جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
انتخاب اصلح

حوزه/ ببینیم آن کسی که میتواند برای انقلاب، برای باز کردن گره مشکلات، برای ایستادگی در مقابل جبهه‌ی معاندان، و برای الگو کردن جمهوری اسلامی در چشم مستضعفان عالم، بیشتر و بهتر تلاش کند، کیست؟

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری درباره «شاخصه‌های انتخاب اصلح» تقدیم می‌شود.

* شعارهایی بدهد که منطبق با واقعیات کشور باشد


شعارها را نگاه کنید، ببیند شعارهائی که تعیین میکنند، چه جور شعارهائی است؟ گاهی بعضی‌ها - البته اشتباه میکنند - برای جلب آراء، شعارهائی میدهند که این شعارها از حدود قدرت و اختیاراتشان بیرون است؛ اینها را مردم هوشمند ما میتوانند بشناسند، مراقبت کنند، دقت کنند.

آنچه که برای مردم لازم است، آنچه که فوریت بیشتری دارد، آنچه که با واقعیات و امکانات کشور سازگار است، آنچه که به افزایش قدرت درونی ملت می‌انجامد، آنها را در شعارهایشان بگنجانند؛ این یکی از معیارها است. «بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌، ۱۳۹۲/۰۲/۲۵»


* بتواند با امانتِ کامل بار سنگین ریاست جمهوری را بر دوش بکشد


شورای محترم نگهبان، خب مردمانی پرهیزگار، متقی و آگاهند؛ طبق قانون تشخیصی میدهند و عده‌ای به عنوان افرادی که صالحند، معرفی میشوند؛ من و شما باید نگاه کنیم ببینیم در بین این صالحها کدام صالح‌ترند، کدام بیشتر به درد مردم میخورند، کدام بیشتر میتوانند این بار سنگین را بر دوش بکشند و با امانتِ کامل این راه را ادامه دهند و پیش ببرند؛ این را باید من و شما نگاه کنیم، ببینیم، بشناسیم.

از افرادی که ممکن است ما را هدایت کنند، راهنمائی کنند، کمک بخواهیم؛ بالاخره خودمان را به حجت شرعی برسانیم. اگر انسان بر طبق حجت شرعی کار کرد، چنانچه بعداً غلط هم از آب دربیاید، باز سرفراز است، میگوید من تکلیفم را عمل کردم؛ اما اگر بر طبق حجت شرعی عمل نکنیم، بعد خطا از آب دربیاید، خودمان را ملامت خواهیم کرد؛ عذری نداریم، حجتی نداریم. «بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌، ۱۳۹۲/۰۲/۲۵»

* بتواند برای بازکردن گره مشکلات، ایستادگی، عزت ملی و آینده کشور تلاش کند


خب، ما باید خودمان کارهای خودمان را منظم و مرتب کنیم.

مردم نگاه کنند به اظهارات داوطلبان محترمی که در این میدان وارد شدند، ما هم نگاه میکنیم؛ تشخیص بدهیم، ترجیح بدهیم، ببینیم آن کسی که میتواند برای انقلاب، برای کشور، برای آینده، برای عزت ملی، برای باز کردن گره مشکلات، برای ایستادگی قدرتمندانه و عزتمندانه در مقابل جبهه‌ی معاندان، و برای الگو کردن جمهوری اسلامی در چشم مستضعفان عالم، بیشتر و بهتر تلاش کند، کیست؟ «بیانات در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام، ۱۳۹۲/۰۳/۰۶».


* ریخت‌وپاش و تبلیغات زیاد از اندازه نداشته باشد


رفتار داوطلبان در ریخت‌وپاش و خرج و تبلیغاتِ زیاد از اندازه‌ی لازم میتواند ماها و آحاد مردم را نسبت به آنچه که بعداً پیش خواهد آمد، آگاه و هوشیار و بیدار کند.

آن کسی که یا از بیت‌المال هزینه میکند، یا از پول مشتبه به حرامِ بعضی‌ها استفاده میکند، نمیتواند اطمینان مردم را جلب کند؛ به این چیزها خیلی باید توجه کرد.«بیانات در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام، ۱۳۹۲/۰۳/۰۶».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha