دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
سیدعلاالدین حیدری

حوزه/ فعال مدنی اهل سنت گفت: جامعه اهل سنت به درستی می دانند که در تمام قوانین این کشور هیچ شهروندی بر هیچ شهروندی برتری ندارد و رهبری معظم انقلاب بارها بر این موضوع صحه گذاشته و بر آن تاکید فرموده و در عمل هم آنرا به اثبات رسانده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، سید علاءالدین حیدری؛ فعال مدنی اهل سنت در یادداشتی آورده است:

اینکه ستاد یکی از نامزدهای انتخاباتی تصور می کند که جامعه اهل سنت خام وعده های رویایی و رویاهای شیرین آنها شده و در انتخابات پیش رو سبد آنها لبریز از آرای اهل سنت می شود جای تعجب دارد.

شهروندان اهل سنت در ایران اسلامی به درستی می دانند که همه بسترها و ظرفیت های قانونی لازم برای رفع برخی نگرانی‌های این شهروندان وجود دارد و مقام معظم رهبری (حفظه الله) پدرانه در کنار وحدت و انسجام امت اسلامی ایستاده اند.

لذا از این نامزد محترم و مشاوران ایشان می خواهیم که طوری با جامعه اهل سنت صحبت نکنند که انگار در نظام جمهوری اسلامی اقوام و مذاهب طرد شده و نادیده گرفته می شوند و حالا آنها می توانند در قبال معامله با جامعه اهل سنت برای آنها ناجی غریق باشند.

جامعه اهل سنت به درستی می دانند که در تمام قوانین این کشور هیچ شهروندی بر هیچ شهروندی برتری ندارد و رهبری معظم انقلاب بارها بر این موضوع صحه گذاشته و بر آن تاکید فرموده و در عمل هم آنرا به اثبات رسانده اند.

اما آنچه که تا بحال موجب ایجاد برخی نگرانی ها و نقدها شده است عملکرد سلیقه ای برخی دولت ها از جمله دولت های منتسب به اصلاح طلبان بوده و دلیل واضح آن هم این است که این طیف سیاسی در ایام انتخابات با دادن وعده های رویایی و بر روی میز گذاشتن رویاهای شیرین برای جامعه اهل سنت آنها را به نفع خود به پای صندوق های رأی کشانده و فردای انتخابات به بهانه های واهی آنها را راهی سرزمین وعده ها کرده اند.

در واقع اراده عمل نداشته و با برخورد سلیقه ای با مطالبات جامعه اهل سنت آنها را سرخورده و ناامید نسبت به مشارکت در انتخابات مایوس نموده اند. این در حالی است که نظام اسلامی با نگاه متوازن، عادلانه و پدرانه با جامعه اهل سنت همه بسترهای لازم را برای همدلی فراهم کرده است.

اگر هنوز مطالباتی محقق نشده از جمله عدم مشارکت موثر نخبگان اهل سنت در ساختار مدیریتی باقی مانده است، دلیلش برخورد سلیقه ای همین دولت های وعده پاشِ بی عملی است که فردای انتخابات در چینش میز مدیریت، صندلی خالی برای نخبگان اهل سنت نگذاشته و بازی «کی بود، کی بود من نبودم» را با نخبگان ما راه می انداختند.

نگذارید پوپولیسم بر کمپین انتخاباتی شما سیطره پیدا کند.

۱۳ هزار شهید والامقام اهل سنت سند محکم و شاهد عینی همدلی و همراهی ما با نظام و رهبری و انسجام ملی این سرزمین است.

لذا اجازه ندهید وحدت و انسجام ایران زمین دچار خدشه شود.

نگذارید صدای تفرقه افکنی و وحدت شکنی از تریبون ستاد شما پخش گردد.

نگذارید برای جمع آوری رای آدرس اشتباه به جامعه اهل سنت داده شود.

ما می دانیم که در طول ۱۶ سالی که طیف سیاسی شما ۴ دولت را در اختیار داشتند با همین ترفندها رای میلیونی را به سبد خود واریز کردید و نتیجه آن یاس پاشی بر جامعه ما بود.

اما امروز به بلوغ سیاسی جامعه اهل سنت تبریک می گویم.

تبریک بنده بخاطر «پوست اندازی سیاسی جامعه اهل سنت» در چند سال اخیر است.

در این چند سال به دور از شعارزدگی تحلیل را مبنای رفتار سیاسی خود قرار داده و اجازه نمی دهند که از رافت و حسن نظرشان بهره برداری ابزاری بشود.

امروز جامعه اهل سنت انتخابات را از دریچه واقعیتها، از پنجره همدلی و وحدت می بینند.

نخبگان اهل سنت ایران بخوبی می دانند که اگر انتظار و توقعاتی دارند آن را با رئیس جمهوری می توانند محقق کنند که قدرت و توان پیگیری و اجرا داشته باشد نه از کسی که وعده های شیرین می دهد چرا که ما بخوبی می دانیم که «سنگ بزرگ علامت نزدن» است.

دشمن با تمام توان و با بهره گیری از همه ظرفیت های خود در پی ایجاد شکاف قومی، مذهبی در کشور است لذا توصیه می کنم که اردوگاه شما لانه تفرقه افکنان نشود.

اجازه ندهید با طرح برخی مسائل واهی دیوار رفیع وحدت دچار ریزش شود.

نگذارید با طرح برخی مسائل بی بنیاد و با تحریک احساسات مردم، زمینه شکاف و بدبینی ها در جامعه شعله ور شوند.

جامعه اهل سنت بخوبی می دانند که هر کسی وعده های بزرگ می دهد، عمل های کوچک برداشت می کند.

پس لطفا کاسب رای اهل سنت نباشید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha