دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی

حوزه / امام جمعه یاسوج با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف است، گفت: شرکت در انتخابات یک تکلیف و اطاعت از فرامین مقام معظّم رهبری به عنوان ولی فقیه است زیرا ایشان در هر انتخاباتی تدابیر، رهنمودها و دستوراتی برای مشارکت مردم در انتخابات ارائه فرمودند که باید به این مهم توجه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) می‌فرماید «شیعیان ما کسانی هستند که تقوا پیشه می‌کنند، به فرمان خدا عمل، واجبات را انجام می‌دهند و محرمات را ترک می‌کنند.

امام جمعه یاسوج گفت: شیعه بودن تنها به بیان نیست، بلکه در عمل باید واجبات را انجام داد، محرمات را ترک و از خطا و گناه توبه کند.

وی با اشاره به اینکه امام محمد باقر(ع) شیعیان را اهل تواضع می‌داند، افزود: انسان‌های شایسته اهل تکبر و غرور نیستند، ساده زیست، امانت‌دار، اهل تلاوت قرآن بوده، به والدین با احترام رفتار می‌کنند و ذکر خدا را از یاد نمی‌برند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به اینکه امام محمد باقر(ع) بر تلاوت قرآن تاکید دارند، ادامه داد: ایشان می‌فرمایند «شیعه کسی است که به فقرا رسیدگی می‌کند».

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، مهربانی، مهرورزی، انفاق و توجه به والدین و همسایه را از دیدگاه امام محمد باقر(ع) مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: انسان مسلمان و شیعه باید این گونه باشد و دستورات خدا، قرآن و ائمه اطهار(ع) را مد نظر داشته باشد.

وی تلاوت قرآن را از دیگر توصیه‌های امام محمد باقر(ع) دانست و گفت: شیعیان باید تلاوت قرآن را در دستور کار خود داشته باشند که آثار و برکات بسیاری در زندگی انسان بر جای می‌گذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز شهر یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، خاطرنشان کرد: فردا مصادف با حرکت امام حسین(ع) از مکه به سوی کربلا است که آغاز حماسه حسینی در سال ۶۰ هجری قمری می‌باشد.

خطیب نماز جمعه یاسوج، روز عرفه را یادآور شد و گفت: روز عرفه، روز نیایش و دعا به درگاه پروردگار الهی است و باید در این روز از خدا بخواهیم که ما را مشمول عفو و رحمت خود قرار دهد.

وی به روز جهاد کشاورزی اشاره کرد و ضمن تقدیر و تشکر از این مجموعه، یادآور شد: کشاورزی و دامداری از پایه‌های توسعه کشور و همچنین اشتغال و تولید ثروت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ابراز کرد: کشاورزی و دامداری دو شغل مستحب هستند و به صورت مستقیم به تولید ربط دارند و اشتغال ایجاد می‌کنند.

امام جمعه شهر یاسوج ادامه داد: وقتی بستر کشاورزی و دامداری فراهم باشد، می‌توان اشتغال و تولید ایجاد کرد.

وی بیان کرد: اگر امروز در استان ما این بسترها فراهم باشد و در جاهایی که آب به زمین‌های زراعی رسیده، مشاهده می‌کنیم که اشتغال خوبی ایجاد شده و وضعیت مادی مردم نیز تغییر پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اظهار کرد: در برخی از جاها که قرار بود سد احداث شود متاسفانه سالیان سال می‌گذرد ولی هیچ خبری از احداث این سدها نیست، در حالی که اگر سد آبریز احداث می‌شد حدود ۳۰ هزار هکتار زمین زیر کشت می‌رفت.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه احداث سد آبریز وضعیت منطقه را از لحاظ تولید و اشتغال تغییر می‌داد، گفت: متاسفانه دولت‌ها تاکنون اقدام جدی به هر دلیلی در این زمینه انجام ندادند.

وی با بیان اینکه سدهای موجود در استان سدهای کوچکی هستند، یادآور شد: متاسفانه در همین سدهای کوچک نیز همکاری لازم صورت نگرفت که بتوان بهره‌برداری در حوزه کشاورزی را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ضمن تأکید بر اینکه زیرساخت‌های خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفته، ادامه داد: با توجه به رشد جمعیت، کشاورزی و دامداری رونق خوبی دارد ولی استان از ظرفیت‌های بیشتری در این دو حوزه برخوردار بوده و لذا باید بتوان در این زمینه مشاغلی خارج از دولت ایجاد کنیم.

امام جمعه یاسوج، ضمن تبریک عید قربان، اظهار کرد: حضرت ابراهیم(ع) به فرمان خدا بر همه عواطف خود غلبه و فرزندش را به قربانگاه برد.

وی با اشاره به اینکه کسانی که گرفتار نفس هستند پیروزی برای بشر خلق نمی‌کنند، گفت: انبیا و اولیای الهی برای بشر پیروزی کسب کردند و عید قربان و غدیر نیز به برکت وجود آنها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، خاطرنشان کرد: شیطان در چند مرحله حاضر شد که حتی در یکی از مراحل به هاجر گفت «ابراهیم قصد دارد تنها فرزندت را قربانی کند»، ولی در این مرحله نیز شیطان موفق نشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مسئله مهم انتخابات ریاست جمهوری را یادآور شد و افزود: شرکت در انتخابات وظیفه ملی، دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما بوده که باید مشارکت لازم را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: مشارکت در انتخابات یعنی اینکه ما حاضر هستیم برای انقلاب، ارزش‌های اسلامی و الهی، عزت و استقلال کشور جان خود را فدا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به تلاش دشمن در راستای کاهش مشارکت مردم در انتخابات، ابراز کرد: باید تلاش کنیم در انتخابات مشارکت گسترده‌ای داشته باشیم.

امام جمعه یاسوج، با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف است، یادآور شد: از سویی شرکت در انتخابات یک تکلیف و اطاعت از فرامین مقام معظّم رهبری به عنوان ولی فقیه است زیرا ایشان در هر انتخاباتی تدابیر، رهنمودها و دستوراتی برای مشارکت مردم در انتخابات ارائه فرمودند که باید به این مهم توجه داشت.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha