یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
1

حجت الاسلام حسین مهدی زاده گفت: تحقق منافع ملی در اولویت برنامه های شهید رئیسی قرار داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسین مهدی زاده طی سخنانی در نشست اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در یادبود شهدای خدمت که با عنوان "ملت ابراهیم" در فرهنگستان علوم اسلامی برگزار شد، با اشاره به این که سیاست خارجی کشورمان بخصوص در امور منطقه ای در سال های اخیر باعث افزایش اقتدار و محبوبیت نظام شده است، اظهار داشت: مسیری که مقام معظم رهبری ترسیم فرمود و شهید رئیسی به اجرای آن پرداخت، از بیرون برای کشور ایجاد قدرت کرد و رئیس جمهور شهید از این فرصت به دست آمده برای پیشبرد امور در داخل استفاده نمود.

مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی افزود: البته همچنان به نظر می رسد که ما در بحث اقتصاد دچار مشکل جدی هستیم و چه جریان انقلابی و چه غیرانقلابی، ایده درست و دقیقی ارایه نکرده و یا نتوانسته اند در مقام اجرا به حل مشکل کمک کنند، ضمن آن که در همین خصوص تنوع و تکثر افراد دخیل در بحث تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها مشهود است.

وی گفت: یکی از کارهای بسیار خوبی که شهید رئیسی بانی آن بود، ایجاد زمینه و شرایطی برای گفت و گو در میان طیف های مختلف از جمله در عرصه اقتصاد بود و این که به واسطه فرهنگ گفتگو شاهد درک متقابل میان افراد و کارشناسان و ارتباط آن ها با مدیران و مسئولان باشیم.

مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که رواداری از کف خیابان شروع نمی شود بلکه ناظر به پیچیده ترین مناسبات اجتماعی و سیاسی است.

وی افزود: البته باید طرحی داشته باشیم که به واسطه آن در سایه رواداری، منافع مردم و جامعه محقق شود کما این که روحیه انتقادپذیرانه شهید رئیسی در همین راستا بود و برای ایشان همواره تحقق منافع ملی اولویت داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha