دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: هر اندازه حضور مردم در انتخابات پررنگ‌تر و انتخاب‌شان شایسته‌تر باشد، مقبولیت نظام سیاسی بالاتر و قدرت مدیریت آن نظام، در محیط داخلی بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ایام سالروز شهادت شهید چمران است و مقام معظم رهبری در توصیف شهید چمران‌ می‌فرماید، "این شهید بزرگوار، انسانی مؤمن، مجاهد، شجاع، بصیر، دانشمند، منصف، هنرمند، باصفا، اهل مناجات، دارای روحیه‌ای لطیف و بی‌اعتنای به نام و مقام دنیا بود"، لذا امروز، اساتید باید این ویژگی‌های شهید چمران را به عنوان بهترین الگو برای خود قرار دهند.

وی ادامه داد: بیست و هفتم خرداد ماه، مصادف با سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام (ره) است، بعد از آنکه جهاد سازندگی به جهاد کشاورزی تقلیل یافت، مقام معظم رهبری دستور تأسیس بسیج سازندگی را دادند تا کارهای جهادی در کشور توسط این نهاد انقلابی انجام پذیرد، امروز بسیج سازندگی نماد خدمت به مردم است.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرماید: «در رژیم طاغوت بیشترین خدمات و درآمدهای کشور در اختیار گروه کوچکی از پایتخت‌نشینان یا همسانان آنان در برخی دیگر از نقاط کشور بود، مردم بیشتر شهرها به‌ویژه مناطق دوردست و روستاها، در آخر فهرست قرار داشتند و غالباً محروم از نیازهای اولیه‌ زیرساختی و خدمت‌رسانی بودند.

وی یادآور شد: جمهوری ‌اسلامی در شمار موفق‌ترین حاکمیت‌های جهان قرار گرفته، لذا خدمت و ثروت از مرکز کشور خارج نموده و به دور افتاده‌ترین روستاها منتقل کرد، آمار بزرگ راه‌سازی و خانه‌سازی و ایجاد مراکز صنعتی و اصلاح امور کشاورزی و رساندن برق و آب و مراکز درمانی و واحدهای دانشگاهی و سد و نیروگاه و امثال آن به دورترین مناطق کشور، حقیقتاً افتخارآفرین است، بی‌شک این همه نه در تبلیغات نارسای مسئولان انعکاس یافته و نه زبان بدخواهان خارجی و داخلی به آن اعتراف کرده است، ولی وجود دارد و حسنه‌ای برای مدیران جهادی و با اخلاصِ در نزد خداوند تبارک و تعالی و مخلوقات الهی است.

حجت الاسلام هاشمی به برکات مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره کرد و گفت: از منظر مقام معظم رهبری در نظام مردم سالاری دینی، مهمترین اولویت در انتخابات، عبارت است از مشارکت حداکثری، اینکه چه کسی انتخاب می‌شود، قطعاً و حتماً بسیار مهم است اما اگر بهترین شخص با رأی کم انتخاب شود، برای نظام اسلامی خوب نیست.

وی تأکید کرد: برگزاری انتخابات باشکوه با حضور مردم، در نمایش همبستگی ملّی، از جمله مهم‌ترین جلوه‌های اثرگذار است، حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی، یقیناً فوائد زیادی را برای مردم خواهد داشت.

وی عنوان کرد: هر اندازه حضور مردم در انتخابات پررنگ‌تر و انتخاب‌شان شایسته‌تر باشد، مقبولیت نظام سیاسی بالاتر و قدرت مدیریت آن نظام، در محیط داخلی بیشتر شده و تأثیرگذاری آن در نظام بین‌الملل نیز افزون‌تر می‌شود، حضور مردم در صحنه‌ انتخابات باعث می‌شود تا تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان نظامِ‌اسلامی خنثی گردد.

امام جمعه ماکو ابراز کرد: مشارکت حداکثری باعث می‌شود تا ثبات سیاسی در کشور ارتقا یابد، چون بین ثبات سیاسی در کشور با امنیت و مشارکت حداکثری، رابطه مستقیمی وجود دارد، لذا از جمله راهبردهای دشمنان نظام اسلامی در آستانه انتخابات در دوره‌های مختلف هم این دسیسه بود.

وی تأکید کرد: دشمن تلاش می‌کرد تا کشور را از نظر سیاسی بی‌ثبات کند، چون دشمن با این راهبرد از یک طرف امنیت و آرامش جامعه را به هم می‌زد و از طرف دیگر، اعتبار و اقتدار نظام اسلامی را در عرصه‌ داخلی و خارجی مورد هدف قرار می‌داد.

وی ادامه داد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باعث می‌شود تا همبستگی و وحدت ملی افزایش یابد، از جمله‌ مهم‌ترین ظرفیت‌های ایران اسلامی، تنوع قومی، مذهبی و زبانی است، لذا روحیه‌ ملی و همبستگی اجتماعی، چه در سطح آحاد مردم و چه در سطح نخبگانی، معمولاً از جمله موضوعاتی بوده که دوست و دشمن به آن اعتراف کرده‌ و نمود عینی این همبستگی، در انتخابات متجلی می‌شود.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات و تجمیع آراء بر روی افراد شاخص، باعث می‌شود تا آسیب‌پذیری ارکان نظام تصمیم‌گیری و اجرایی کشور کاهش یابد و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی باعث می‌شود تا قدرت بازدارندگی نرم و دفع تهدیدها، و همچنین حفظ امنیت و اقتدار ملی، افزایش یابد.

وی عنوان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث می‌شود تا موقعیت و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تقویت گردد.

وی یادآور شد: امروز موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان که زمینه اضمحلالِ صهیونیست‌ها را در نظام بین الملل فراهم کرده محصول گفتمان انقلاب اسلامی در تبیین جنایات صهیونیست‌ها بر علیه مردم مظلوم غزه است، این دستاورد مهم، نتیجه حضورِ فعال، مؤثر، مستمر و گسترده مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب‌ است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha