سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
تصاویر/ دیدار مدیرعامل بانک مهر کشور با آیت الله العظمی جوادی آملی

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کردند: در دین اسلام آمده است که شما حق ندارید حتی یک حیوان را به دروغ و فریب و نیرنگ به سمت خود بکشانید، وقتی دین ما حتی اجازه فریب و دروغ به حیوان را نمی دهد به طریق اولی اجازه فریب مردم با وعده و تبلیغ دروغ را نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار دکتر مسعود پزشکیان بیان داشتند: مردم ایران، مردمی با فرهنگ هستند؛ برکات خون شهداء و آثار آن در کشور وجود دارد و کشور نیز دارای سرمایه های عظیم خدادای است، پس ما همه چیز داریم لذا باید همت ما هم بلند باشد.

معظم له اظهار داشتند: ما مردم ایران، مردمی بزرگ و بزرگ زاده هستیم، ما نه یعنی حوزوی ها و دانشگاهی ها، بلکه تمام مردم ایران، چون شناسنامه داریم، تاریخ داریم، جغرافیا داریم و کشوری که دارای تاریخ و جغرافیا است، بزرگ است، شما در هر کجای ایران قدم بگذارید، اثری از آثار باستانی می بینید، بر خلاف کشوری مانند آمریکا که دارای جغرافیا و آثار باستانی کهن نیست، لذا شأن این مردم بزرگ این نیست که کمیته امدادی اداره شوند.

ایشان بیان داشتند: خداوند در قرآن کریم می فرماید ما زمین و آسمان را برای شما مسخّر کردیم، ﴿سَخَّرَ لَکُمْ ما فی السّماوات و ما فی الاَرض﴾ چیزی در عالم نیست مگر مسخّر شما باشد، بشر کمبودی ندارد، شما با فهم، عالم را اداره کنید و استفاده کنید و اداره جهان در هیچ کجای عالم با فشار ممکن نیست، بلکه با مِهر اداره می شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه مردم ستون دین هستند، اظهار کردند: در فرهنگ قرآن، ملّتی که جیبش تهی و کیسه‌اش خالی است، این ملّت فقیر است. فقیر به معنای گدا نیست، فقیر به کسی می‌گویند که ستون فقراتش شکسته است و ملتی که ستون فقراتش شکسته است این قدرت قیام ندارد و نمی تواند روی پای خود بایستد، لذا باید با ایجاد اشتغال و کار، فقرزدایی کرد و با سر و سامان دادن به اقتصاد کاری کرد تا این ستون محفوظ بماند و ملت بتواند روی پای خود بایستد.

معظم له ابراز داشتند: در دین اسلام آمده است که شما حق ندارید حتی یک حیوان را به دروغ و فریب و نیرنگ به سمت خود بکشانید، وقتی دین ما حتی اجازه فریب و دروغ به حیوان را نمی دهد به طریق اولی اجازه فریب مردم با وعده و تبلیغ دروغ را نمی دهد.

ایشان با تاکید بر اینکه باید جلوی اختلاس و فساد گرفته شود، بیان داشتند: مردم جامعه اگر ببینند مشکلات در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی حل شده و استقلال کشور محفوظ است، آنها نیز قانونمندانه رفتار می کنند و به قانون احترام می گذارند و لذا مسائلی مانند حجاب و این موارد با فشار حل نمی شود، بلکه باید همه سعی کنیم که نه بیراهه برویم و نه راه کسی را ببندیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غلبه قهر IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 56
    "اداره جهان در هیچ کجای عالم با فشار ممکن نیست، بلکه با مِهر اداره می شود." الآن شورای امنیت و سازمان ملل دارند با مهر اداره می کنند؟ اتفاقا این قوه قهریه است که جلو می برد، مهم استفاده درست از قوه قهریه هست.
    • صرف نه IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      0 1
      اگر با مهر صرف حل می شد، در صدر اسلام حل شده بود، در صدر انقلاب با آن روحیه عالی امام حل می شد و ... اصلا گویا متوجه واقعیات میدانی نیستیم!
  • سنجه درست IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 151
    معيار فضيلت پیشینه های باستانی نیست، معیار موقعیت کنونی ملل هست، هر ملتی در مسیر ایمان و تقوی موفق تر باشد پیش خدا ارزشمندتر هست، می باید مردممان را به فضایل متوجه کنیم نه توجه به پیشینه کذایی.
  • لا ملازمة كلية IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 13
    "ایشان با تاکید بر اینکه باید جلوی اختلاس و فساد گرفته شود، بیان داشتند: مردم جامعه اگر ببینند مشکلات در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی حل شده و استقلال کشور محفوظ است، آنها نیز قانونمندانه رفتار می کنند و به قانون احترام می گذارند و لذا مسائلی مانند حجاب و این موارد با فشار حل نمی شود" اين تلازم براي همه هست؟ كدام جامعه كاملا از فساد مصفي مي شود؟ فساد هماره بوده و خواهد بود، مردمان فراوانی در طول تاریح بوده اند که علی رغم وفور نعمت راه طغیان در پیش گرفته اند.
    • اضر IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      0 1
      اختلاس مالي مضرتر هست يا اختلاس حيثيتي و قلبي؟ آدمي براي دفاع از عرضش، مالش را سپر قرار می دهد؛ اما انسانی که دچار اعوجاج اخلاقی می شود، و حیثیتش از بین می رود، با مال نمی تواند احیایش کند. حجاب هم برای زن مصونیت نسبی می آورد و هم باعث ایمنی دیداری برای مرد می شود، و در کل برای حفظ سلامت جامعه از ضروریات و فوریات هست.