چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تل

حوزه / حجت الاسلام فخری گفت : همه وظیفه داریم که تمام تلاش‌هایمان را به مشارکت حداکثری بگذاریم تا با مشارکت بالا، ایران را قوی‌تر و دشمن را ضعیف‌تر و ذلیل‌تر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام مجتبی فخری امام جمعه موقت هرمز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جزیره هرمز که در مسجدجامع هرمز برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه داریم درست انتخاب کنیم، آنچه به ما مردم مربوط است مشارکت بالاست که می‌تواند تکمیل کننده آن بصیرت و انتخاب دقیق ریاست جمهوری شود.

وی افزود: این حضور پرشور مکمل آن حضور در تشییع پیکر مطهر شهید جمهور است و در بخش دیگر حضور پرشور باید به کاندیداهای ریاست جمهور نیز بیان کرد که مراقب اخلاق انقلابی باشند، انتخابات صحنه عزت ملت ایران است و نباید آن‌را تبدیل به کشاکش رقبا و بی آبروی ایران کرد.

امام جمعه موقت هرمز عنوان کرد: رییس جمهور آینده باید فعال، پرکار، جهادی، معتقد به موازین اسلام و مبانی انقلاب و نماینده مردم شهیدپرور ایران در عرصه‌های بین الملل باشد.

حجت الاسلام فخری بیان کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات ۸ تیر ماه مهم است، همه وظیفه داریم که تمام تلاش‌هایمان را برای مشارکت حداکثری بگذاریم تا با مشارکت بالا، ایران را قوی‌تر و دشمن را ضعیف‌تر و ذلیل‌تر کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن روز عرفه، بیان کرد: با دعای عرفه انسان به عرفان نظری دست می‌یابد و با قربانی عید قربان به عرفان عملی می‌رسد.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) در روز عید قربان کار بزرگی انجام داد، ابراز کرد: اقدام حضرت اسماعیل نیز بزرگ بود که باید به اهمیت و بزرگی اقدام حضرت اسماعیل هم توجه کرد.

حجت الاسلام فخری، با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت پیشوای پنجم شیعیان جهان، اظهار کرد: شهادت مظلومانه امام محمد باقر(ع)، یکی از غم‌ انگیزترین و تاثیرگذارترین رویدادهای تاریخ اسلام است که با درد و اندوه فراوان در دل‌های پیروان و دوستداران اهل بیت (ع) جای دارد.

وی خاطرنشان کرد: سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) فرصتی مغتنم است تا با بازنگری در زندگانی، تعالیم و دستاوردهای آن حضرت بتوانیم از سیره و منش ایشان الهام بگیریم و مسیر صحیح زندگی اسلامی را بشناسیم.

امام جمعه موقت هرمز ادامه داد: امام محمد باقر(ع) با بنیان گذاری نهضت علمی علوی بر غنای گنجینه دانش مسلمانان افزود و فصل جدیدی را فرا روی تاریخ اسلام گشود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha