جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
تصاویر /  همایش شکوه هجرت و تقدیر از جهادگران و طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر در مسائل اقتصادی تحلیل غلط داشته باشیم، ناخواسته به تولید فقر دامن خواهیم زد، گفت: هیچ کس در این کشور طرفدار حفظ تحریم نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در همایش شکوه هجرت و قدردانی از جهادگران و طلایه داران اقتصاد مقاومتی، با اشاره به اینکه بنا بر روایات، پس از انجام فرائض، کار اصلی در اسلام خدمت رسانی است، اظهار داشت: در کار جهادی اثرات بسیاری وجود دارد که در جامعه باقی می‌ماند.

وی با اشاره به برگزاری مناظرات انتخاباتی و طرح مسائل اقتصادی، گفت: هیچ کس در این کشور طرفدار حفظ تحریم نیست.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه اگر در مسائل اقتصادی تحلیل غلط داشته باشیم، ناخواسته به تولید فقر دامن خواهیم زد، ابراز کرد: در گذشته افرادی باعث شدند فقر در کشور بیشتر شود چرا که تحلیل‌های غلطی در عرصه اقتصاد داشتند.

وی با تأکید بر اینکه امروز تحلیل درست این است که چگونه تحریم رفع شود، خاطرنشان کرد: یک راه حل این موضوع این است که گفته شود اعتقادی به اقتصاد مقاومتی نداشته باشیم و تنها از طریق مذاکره به دنبال آن باشیم، که تجربه آن موفق نبود و ملت دیدند که طرف مقابل اهل مذاکره نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه راه حل دوم، اجرای اقتصاد مقاومتی است، گفت: اقتصاد مقاومتی بنایش بر ایجاد اقتدار درونی اقتصاد است که آن زمان طرف مقابل خودش حاضر به برداشتن تحریم‌ها می‌شود.

وی افزود: در طول سه سال گذشته نه تحریم‌ها برداشته شد و نه کشور عضو fatf شد، اما اتفاقات بزرگی رخ داد که اگر این مسیر استمرار پیدا کند، موفق خواهیم شد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید جدی گرفته شود، ابراز کرد: با توجه به شرایط جمهوری اسلامی، اقتصاد مقاومتی از عمده‌ترین راه‌هایی است که می‌تواند فقر و محرومیت را از بین ببرد.

وی با تقدیر از تلاش نیروهای جهادی در طول سال در عرصه خدمت به مردم، یادآور شد: هر جا در کشور و استان با مشکل جدی مواجه شدیم، این نیروهای جهادی بودند که برای خدمت رسانی حضور داشتند و البته لازم است تا این کار را قدرت و قوت پیش ببرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha