پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
تصاویر/ دیدار مدیرعامل بانک مهر کشور با آیت الله العظمی جوادی آملی

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کردند: در دین اسلام آمده است که شما حق ندارید حتی یک حیوان را به دروغ و فریب و نیرنگ به سمت خود بکشانید، وقتی دین ما حتی اجازه فریب و دروغ به حیوان را نمی دهد به طریق اولی اجازه فریب مردم با وعده و تبلیغ دروغ را نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار دکتر مسعود پزشکیان بیان داشتند: مردم ایران، مردمی با فرهنگ هستند؛ برکات خون شهداء و آثار آن در کشور وجود دارد و کشور نیز دارای سرمایه های عظیم خدادای است، پس ما همه چیز داریم لذا باید همت ما هم بلند باشد.

معظم له اظهار داشتند: ما مردم ایران، مردمی بزرگ و بزرگ زاده هستیم، ما نه یعنی حوزوی ها و دانشگاهی ها، بلکه تمام مردم ایران، چون شناسنامه داریم، تاریخ داریم، جغرافیا داریم و کشوری که دارای تاریخ و جغرافیا است، بزرگ است، شما در هر کجای ایران قدم بگذارید، اثری از آثار باستانی می بینید، بر خلاف کشوری مانند آمریکا که دارای جغرافیا و آثار باستانی کهن نیست، لذا شأن این مردم بزرگ این نیست که کمیته امدادی اداره شوند.

ایشان بیان داشتند: خداوند در قرآن کریم می فرماید ما زمین و آسمان را برای شما مسخّر کردیم، ﴿سَخَّرَ لَکُمْ ما فی السّماوات و ما فی الاَرض﴾ چیزی در عالم نیست مگر مسخّر شما باشد، بشر کمبودی ندارد، شما با فهم، عالم را اداره کنید و استفاده کنید و اداره جهان در هیچ کجای عالم با فشار ممکن نیست، بلکه با مِهر اداره می شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه مردم ستون دین هستند، اظهار کردند: در فرهنگ قرآن، ملّتی که جیبش تهی و کیسه‌اش خالی است، این ملّت فقیر است. فقیر به معنای گدا نیست، فقیر به کسی می‌گویند که ستون فقراتش شکسته است و ملتی که ستون فقراتش شکسته است این قدرت قیام ندارد و نمی تواند روی پای خود بایستد، لذا باید با ایجاد اشتغال و کار، فقرزدایی کرد و با سر و سامان دادن به اقتصاد کاری کرد تا این ستون محفوظ بماند و ملت بتواند روی پای خود بایستد.

معظم له ابراز داشتند: در دین اسلام آمده است که شما حق ندارید حتی یک حیوان را به دروغ و فریب و نیرنگ به سمت خود بکشانید، وقتی دین ما حتی اجازه فریب و دروغ به حیوان را نمی دهد به طریق اولی اجازه فریب مردم با وعده و تبلیغ دروغ را نمی دهد.

ایشان با تاکید بر اینکه باید جلوی اختلاس و فساد گرفته شود، بیان داشتند: مردم جامعه اگر ببینند مشکلات در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی حل شده و استقلال کشور محفوظ است، آنها نیز قانونمندانه رفتار می کنند و به قانون احترام می گذارند و لذا مسائلی مانند حجاب و این موارد با فشار حل نمی شود، بلکه باید همه سعی کنیم که نه بیراهه برویم و نه راه کسی را ببندیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غلبه قهر IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 62
    "اداره جهان در هیچ کجای عالم با فشار ممکن نیست، بلکه با مِهر اداره می شود." الآن شورای امنیت و سازمان ملل دارند با مهر اداره می کنند؟ اتفاقا این قوه قهریه است که جلو می برد، مهم استفاده درست از قوه قهریه هست.
    • صرف نه IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      2 12
      اگر با مهر صرف حل می شد، در صدر اسلام حل شده بود، در صدر انقلاب با آن روحیه عالی امام حل می شد و ... اصلا گویا متوجه واقعیات میدانی نیستیم!
    • ؟ IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      0 1
      اصلا وقتي عقل تحت سلطه هواست، با چه ابزاری می شود، فرد را منقاد و قاعده مند کرد؟ اگر از درون مشکل دار باشد چه راهی برای جلوگیری از سرریز به دیگران وجود دارد؟ مماشات با هواهای نفسانی مضر افراد چه زیان هایی متوجه جامعه می کند؟
    • پیش بینی حکیمانه IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      2 1
      معظم له ابراز داشتند: در دین اسلام آمده است که شما حق ندارید حتی یک حیوان را به دروغ و فریب و نیرنگ به سمت خود بکشانید، وقتی دین ما حتی اجازه فریب و دروغ به حیوان را نمی دهد به طریق اولی اجازه فریب مردم با وعده و تبلیغ دروغ را نمی دهد. حال امروز آقای پزشکیان چقدر شبیه این اندرز حکیمانه است؟
  • سنجه درست IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    1 155
    معيار فضيلت پیشینه های باستانی نیست، معیار موقعیت کنونی ملل هست، هر ملتی در مسیر ایمان و تقوی موفق تر باشد پیش خدا ارزشمندتر هست، می باید مردممان را به فضایل متوجه کنیم نه توجه به پیشینه کذایی.
  • لا ملازمة كلية IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 20
    "ایشان با تاکید بر اینکه باید جلوی اختلاس و فساد گرفته شود، بیان داشتند: مردم جامعه اگر ببینند مشکلات در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی حل شده و استقلال کشور محفوظ است، آنها نیز قانونمندانه رفتار می کنند و به قانون احترام می گذارند و لذا مسائلی مانند حجاب و این موارد با فشار حل نمی شود" اين تلازم براي همه هست؟ كدام جامعه كاملا از فساد مصفي مي شود؟ فساد هماره بوده و خواهد بود، مردمان فراوانی در طول تاریح بوده اند که علی رغم وفور نعمت راه طغیان در پیش گرفته اند.
    • اضر IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
      0 8
      اختلاس مالي مضرتر هست يا اختلاس حيثيتي و قلبي؟ آدمي براي دفاع از عرضش، مالش را سپر قرار می دهد؛ اما انسانی که دچار اعوجاج اخلاقی می شود، و حیثیتش از بین می رود، با مال نمی تواند احیایش کند. حجاب هم برای زن مصونیت نسبی می آورد و هم باعث ایمنی دیداری برای مرد می شود، و در کل برای حفظ سلامت جامعه از ضروریات و فوریات هست.
  • عبرت IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    0 1
    آري كساني وعده دادند كه ساخت و پاخت با شیطان بزرگ حتي آب خوردن را هم درست می کند! آیا اسلاف آنها عبرت می گیرند و حاضرند بر توان داخلی تمرکز کنند و ...
  • صادق IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 0
    اگر اهل حقیقت و انصاف باشیم باید اعتراف کنیم که بعضی از ممالک غربی جابگاه مناسبی از جهت پیشرفت در زمینه های مادی و معنوی بدست اورده اند بعنوان مثال تعداد زندانیان در کشور دانمارک پنج نفرست و خبری از دروع و اختلاس و بهتان و....نییت
    • ؟! IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      0 1
      دانمارك؟!!! كجا رو مثال زديد؟! مگر همین کشور نبود که آن فرد هتاک جلوی چشم پلیس به اعتقادات مسلمانان مکرر اهانت کرد؟ اینها مدعی احترام به اعتقادات دیگران نیستند؟ جمعیت مسلمان در دنیا جمعیت کوچکی است؟
  • تشابه IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 2
    آقاي پزشکیان جراح هستند، جراحی برخوردی نرم هست یا خشن؟ اگر کسی بیاید بگوید آقا خشونت بد است، چرا چاقو می زنید؟ برخورد درستی است؟ ادامه متهم کردن جراحی به خشونت، چه آسیبی به اعتماد جامعه نسبت به عمل جراحی می زند؟ چه تعداد با فضای این چنینی از عمل جراحی دوری می کنند و دچار مشکلات حاد و مرگ می شوند؟ چرا تندی در برخورد با بدحجابی و بی حجابی را تقبیح می کنیم؟ این تندی همان تیغ جراحی است بدون آن که خونی بیاید، خشونت در جاهایی نعمت هست، نقمت معرفی نکنیم.