جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
کد خبر: 1165057
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶
انتخابات

حوزه / معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: انتخابات متعلق به مردم و مردم برگزارکننده انتخابات هستند، از سوی دیگر هیئات اجرایی رکن اصلی انتخابات و هیئت اجرایی از معتمدان مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی امروز ۳۰ خردادماه در نشست مطبوعاتی «طرح میدان ۱۴۰۳» با عنوان کنشگری دانش‌آموزان در افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری و ناظران افتخاری پای صندوق‌های رأی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: طرح «میدان ۱۴۰۳» یک کار دانش‌آموزی است که در واقع فرصت‌سازی دستگاه حاکمیتی برای جوانان و نوجوانان است تا در عرصه‌های مختلف جامعه از جمله انتخابات نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به دانش‌آموزی بودن این طرح، درباره قرارداد مالی و اخذ وجه صحبت نشده و صرفا در قالب یک فعالیت افتخاری کار در حال پیشروی است، میزبانی از زائران توسط فعالان دانش‌آموزی در این طرح از دیگر اقدامات بوده که کاملا کار داوطلبانه، اعتقادی و ارزشی است، همچنین از روز گذشته دانش‌آموزان فعال این طرح در شهرستان‌های اطراف کاشمر مجموعه آسیب‌های زلزله را رصد می‌کنند و لذا وظیفه ما در دستگاه‌های حاکمیتی حمایت از این حرکت داوطلبانه است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی یادآور شد: پیام قرارگاه ۱۴۰۳ این است که خط امام و رهبری در حوزه جوانان و نوجوانان، قبل و بعد از انقلاب که مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود و میدان‌ها را از جوانان و نوجوانان گرفته بودیم بار دیگر آمدند تا میادین را فتح کنند.

سیدهادی طباطبایی، معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی نیز در ادامه اظهار کرد: انتخابات متعلق به مردم و مردم برگزارکننده انتخابات هستند، از سوی دیگر هیئات اجرایی رکن اصلی انتخابات و هیئت اجرایی ۹ نفر از معتمدان مردم هستند، بر این اساس کار عمده را یعنی تعداد و مکان شعب اخذ رأی و اعضای شعبه را این معتمدان تعیین می‌کنند. ‌

وی تصریح کرد: اینکه نوجوانان ما در این صحنه مردمی نقش ایفا کنند، جایگاه ویژه دارند، از طرفی باید قانون را رعایت کنیم، خط قرمز ما اجرای قانون است و حضور این دانش‌آموزان می‌تواند ناظر بر اجرای قانون باشند.

طباطبایی گفت: ۴۶۲۷ شعبه أخذ رأی در انتخابات اسفند فعالیت خود را رأس ساعت هشت آغاز کرد که اگر پنج دقیقه دیر آغاز می‌کردیم، وقت بسیاری از رأی‌دهندگان گرفته می‌شد. لذا حضور ناظران دانش‌آموز در صحنه انتخابات نشان‌دهنده شفافیت انتخابات است، از طرفی این عرصه یک‌گونه جامعه‌پذیری سیاسی برای دانش‌آموزان فراهم کرده است.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی یادآور شد: در خراسان رضوی افزایش ۶درصدی مشارکت را نسبت به سایر استان‌ها شاهد بودیم و امیدواریم در انتخابات پیش رو شاهد حضور حداکثری باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha