شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ |۱۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 22, 2024
امام جمعه آبدان

حوزه/ امام جمعه آبدان گفت: حضور پرشور و حداکثری در انتخابات و در مرحله بعد توجه به نامزد اصلح، نامزدی که پایبند به اصول انقلاب باشد می تواند گام های ما را به سمت ظهور و اجرای عدالت پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام امین زارعی شامگاه چهارشنبه در جمع مردم روستای لوحک از بخش آبدان با تبریک دهه ولایت و امامت و عید سعید قربان و غدیر گفت: شیخ طوسی در کتاب مصباح المتهجد وقتی به روز غدیر می رسد روایتی بسیار شنیدنی از امام جعفر صادق علیه السلام درباره عظمت روز غدیر نقل می کند که امام می فرمایند: «واللهِ لَو عَرَف الناسَ فَضلُ هذا الیومِ بحقیقتهِ، لصافَحَتهُم الملائکهُ فی کُل یومٍ عَشرَ مرات.. » یعنی به خدا سوگند اگر مردم فضیلت واقعی روز غدیر را می شناختند.

امام جمعه آبدان بیان داشت: امام صادق علیه السلام نیاز به قسم خوردن ندارد ولی به دو دلیل اینجا قسم می خورد، اول برای تأکید بر روی مطلب و دوم برای بیان عظمت مطلبی که می خواهد در رابطه با آن صحبت کند.

وی بیان داشت: پس امام می خواهد بفرمایند فضیلت روز غدیر چنان عظمت دارد که اگر کسی درک کند به ثواب بزرگی می رسد.

امام جمعه آبدان با اشاره به اهمیت روز غدیر، افزود: پیامبر صلی الله علیه و آله دست امیرالمومنین علیه السلام را گرفت و به جانشینی خودش معرفی کرد. ولی آنچه باعث عظمت مسئله غدیر می شود باطن قضیه است. امام راحل (ره) حقیقت و فضیلت غدیر را اقامه عدل می دانند. ایشان در صحیفه می فرماید: آن چیزی که حضرت امیر سلام الله علیه و اولاد او می توانستند در صورتی که فرصت به ایشان بدهند، اقامه عدل، آنطوری که خدای تبارک و تعالی رضا دارد، انجام بدهند؛ لیکن فرصت نیافتند.

وی در ادامه تصریح کرد: در روز غدیر خداوند به دست پیامبر صلی الله علیه و آله عدالت را به بشریت هدیه داد؛ اما این موضوع برای انسان های ناپاک گران بود و آن را پس زدند. به همین دلیل امام در جای دیگر می فرماید: این عید (غدیر) عید مستضعفان است، عید محرومان است، عید مظلومان جهان است. در این روز باید محرومان و مستضعفان بیشتر از همه خوشحال باشند؛ اما شما می بینید مستکبران عالم کاری با مظلومان کرده اند که خنده بر لبان محرومان نمی آید و برای برگرداندن این هدیه الهی باید همه قیام کنند. همه محرومان و مظلومان؛ و با زمینه سازی برای ظهور امام عصر علیه السلام این هدیه الهی را بار دیگر پس بگیرند.

حجت الاسلام زارعی یکی از مهم ترین عرصه های زمینه سازی برای ظهور را مسئله انتخابات در نظام اسلامی دانست و تأکید کرد: حضور پرشور و حداکثری در انتخابات و در مرحله بعد توجه به نامزد اصلح، نامزدی که پایبند به اصول انقلاب باشد می تواند گام های زیادی ما را به سمت ظهور و اجرای عدالت پیش ببرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha