جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
آیت الله سعیدی

امام جمعه قم ولایت‌مداری،‌ داشتن روحیه جهادی و کار آزمودگی را از ویژگی‌های لازم و مهم برای انتخاب رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی خواند و گفت: عرصه انتخابات به شدت لغزنده است و رعایت تقوای الهی توسط نامزدها ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم (۲۵ خرداد ۱۴۰۳) که در مصلای قدس برگزار شد به اهمیت انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه سیاست و عرصه انتخابات به شدت لغزنده است بر لزوم رعایت تقوای الهی توسط نامزدهای ریاست جمهوری و مردم تأکید کرد.

وی با بیان اینکه تبلیغات انتخابات باید صرفا به منظور معرفی ویژگی‌های نامزدها برای ترغیب مردم به رأی دادن به آن نامزد باشد، به تبیین ویژگی‌ها و شاخص‌های رئیس جمهوری در تراز شهید رئیسی پرداخت و گفت: اولین ویژگی رئیس جمهور تراز، سربازی ولایت است که ویژگی شهید سلیمانی و شهید رئیسی این بود که خود را سرباز ولایت می‌دانستند.

خطیب جمعه قم داشتن روحیه جهادی، انقلابی و خستگی ناپذیری را دومین ویژگی رئیس جمهور تراز دانست و گفت: سومین ویژگی نیز بر اساس آیه ۲۴۷ سوره بقره آگاهی، توانمندی و کارآزموده بودن است.

آیت‌الله سعیدی چهارمین ویژگی رئیس جمهور تراز را پشتیبانی از جبهه مقاومت و تسلیم ناپذیری در برابر مستکبران و به ویژه صهیونیست جنایتکار دانست و گفت: پنجمین و ششمین ویژگی رئیس جمهور، داشتن روحیه تحول گرایی و روحیه وحدت، همدلی و همبستگی با مردم و در میان مردم رفتن است.

وی اخلاق مداری در سیاست‌‎‌ورزی، صداقت، ساده زیستی و پاکدستی را سه ویژگی بعدی رئیس جمهور تراز دانست و افزود: رئیس جمهور باید عدالت گستر، عدالت گرا و فساد ستیز باشد و به جای چشم امید داشتن به بیگانگان، چشم امیدش به مردم و بخصوص جوانان باشد و نگاه به درون را وجهه همت خود قرار دهد.

امام‌ جمعه قم با بیان اینکه رئیس جمهور تراز نظام اسلامی باید ورودش به این عرصه برای خدا باشد و هدف از آمدنش احیای معروف در همه ابعاد و از بین بردن منکر در همه ابعاد آن باشد، گفت: سیزدهمین ویژگی رئیس جمهور تراز این است که برای تحقق شعار راهبردی سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» و ساماندهی اشتغال و مسکن جوانان راه حل داشته باشد و در آخر هم بداند که وامدار مردم است نه وامدار گروه و جریان خاص لذا نباید حزب و جریانی رئیس جمهور را راهبری و هدایت کند.

امام‌ جمعه قم با بیان اینکه منافقانی که برای خودنمایی و تخریب جمهوری اسلامی به هر کاری دست زدند، امروز خودشان نزد افرادی که آنها را حمایت می‌کردند بی اعتبار و بی آبرو شدند، افزود: در این ایام انتخابات نباید به سخن منافق، فاسق و افرادی که در فضای نا امن مجازی هر حرفی می‌زنند اعتماد کنیم و در این صورت از بسیاری از آفت‌ها و آسیب‌ها در امان خواهیم ماند.

حج امسال حج برائت است

وی در ادامه به اهمیت حج امسال با توجه به جنایات بی شمار صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم و مقاوم غزه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب حج امسال را حج برائت نامیدند و مراسم برائت از مشرکین امسال با ورود حجاج همه کشورهای مسلمان به سرزمین عرفات در کنار حجاج ایرانی با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب به طور خاص انجام می‌شود.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مراسم امسال می‌تواند برائت از دشمنانی باشد که چنین ظلم و جنایتی را علیه مردم مظلوم غزه رقم زدند، گفت: حاجیان در حج امسال با فریادهای برائت خود بار دیگر خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم اشغالگر قدس ابراز کرده و ترس را در جسم و جان رو به اضمحلال رژیم صهیونیستی وارد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امروز جمعه هفت ذی الحجه روز شهادت امام محمد باقر (ع) است، گفت: امروز با وجود این که حاجیان بیت الله الحرام در مدینه حضور ندارند ولی دل زائران در کنار مزارهای ویران شده ائمه بقیع (ع) است؛ امام باقر (ع) تمام مصائب عاشورا و اسارت‌ها و جسارت‌ها را دیده اند و روایت کرده اند.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه ۲۷ خرداد روز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) و روز کشاورزی است گفت: ان‌شاءالله تلاش مسئولان در امر کشاورزی با دقت و اهتمام بیشتری همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه دوشنبه ۲۸ خداد و دهم ذی الحجه عید سعید قربان است ابراز داشت: در این روز نماز عید برگزار می‌شود و مؤمنان با اهدای قربانی به بستگان، همسایگان و مؤمنین کم برخوردار احسان می‌کنند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه عید قربان آغاز دهه امامت و ولایت نیز هست، گفت: دهه ولایت و امامت این حقیقت را یاد آور می‌شود که راه پیمودن مسیر تقرب الی الله جز با رهایی از تعلقات دنیایی و تمسک به ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) و ائمه معصومین (ع) امکان پذیر نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha