال حج هر کدام پیام‌هایی دارد و مهم‌ترین پیام رفتن به سوی انسان کامل است، انسان کامل، امام و ولایت است که کعبه محل تولد آن و پذیرش ولایتش شرط قبولی اعمال و ثقل دین داری توحیدی است.

حجت الاسلام کارگر یادآور شد: حقیقت زیارت بیت الله الحرام، یافتن، دیدن و بیعت با ولایت و امام زمان(عج) است، همانگونه که ولایت و تولی مهم است تبری از دشمنان نیز مهم است.

امام جمعه خارگ، با اشاره به پیام ولی امر مسلمین جهان در پیام حج امسال که فرمودند: ‌برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج، در کشورها و شهرهای مسلمان‌نشین در همه‌جای جهان ادامه یابد و فراتر از حج‌گزاران، به آحاد مردم تسرّی یابد، گفت: جهان اسلام با توجه به جنایات جهان استکبار در حمایت از اسرائیل و آواره کردن و به شهادت رساندن میلیون‌ها انسان مسلمانان در غزه نباید ساکت باشد، بلکه باید روز به روز غیرت دینی و انسانی جهان را بر نابودی رژیم اشغالگر قدس برانگیزاند.

حجت الاسلام کارگر با اشاره به مساله انتخابات اظهار کرد: قطعاً مشارکت حداکثری، مهمترین اولویت انتخابات در ساختار سیاسی انقلاب اسلامی است و اینکه چه کسی انتخاب می‌شود قطعاً و حتماً بسیار مهم است، اما اگر بهترین شخص با رای کم انتخاب شود، برای نظام اسلامی خوب نیست، برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم، یکی از جلوه‌های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی است.

وی با اشاره به برکات مشارکت حداکثری، گفت: مشارکت حداکثری تولید کننده قدرت نرم است.

حجت الاسلام کارگر، تولید اقتدار ملی را یکی از برکات مشارکت حداکثری مردم عنوان کرد و یادآور شد: مشارکت سیاسی بالای مردم در امور کشور، یعنی انتخابات، قدرت ملی تولید می‌کند، وقتی قدرت و اقتدار ملی تولید شد موجب افزایش توانایی لازم برای رفع آسیب‌ها و بی‌اثر کردن تهدیدها و پیشرفت و تعالی جامعه در حوزه‌های مختلف و در ابعاد داخلی و خارجی خواهد بود.

وی ثبات سیاسی در کشور را از دیگر برکات مشارکت حداکثری عنوان کرد و گفت: یکی از راهبردهای دشمنان در آستانه انتخابات در دوره‌های مختلف، تلاش برای بی‌ثبات‌سازی سیاسی بوده است، دشمن با این راهبرد، امنیت و آرامش جامعه و مخدوش کردن اعتبار و اقتدار نظام در عرصه داخلی و خارجی را هدف گرفته که این موضوع را در فتنه سال ۸۸ دیدیم که اثرات نامطلوب آن، هزینه‌های مادی و معنوی گزافی را به مردم تحمیل کرد.

امام جمعه خارگ، تقویت جایگاه از درون و افزایش قدرت در منطقه و جهان را از دیگر برکات حضور حداکثری مردم دانست و خاطرنشان کرد: موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان که زمینه اضمحلال صهیونیست‌ها را در نظام بین‌الملل فراهم کرده، محصول گفتمان انقلاب اسلامی است، در سایه همین گفتمان، جمهوری اسلامی ایران بازیگر مهمی در تحولات منطقه و جهان به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: این دستاورد مهم نتیجه حضور فعال، مؤثر، مستمر و گسترده مردم در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی و حمایت از نظام و همچنین انتخاب مسئولانی است که دغدغه انقلاب و اسلام را دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha